Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle herinde.

Jeg har kendt til Psychedelia.dk i en 8 års tid igennem venner der har været trofaste brugere, men det er første gang jeg selv har tilmeldt mig, nu da jeg virkelig har brug for jeres hjælp!

Min stedmor fik konstateret uhelbredelig kræft for en uge siden. Hun ringede til mig og spurgte, om hvis jeg hørte noget omkring alternative behandlinger skulle jeg sige til, hvor jeg i samme samtale forklarede hende, at jeg havde hørt noget om at CBD 'en i Cannabis, altså ikke THC'en, skulle have en medicinsk virkning.

Jeg har selv røget i 8 år, men det er først inden for de sidste par år at jeg tilfældigt faldt over artikler og tv-programmer om Cannabis' positive virkning overfor kræft.

Min stedmor ringede så i dag og forklarede at hun selv havde googlet det, og nu gerne ville prøve 'det'. Hun foreslog selv at det skulle være pot, da skunk er for stærkt, og hashen er med tilsætningsstoffer.

Det jeg tænkte i første omgang var at lære hende at lave:

- En joint
- Noget drikkeligt med pot, potthe eller guldkakao
- Noget spiseligt med pot

Hvor jeg tager ud til hende med 10 gram pot i morgen. Hun har selv ønsket at det skulle ske med det samme.

Det ville være så smukt, hvis jeg kunne få al den hjælp I kan tilbyde herinde fra Psychedelia.dk

- Er der andre herinde der har kendskab til netop dette emne ? Cannabis' positive virkning overfor kræftceller
- Er der nogle der sidder inde med nogle gode, pålidelige kilder, angående dette emne. Såsom artikler, tv-programmer eller dokumentarer ?

Min viden omkring emnet er lidt mangelfuld, og vil gerne have jeres hjælp, så jeg ikke alene kaster mig ud i det her projekt, nu da det handler om sygdom.

Mange tak for jeres evige engagement på Psychedelia.dk. Ved at i har været en stor hjælp for mange af mine venner.

Med venlig hilsen
Valentin

Senest rettet af ValentinDK 14 jun 2012 20:07, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
det hedder CBD

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Okay, mange tak. Det ændre jeg lige i posten.

Medlem
Brugeravatar

har du læst inde på kræftens bekæmpelse?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Får hun lindrende/andre former for behandling nu?

Anyways.. Synes at huske at nogle forskere engang spekulerede på, hvorvidt CBD (http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol) kunne nedsætte frekvensen af metastaser.. Men lige præcis dén del, kan vel i princippet være lidt ligegyldigt, hvis hun allerede er blevet erklæret uhelbredelig. Sorry to hear that btw..

Der ud over har jeg personligt kun hørt om brug af cannabis ved fx kemoterapi, hvor det kan virke kvalmedæmpende og hjælpe med lidt appetit.

Go nuts på google og PubMed for gode kilder og studier om emnet. Bare forhold dig kritisk til, hvor du finder informationen. Pro-cannabis sider fundet på Google, vil sandsynligvis sige at cannabis er et mirakelmiddel, der kan kurere alverden. Vær realist.

PubMed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed (ikke alle artikler er gratis)

Medlem
Brugeravatar

er det meningen at det skal bruges mod kvalme og smerte hos din stedmor?

Medlem
Brugeravatar

ellers er der jo også akupunktur, - akupunktur mod hovedpine har jeg selv benyttet mig af -med gode resultater..

Medlem
Brugeravatar

er det meningen at det skal bruges mod kvalme og smerte hos din stedmor?

Lindret kvalme og smerte er to sidegevinster som du får sammen med den positive effekt på svulsten :)
Desuden kommer det også an på hvilken slags svulst hun har. Cannabis skulle været ret effektiv mod kræft i hjernen, mens det ser ud til bare at stoppe spredningen af kræft i brystsvulster.

http://patients4medicalmarijuana.wordpr ... na-cancer/

Held og lykke til din stedmor, og hendes kamp mod kræft! :)

Medlem

Faldt lige over den her artikel efter at have set dit indlæg. Måske det kan være til en hjælp.

http://www.alternativ.info/doc/artikler ... asholie.mv

Medlem
Brugeravatar

Her var noget, som i måske kunne bruge:
http://www.youtube.com/watch?v=n31Nuj_AvTg

- God bedring, hilsen CVML.

Måske kunne du også finde andet brugbart i denne tråd :-)
viewtopic.php?f=3&t=26880

Moderator
Brugeravatar

Hej ValentinDK
Jeg ved ikke så meget om cannabis virkning imod kraft, det er vidst også stadig lidt kontroversielt. Jeg har som Frugthat også mest stødt på cannabis gavnlige virkninger til at modvirke bivirkninger fra kemoterapi. Siden hun har fået konstateret uhelbredelig kraft, går jeg ikke ud fra at hun er i kemobehandling? Den kvalmestillende effekt kan dog stadig være gavnlig, hvis hun blive smertebehandlet med opioder/morfika og får kvalme heraf.

