Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg tænkte på hvordan man laver hash til en klumb. og tænkte på om man bare skal presse det i hænderne. har søgt i over 2 timer. på den her side og kunne ikke finde noget :/ så tænkte på om nogle ville hjelpe

tak på forhånd

Mvh sweet-varde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Velkommen til. Mener du skunk, topskud, eller pot? Hash er jo i en klumb....

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Velkommen til. Mener du skunk, topskud, eller pot? Hash er jo i en klumb....

ja ved jeg godt men når du har høstet planten hvad gør man så der fra :) undskyld er ny i dette fag

Topskud

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg flyttet dit emne til dyrkning...

http://www.dcfonline.dk/cf/

Læs guiden her og søg på siden, dit spørgsmål er blevet stillet en masse gange.
Du kan vist nuller de aktive ingredienser/harpiks(?) ud af topskudende/planterne med hænderne og få lavet charas på den måde. Men det får du ikke så meget ud af.
Ellers skal du tørre dine topskud i et par uger. Jeg er ikke så stærk i dyrkning overhovedet, men læs på DCFonline, der kan du få besvaret de fleste af dine spørgsmål

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
National Geographic har lavet en dokumentar om hash/hasish/cannabis, hvor man ser hvordan hash produceres. Uden selv at have søgt, er jeg ret sikker på du kan finde den på youtube eller google video's. Vimeo måske..

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan tørre din høst og derefter lave ryst på skudende når de har været i fryseren en tur. Du kan rulle en nylonstrømpe ned over en spand ligge dit skunk derpå og binde en pose ovenpå og så bare spille trommer på dem et stykke tid. hvis det skal være godt så skal du ikke spille så lang tid som, hvis det skal være mindre potent. Derefter samler du dit ryst sammen og presser det til en klump, men det kan gøres på mange forskellige måder

I den her guide står det lidt mere detaljeret, hvordan du kan lave en god hash på flere forskellige måder: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17868

Medlem
Brugeravatar

Du kan kan også trække nol på gas, det ville jeg nok gøre :)

Junior medlem

nol på gas? :)

Medlem

nol er jo ikke helt det samme som hash. og hxn er ny, tror ikke hxn fatter noget af ``nol på gas´´. der er masser guider til at trække nol på gas, på nettet, hvis det intraserre dig, sweet-varde. det er en helvedes masse måder at lave hash på, det simpleste må være charas, der kører man bare sin skunk mellem hænderne(forsigtigt) og så kommer hashen(trichomesne) på ens håndflader, pga. at hash er noget klistret stads. derefter piller man hashen af ens hænder, og ruller det til en klump. så har man en klump rimelig stærk, og ren hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jep køb lightergas fra tanken, gerne 4-5 flasker.

Fyld topskud i toppen af en de tykke plastflasker ½ eller 1½L, brug evt. tragt og blyant til at få det ned i med.
I bunden af flasken sidder der en lille plastik "dut" - tag et stykke ståltråd og varm med en lighter og stik ståltråden igennem plastikdutten i bunden af flasken.

I selve flaskens prop laver du også huller med varm ståltråd; 5-10stk - sætter kaffefilter mellem prop og flaske, og skruer proppen på.

Så skal flasken vendes på hovedet og der skal en skål(gerne af metal) nedenunder og lightergas i toppen..
Der skal nok findes en decideret guide hvis du søger efter det..

//blazR

Medlem
Brugeravatar

Jep køb lightergas fra tanken, gerne 4-5 flasker.

Fyld topskud i toppen af en de tykke plastflasker ½ eller 1½L, brug evt. tragt og blyant til at få det ned i med.
I bunden af flasken sidder der en lille plastik "dut" - tag et stykke ståltråd og varm med en lighter og stik ståltråden igennem plastikdutten i bunden af flasken.

I selve flaskens prop laver du også huller med varm ståltråd; 5-10stk - sætter kaffefilter mellem prop og flaske, og skruer proppen på.

Så skal flasken vendes på hovedet og der skal en skål(gerne af metal) nedenunder og lightergas i toppen..
Der skal nok findes en decideret guide hvis du søger efter det..

//blazR

Gør det uden for, man skal ikke lege med gas indendørs!

Junior medlem

tror jeg vælger Psyduck metode :)

Junior medlem

men tak alle sammen :) for jeres fine hjelp

Mvh sweet-varde

Junior medlem

Nysgerrighed er det kun topskuddene man bruger
ellers er der da frygteligt meget spild

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
MHT charas, og generelt omkring håndtering af buds, så tag plastikhandsker på når i håndterer jeres friske buds. Når i er færdige smider i dem i fryseren et kvarter og så er al fingerhashen lige til at pille af handsken.

flasch4: Det er forskelligt. Jeg tror de fleste ryger topskuddene og laver hash og andre produkter af resterne. Det gør jeg ihvertfald. Ryst til småkager og den slags.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Vil gerne lige komme med en lille ændring til blazR's metode :D
Istedet for en skål af metal bør du bruge en af glas istedet for, fordi når du har alt dit klistrede nol til og ligge tilbage så plejer folk og bruge et knivblad til og skrabe det sammen med, og et knivblad kan godt ridse små metalspåner af så jeg vil foreslå at i bruger et ovnfast fad med glasering eller et fad af glas - osse kendt som et pyrex fad :)

mvh.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]