Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 23:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hej psychedelia, jeg kunne virkelig godt tænke mig et psykedelisk trip, med enten et RC eller en omgang svampe.

men da jeg har oplevet at jeg troede jeg var død på hash, har jeg det sådan lidt skidt med psykedelika. Har f.eks altid en bagvedliggende angst når jeg ryger, som forhindrer mig i at nyde rusen.

Men jeg tænker, om man måske kunne fjerne angsten som man kan risikere på psykedelika, ved at ryge opium igennem hele trippet?? eller vil det bare gøre oplevelsen endnu mere voldsom og forvirrende?

Dedikeret medlem

Mange bliver nøjeren når de ryger tjald. Men det er bestemt ikke ensbetydene med at du bliver angst af psychedelika :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Vi kan ikke sige dig om du er klar til en fuldbyrdet psykedelisk oplevelse, det kan kun du afgøre med dig selv. Føler du dig klar? Det faktum at du stiller spørgsmålet herinde, viser at du selv er i tvivl, og der ud fra synes jeg, at du skal vente eller fuldstændig undlade det.

Du siger, at du har haft et badtrip i en hashrus og derefter har haft vedvarende angst? Hvorfor bliver du i det hele taget ved med at ryge så? Dette burde være et klart signal om, at du burde tage at slappe af.

Og slå angst ihjel ved at råryge opium igennem et trip på psykedelika? Hvordan synes du selv den idé lyder?

@Krabler, hvordan kan du være sikker på at trådstarter ikke vil få et angstanfald under et trip, når han allerede beretter om angst, når han/hun ryger? Brug nu lige indersiden af kokosnødden..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem

Vi kan ikke sige dig om du er klar til en fuldbyrdet psykedelisk oplevelse, det kan kun du afgøre med dig selv. Føler du dig klar? Det faktum at du stiller spørgsmålet herinde, viser at du selv er i tvivl, og der ud fra synes jeg, at du skal vente eller fuldstændig undlade det.

Du siger, at du har haft et badtrip i en hashrus og derefter har haft vedvarende angst? Hvorfor bliver du i det hele taget ved med at ryge så? Dette burde være et klart signal om, at du burde tage at slappe af.

Og slå angst ihjel ved at råryge opium igennem et trip på psykedelika? Hvordan synes du selv den idé lyder?

@Krabler, hvordan kan du være sikker på at trådstarter ikke vil få et angstanfald under et trip, når han allerede beretter om angst, når han/hun ryger? Brug nu lige indersiden af kokosnødden..

prøv at læs hvad jeg skriver jeg skriver at det ikke ensbetydene med at han også bliver nøjer over psychedelika !
så brug nu lige de 2 øjne du er født med !

Edit hvor fanden skriver manden at han har VEDVARENE angst efter hans hashrygning du kan da overhovedt ikke læse ? du er godt nok god til selv at opdigte hvad folk skriver var ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tal nu lige ordentligt til hinanden. Jeg tror heller ikke, at der nødvendigvis en sammenhæng mellem angstanfald på cannabis og psykedelika, hvorfor du selv, trådstarter, må vurdere om du føler dig klar.

Skal ikke kunne sige noget om opium under trippet, jeg ville nok foretrække at gøre det uden, men hav en benzodiazepin klar hvis du får det skidt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

константин skrev:
Tal nu lige ordentligt til hinanden. Jeg tror heller ikke, at der nødvendigvis en sammenhæng mellem angstanfald på cannabis og psykedelika, hvorfor du selv, trådstarter, må vurdere om du føler dig klar.

