Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 00:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa på forummet :)

Er der en simpel måde hvorpå man kan ekstraktere 2C-B'en fra piller/tabletter, så man bliver fri for at få en masse fyldestoffer i næsen ved nasalt indtag ?

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ser spændt med, da jeg er interesseret :)

Ved du hvilke(t) fyldstoffer der er brugt til at presse tabletterne? Det er sandsynligvis en fordel hvis du gør, da stoffer har forskellig opløselighed i forskellige solventer.

Jeg tror desværre det bliver en gang eksperimenteren, hvis ikke ved hvilke bindemidler der er brugt.

//blazR

Stodder
Brugeravatar

Jeg vil mene du kan bruge samme fremgangsmåde som ved en meskalin ekstraktion fra kaktus.

Brug en vandig opløsning af de knuste piller som udgangspunkt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mon ikke bindemidlet er vandopløseligt også?

Admin
Brugeravatar

^^Det er ligemeget. Jeg tror leaf hentyder til at lave en syre/base ekstraktion. Her slipper man af med (næsten) alt, der ikke er aminer.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hvorfor ikke bare indtage det oralt og slippe for at få det op i næsen?

Stodder
Brugeravatar

^Det virker hurtigere og i kortere tid ved nasalt, plus at det er mere potent. Jeg indtager næsten udelukkende mit 2c-b nasalt, men det er også HBr-salt jeg har, som ikke er så slemt at sniffe som HCl-saltet.

Junior medlem

Det er disse piller:
http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=16118
Fyldestoffer er ukendt, måske nogen der ved det ?
Syre/base ekstraktion lyder avanceret uden diverse laboratorie udstyr til rådighed.

Præcis som leaf skriver så skal der ret mange indenbords sammenlignet med hvis de kom i næsen ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der står også i dit link at de er testet til 10mg pr. stk.

Fyldstoffet er ligemeget ifølge de kloge, men jeg tror du skal have en god del af dem før det kan svare sig at udføre en syre/base ekstraktion. Jeg gættede bare og gik udfra det var en simplere metode du mente.

Admin
Brugeravatar

Man kan lave en syre/base ekstraktion ret low tech, hvis man ik gider investere i udstyr. Kan klares med nogle sprøjter fra apoteket, et glas, citronsyre, salmiakspiritus, rensebenzin. Det kunne også være en god idé at mortre pillerne, smide dem i noget vand under omrøring og filtrere blandingen. Mange fyldstoffer er ringe opløselige i vand, men det er de gængse 2c-b salte. Det kan være man er heldig at slippe af med noget af fyldstofferne på den måde ihvertfald. Vandfasen, man opsamler, kan man inddampe eller lave en syre/base ekstraktion på.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange fyldstoffer er ringe opløselige i vand, men det er de gængse 2c-b salte.

Det er altså ikke korrekt. 2C-B.HCl er ret tungtopløseligt, og laves ofte ved at opløse HBr-saltet i vand og tilsætte HCl, hvorved 2C-B.HCl udfælder øjeblikkeligt.

Admin
Brugeravatar

Jeg er kun stødt på HCl saltet et par gange (hvad jeg ved af), men langt oftest HBr saltet. Jeg vil godt trække tilbage, hvad jeg sagde om "de mest gængse". Men jeg vil nu stadig vove at påstå, det meste 2c-b på markedet er HBr saltet.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er kun stødt på HCl saltet et par gange (hvad jeg ved af), men langt oftest HBr saltet. Jeg vil godt trække tilbage, hvad jeg sagde om "de mest gængse". Men jeg vil nu stadig vove at påstå, det meste 2c-b på markedet er HBr saltet.

Det er nok rigtigt at det meste er HBr-saltet, men når man ikke ved hvilket salt en pille indeholder, så kan man ikke regne med at det er vandopløseligt. Og det betyder jo at man må gøre det på en lidt anden måde, hvis man ikke kan opklare det.

Eksempelvis kan man smide de knuste piller i en opløsning af KOH i IPA, omrøre noget tid, filtrere bundfaldet fra og derefter inddampe IPA'en. Den tilbageværende base kan så tages op i en mere upolær solvent som fx xylen(xylol), og så kan man ekstrahere enten med HCl med det samme, dette vil give direkte udfældning, eller med eksempelvis eddikesyre eller citronsyre, som jeg formoder vil give et vandopløseligt salt som senere kan udfældes med HCl.