Hvis det er CBD, der skulle modvirke kraften, vil jeg anbefale nogle autoblomstrene sorter, da de generelt er rige på CBD, og ikke er alt for potente. Sidst jeg var på et af de mere kendte steder at handle cannabis, havde de et par autoblomstrene sorter, men jeg er ikke sikker på om pusherne vidste at de var autoblomstrene. Så find en frøbank med en sektion for 'autoflowering seeds', og lær nogle af navnene og prøv at finde nogle af dem. Det ville være mit råd. I øvrigt er cannabis' medicinale virkning på kvalme og smertelindring bedst i små mængder, så lad hende tage nogle puffs, for så at se om det virker, før der ryges videre. God bedring til din stedmor!

Dedikeret medlem

Hvis hun får opiater i mod smerterne og disse giver hende kvalme kan meget af dette måske afhjælpes med søsygeplaster - far var ved og dø af at kaste op før han kom på hospice hvor de fik ham stabiliseret.
Ved godt det er lidt off-t men synes lige det skulle med.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kig eventuelt på http://community.dcfonline.dk/forum/ - Der har de en hel sektion dedikeret til cannabis' medicinske egenskaber. Jeg er ikke så aktiv derinde, men jeg er overbevist om, at emnet har været oppe og vende..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Vil overveje at tag en tur ned til Amazonas til nogle meget vidende indianere på Ayahuasca området og tag sådan en omgang Ayahuasca sammen med dem og få guidance af dem samtidig..
Der sku vidst en del mennesker som har fået konstateret uhelbredeligt kræft som har taget den tur og efterfølgende har fået bekræftet at de pludselig var kræft fri?
Dog ska man nok forberede sig på at se sine demoner i øjne på sådan en omgang Ayahuasca tur, men det er det de lokale regnskovs indianere der for (at hjælpe en igennem trippet og bagefter tolke hvad man så som man ik helt forstod) ;)
Det aktive stof i Ayahuasca er DMT :)

Vil anbefale at se dokumentaren på det første link her under, hvis ik alle sammen ;)

Stepping Into the Fire - http://vimeo.com/35129411

Shamans Of The Amazon - http://www.youtube.com/watch?v=_4RkOsLx ... plpp_video

The Jungle Prescription - http://www.youtube.com/watch?v=MWGZXivF ... plpp_video

DMT The Spirit Molecule - http://www.youtube.com/watch?v=eMOC44vb ... plpp_video

What if Cannabis Cured Cancer? - http://topdocumentaryfilms.com/what-if- ... ed-cancer/

Medlem
Brugeravatar

For 4 år siden fik min kammerats mor konstateret kræft. Hun mistede løbende al energi - hun kunne knap nok spise. En sommerdag da vi var hjemme hos hende, spurgte vi, om hun kunne tænke sig at prøve at ryge - hvilket hun gerne ville. Vi røg en svag skunkjoint i hendes hjem, pludselig levede hun en smule op, smilede, slappede af og blev sulten (vi havde håbet lidt på hun blev sulten, så vi havde gjort klar med McD cheeseburger). Hun spiste mere den ene dag end på hele ugen, og hun så ud til at have glemt/lagt i baghovedet at hun var syg + TV'et var til stor morskab for hende.

Jeg kan ikke give nogen prej, om det skulle have hjulpet desideret på sygdommen, men for hende blev det en hjælp til at spise og slappe af i hendes sidste tid.

Held og lykke.

Medlem

Er blevet fortalt at min mor, det at en af hendes kammerater fra hendes ungdom havde fået konstateret kræft og det var umuligt at stoppe... Hun begyndte på det alternative og brugte cannabis som en medicin mod kræften, og ganske rigtigt så hjalp det på den, de kunne overhovedet ikke få øje på den i hendes næste scanning. Et år efter hun skulle til scanning igen var det desværre spredt sig til hele kroppen... Ved ikke om det blot er en historie jeg er blevet fortalt for at holde mig fra Cannabis generalt, men den er værd at tænke over.. Håber dig og din stedmor det bedste.
Peace her fra

- Kiwi

Dedikeret medlem

Er blevet fortalt at min mor, det at en af hendes kammerater fra hendes ungdom havde fået konstateret kræft og det var umuligt at stoppe... Hun begyndte på det alternative og brugte cannabis som en medicin mod kræften, og ganske rigtigt så hjalp det på den, de kunne overhovedet ikke få øje på den i hendes næste scanning. Et år efter hun skulle til scanning igen var det desværre spredt sig til hele kroppen... Ved ikke om det blot er en historie jeg er blevet fortalt for at holde mig fra Cannabis generalt, men den er værd at tænke over.. Håber dig og din stedmor det bedste.
Peace her fra

- Kiwi

Nok et følsomt emne, men helt ærlig ? din mors kræftknuder forsvinder pga hash

Hvor dum har man lov at være :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sicris, dit usympatiske svin.
Selv idag kender man ikke til alle af cannabisplantens medicinske egenskaber.

Medlem

Peace her fra

- Kiwi

Nok et følsomt emne, men helt ærlig ? din mors kræftknuder forsvinder pga hash

Hvor dum har man lov at være :D

Håber du får den samme skæbne din usympatiske nar. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan vi ikke lige snakke ordentligt til hinanden :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]