Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Junior medlem

arrrrrrrrh....
radomname den må du længere ud på landet med, det eneste du vil opnå ved 4/4 perioder af lys er en stresset plante, og hvis du endelig vil holde dem i veg så kør 14 timers lys.... nu skriver du også heldigvis at du ikke selv har dyrket, og der er chance for hermo.
Kan tilføje at lignende forsøg har også ført til hermo...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hvorfor skulle man køre 4/4 cyklus?
hvorfor ikke bare 18/6 til vegge og 12/12 til blomst, det er da almen kendt.

Dedikeret medlem

Faktisk tror jeg at du tager fejl, og at mange varianter ville kunne "lære" at vokse under 4/4 eller 6/6 for den sags skyld. Taler du af erfaring eller formodning?

Jeg har ledt lidt efter nogle der dyrker hamp på denne måde, men kunne kun finde forum-tråde om folk der af ukendte årsager var interesserede i at blomstre med den slags dagrytme. :roll:

Til gengæld fandt jeg denne tråd, som beskæftiger sig med brugen af 12 timers lys, 5,5 timers mørke, 1 timers lys, 5,5 timers mørke til vækst-fasen.
Ud fra den lader det til at metoden fungerer fint til C. Sativa, med få undtagelser. Der er også nogen i tråden der kort kommer omkring brugen af en 4/4 rytme.
Flux. skrev:
hvorfor skulle man køre 4/4 cyklus?
hvorfor ikke bare 18/6 til vegge og 12/12 til blomst, det er da almen kendt.

Ovennævnte metode og 4/4 kunne fx bruges til:
1: At hindre de voksende planter i at blive alt for høje hvis man både har vækst og blomstring kørende samtidig.
2: Det kunne give en mere busket plante (og i følge tråden jeg linker, åbenbart også en plante med kortere mellem vækstpunkter.)
3: Det mindsker strømforbruget
4: Måske bruges til at holde mødre under, så deres lystimer begrænses så meget som muligt, uden at komme til at sætte dem i blomst.

At 18/6 og 12/12 er almen kendt, betyder på ingen måde at det er den eneste løsning. Det er nok nærmere løsningen der generelt fungerer for alle (man kunne måske kalde det "idiot sikkert" i mangel på et bedre udtryk).

I tråden jeg linker til, lader det fx til at planter opfostret under 12 tændt, 5,5 slukket, 1 tændt, 5,5 slukket er hurtigere til at gå i blomst når denne påbegyndes - det kunne jo tyde på at denne type døgnrytme er mere fordelagtig end den konventionelt antagede 18/6. :)

Jeg siger ikke at det definitivt er bedre, blot at der er andre muligheder end 12/12 og 18/6 - og at mange af dem formodentligt kan være bedre i visse situationer, måske endda bare generelt bedre.

På den negative side vil mere tænd/sluk slide en del på HID'er, men oftest er planter i vækst vel også under CFLer eller lysstofrør.

Junior medlem

heey mangler lidt hjælp her drenge !!!

mine planter er ca 60cm høje og tænker på at sætte dem til bloom nu og bruger 400hps den er ca 150 cm fra planterne... kommer de til at vokse sig større hvis de kommer i bloom nu ??????

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
heey mangler lidt hjælp her drenge !!!

mine planter er ca 60cm høje og tænker på at sætte dem til bloom nu og bruger 400hps den er ca 150 cm fra planterne... kommer de til at vokse sig større hvis de kommer i bloom nu ??????

ja, altså, de vokser jo også i blomst. men ikke nær så meget, de bliver mere tykke og kan også vokse lidt i skudende.

Junior medlem

hvornår kommer de første buds frem på planten de har været i bloom 12 dage

Junior medlem

de har været i bloom nu i 15 dage ??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager

stop nu med at tåge. de kommer når de kommer, som grower skal man have tålmodighed.

Medlem

stop nu med at tåge. de kommer når de kommer, som grower skal man have tålmodighed.

:tnx:

Junior medlem

Er der en update under opsejling her, fætter? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]