Det er rigtigt jeg skal lære at tale ordenligt :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvis du tror du er nødt til at ryge opium for at kunne klare trippet, så mener jeg bestemt ikke du er klar.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg ahr selv tit en bagvedliggende angst når jeg ryger. Det har jeg haft længe, hvorfor jeg sjældent ryger særlig meget medmindre jeg også har drukket lidt, elelr at det sker helt uden jeg lægger mærke til det, og jeg derfor slet ikke har angsten. Men altså, oftest ligger angsten der når jeg ryger. Til gengæld har jeg ikke oplevet den med andre stoffer (Måske udover Ketamin, MXE og lign. da de giver mig en dissociativ følelelse tæt på den samme følelse som et panik anfald, men uden panikken er den samme overhovedet) at jeg får angst. Angst og panik anfald kan specifikt bundet i cannabis, og ikke nødvendigvis andre stoffer. Det har jeg selv oplevet, og jeg ved at en del oplever det, specifikt at have problemer med cannabisen. Psykedelika er meget forskelligt. Og det meste er en verden til forskel når man sammenligner med hash. Ikke at hash ikke kan være psykedelisk, jeg vil mene netop især folk som tripper meget, ofte får utrolig psykedeliske oplevelser på hash. Det er meget svært at forklare, men på samme måde som dissociativer, tryptaminer, phenetylaminer alle har specifikke karakter, er de samtidig allesammen psykedeliske. Hash KAN være psykedelisk, men på sin egen måde. Jeg kan også ryge større mængder hash når jeg er påvirket af visse psykedeliske stoffer en ellers, så sammenhængen er altså lige sådan at gå lige til. Jeg vil dog foreslå at du venter, det kan sagtens ske at angsten ville slå igennem el. lign. og det er dårlig idé at begynde med at kombinere ting på den måde, for at kunne nyde det ene af stofferne. Det er en historie som er gået galt for mange førhen, og sikkert også kommer til at gå galt for mange i fremtiden. Lær det enkelte stof at kende, før du begynder at blande, og får endnu mere utilregnelige sindstilstande. Jo flere stoffer der blandes, desto sværere bliver det at sige præcis hvordan DU ville have det, og det er noget som med især psykedeliske stoffer i forvejen er tæt på umuligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Edit hvor fanden skriver manden at han har VEDVARENE angst efter hans hashrygning du kan da overhovedt ikke læse ? du er godt nok god til selv at opdigte hvad folk skriver var ?

Træk da lige kløerne ind igen.. Vil da på ingen måde mene, at jeg opdigter noget som helst.. Nu var det muligvis forkert ordvalg, men når trådstarter bliver ved med opleve angst, når personen ryger, burde dette da tackles før man giver sig i kast med anden narko? Jeg ville personligt aldrig give mig i kast med psykedelika, hvis jeg havde samme symptomer som trådstarter, men nu har jeg heller aldrig været en risk-taker..

Det kan godt være det ikke er ensbetydende med at trådstarter kommer til at opleve angst igen, men jeg vil da stadig mene, at han/hun løber en betydelig risiko ved at eksperimentere med psykedelika. Hvis du læser mit indlæg igen, vil det også gå op for dig, at jeg ikke anklager dig for at påstå det modsatte, Krabler. Jeg stiller blot spørgsmåltegn ved din udtalelse..

Og skal da også lige undskylde, hvis mit forrige indlæg blev opfattet negativt.. Havde ikke lige fået min morgenkaff..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem

Jaaz skrev:

Træk da lige kløerne ind igen.. Vil da på ingen måde mene, at jeg opdigter noget som helst.. Nu var det muligvis forkert ordvalg, men når trådstarter bliver ved med opleve angst, når personen ryger, burde dette da tackles før man giver sig i kast med anden narko? Jeg ville personligt aldrig give mig i kast med psykedelika, hvis jeg havde samme symptomer som trådstarter, men nu har jeg heller aldrig været en risk-taker..

Det kan godt være det ikke er ensbetydende med at trådstarter kommer til at opleve angst igen, men jeg vil da stadig mene, at han/hun løber en betydelig risiko ved at eksperimentere med psykedelika. Hvis du læser mit indlæg igen, vil det også gå op for dig, at jeg ikke anklager dig for at påstå det modsatte, Krabler. Jeg stiller blot spørgsmåltegn ved din udtalelse..

Og skal da også lige undskylde, hvis mit forrige indlæg blev opfattet negativt.. Havde ikke lige fået min morgenkaff..

Ja okay, hvis ikke kaffen var kommet ned endnu er du lovligt undskyldt. Jeg vil også gerne undskylde min grimme tone og kan godt se hva du mener ;)
MEN stadig mener jeg overhovedt ikke at angst pga af cannabis har noget at gøre med om TS evt ville opleve angst under et trip af andre substanser :D

Forsat god dag alle ! :D

Medlem

Jeg kan også blive lidt paranoid hvis jeg kommer til at ryge mig overskæv på hash, men som krabler siger det så flot, så er det altså ikke ens betydende med at man nemmere kommer til at badtrippe på andre psychedeliske stoffer. Jeg vil mene at den paranoia man kan opleve på hash, er en "unik" paranoia som ikke har indflydelse på andre trip (med mindre man sidder og ryger sig i hegnet i mens man er på f.eks svampe)

Det er i hvert fald den erfaring jeg selv har gjort mig og jeg ved at mange af mine venner har det på samme måde :-)

Dedikeret medlem

Kriescher skrev:
BACK ON TOPIC:

Jeg synes du skal få dig en masse baggrundsviden og læse meget om set og setting, og i hvert fald have nogle søde mennesker med dig mens du tripper, nogle du føler 100 % du kan stole på. Jeg har hørt at Seroquel (et lægemiddel mod skizofreni og andre psykoser), skulle få alle effekter af psykedelika til at gå væk, eller i hvert fald noget af det. Men hvis du ikke er KLAR på psychedelics så lad være! Første gang jeg prøvede 2-CB var jeg slet ikke klar i hjernen, havde totalt noia på den første time, og så pludselig gik det væk, da jeg fik styr på mine tanker. IMO kan selv det værste trip vendes med de rigtige midler.

Benzoer ville være meget bedre til at slukke et dårligt trip

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Kriescher skrev:
BACK ON TOPIC:

Jeg synes du skal få dig en masse baggrundsviden og læse meget om set og setting, og i hvert fald have nogle søde mennesker med dig mens du tripper, nogle du føler 100 % du kan stole på. Jeg har hørt at Seroquel (et lægemiddel mod skizofreni og andre psykoser), skulle få alle effekter af psykedelika til at gå væk, eller i hvert fald noget af det. Men hvis du ikke er KLAR på psychedelics så lad være! Første gang jeg prøvede 2-CB var jeg slet ikke klar i hjernen, havde totalt noia på den første time, og så pludselig gik det væk, da jeg fik styr på mine tanker. IMO kan selv det værste trip vendes med de rigtige midler.

Hvor meget skal man tage hvis man får et bad trip og kræver de recept?

Dedikeret medlem

Kriescher skrev:
BACK ON TOPIC:

Hvor meget skal man tage hvis man får et bad trip og kræver de recept?

det kommer an på hvilke benzoer det er :) og ja de kræver recept med mindre du køber dem på gaden self :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer meget an på hvilke psykedeliske stof du vil tage jo, 4-HO-MiPT er f.eks et meget optimalt starter psykedelia fordi det har et meget positive drive gennem hele trippet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

4-HO-MiPT er f.eks et meget optimalt starter psykedelia fordi det har et meget positive drive gennem hele trippet.

Hvor mange gange har du taget dette? :-)
Jeg har læst din triprapport om pågældende stof, men har du taget det mange gange,
og kan sige at positivt drive er generelt for stoffet? :-)

/noiapå

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror jeg har tager det en 7-8 gange. Alt fra 15mg og helt op til 50mg prøvede jeg igår. Utrolig lækkert, bliver aldrig "for meget" eller ustyrligt. Hele trippet har en meget venlig og indbydende karakter og lækker afslappende bodyhigh og visualsene er af ekstrem komplekse og fede designs. Jeg fik endda oplevede synæsti for første gang på 50mg igår, det var virkelig en fantastisk og rensende oplevelse.

Du må hellere skynde dig, analog lovgivningen træder i kraft om 11 dage.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Plugger du hver gang? :-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også mene at der er et eller andet ved weed der gør en prone til paranoia. Har kun prøvet 2c-b, som overhovedet ikke har denne effekt på mig, i stedet havde jeg det pissegodt, og der var faktisk ikke et hint af paranoia igennem hele forløbet.

Men gå langsomt frem. Jeg tror meget handler om indstillingen til det. Hvis ikke du er okay med muligheden for at få et bad trip, så bør du overveje hvorfor du har det sådan. Angst er blot en følelse. Desuden er mit indtryk også, at hvis man er i et ordentligt miljø, så kan man vende de fleste trips til noget positivt igen. De idéer, tanker og visuals man får kommer jo fra at ens hjerne tolker, genkalder minder osv. på en associativ måde. Det kan også være at det du badtripper over rent faktisk er værd at se på, in which case do it.

Men ja, du er den eneste der kan vide om du er klar :-) Som andre har sagt kan det også være beroligende at have benzoer klar, så du ved du kan fikse et bad trip sådan, som nødløsning. Eller måske blot tage en lille dosis, så trippet bliver håndterbart for dig igen. Disse er receptpligtige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Plugger du hver gang? :-)

Nej jeg insuffleret denne gang (havde mad i maven, så no oral this time), først 20mg, ventede 10 min og så 30mg.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]