Medlem

Jeg er bare nysgerrig... troede at 2c-b som regel blev solgt i salt form. Er disse piller meget udbredt? Hvis de er, er det så ikke attraktivt for dem der producerer dem at fylde en masse andet lort i, ligesom man ser med ecstasy piller? Jeg har aldrig selv prøvet 2c-b og ved ikke så meget om det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BryGs: Selvfølgelig kunne man proppe en masse lort i pillen fra producentens side af, men hvilken virkning vil det have? Færre kunder.. I Holland tester de deres shit, hvis ikke 2c-b pillen var legit, stod det helt sikkert med store fede bogstaver, at den indeholder andet end 2c-b. Hvis du føler dig usikker ved at indetage en substans, bør du nok ikke gøre det..

Medlem

BryGs: Selvfølgelig kunne man proppe en masse lort i pillen fra producentens side af, men hvilken virkning vil det have? Færre kunder..

Ja, jeg forstår hvad du mener. Det med ecstasy er nok bare noget jeg har drømt så

I Holland tester de deres shit, hvis ikke 2c-b pillen var legit, stod det helt sikkert med store fede bogstaver, at den indeholder andet end 2c-b. Hvis du føler dig usikker ved at indetage en substans, bør du nok ikke gøre det.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen, eller hvor Holland kommer ind i billedet? Som jeg har forstået det, bl.a. ud fra disse indlæg, er det tilsyneladende meget normalt at folks kilde til et 2c-b trip er små, "hjemmelavede" piller som de køber på gaden (ret mig hvis jeg tager fejl. please). Jeg spurgte bare, måske dumt, om der ikke er en risiko for at der er blandet andet i 2c-b pillen - det har man jo set før med andre stoffer. Jeg startede mit indlæg med at skrive at det var af nysgerrighed, men siden du ikke rigtig fangede den første gang, så lad mig da understrege det igen... jeg har ikke planlagt at tage 2c-b, lige nu i hvert fald

Men tak for dit flotte svar ellers

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som jeg har forstået det, bl.a. ud fra disse indlæg, er det tilsyneladende meget normalt at folks kilde til et 2c-b trip er små, "hjemmelavede" piller som de køber på gaden (ret mig hvis jeg tager fejl. please). Jeg spurgte bare, måske dumt, om der ikke er en risiko for at der er blandet andet i 2c-b pillen - det har man jo set før med andre stoffer.

Jeg ved ikke hvor normalt det er at se 2c-b i tablet-form - jeg er aldrig støt på dem, men selvfølgelig findes de.
Der er naturligvis en risiko ja, det er der altid.. Men jeg vil mene den er relativt lav, forudsat at man kender og stoler på sin kilde. Man bør undlade at købe sine stoffer på gaden IMO

Junior medlem

Hej
Som jeg har forstået kunne en syre base ekstraktion af pillerne forløbe således:

Pillerne knuses og opløses i lunkent vand.
Opløsningen hældes gennem et kaffe filter, for at fjerne evt. uopløste fyldestoffer.
Opløsningen indeholder nu 2-CB salte som er polære.

Herefter tilsættes en base (NaOH)
2-CB'en bliver nu omdannet til freebase som er upolær.

Der tilsættes en upolær væske (Acetone), og det hele rystes/blandes godt.
Nu vil freebase molekylerne være opløst i Acetonen.

Det hele bliver stillet til side, indtil der er dannet to faser, Acetonen og NaOH opløsningen.
Acetonen tages fra og beholdes.

Der tilføjes HCl vand opløsning til acetonen.
2-CB'en danner salte med syren og er nu polært og derfor opløst i vandet.

Acetonen og vandet danner igen to lag, og denne gang tages vandet fra og beholdes.
Herefter indampes vandet og tilbage er 2-CB salte.

Hvordan lyder det ??

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
penisleif skrev:
Hej
Som jeg har forstået kunne en syre base ekstraktion af pillerne forløbe således:

Opløsningen hældes gennem et kaffe filter, for at fjerne evt. uopløste fyldestoffer.

Det hele bliver stillet til side, indtil der er dannet to faser, Acetonen og NaOH opløsningen.

Acetonen og vandet danner igen to lag, og denne gang tages vandet fra og beholdes.

Hvordan lyder det ??

Mvh.

Brug xylen eller anden egnet solvent, som ikke er opløselig eller blandbar i vand, når du vil udryste freebasen. I hvert fald ikke acetone.
Ellers ser det vist ok ud - det er i hvert fald efter teorien. Kig evt også på йетиs forslag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

penisleif skrev:
Hej

Hvordan lyder det ??

Mvh.

Brug xylen eller anden egnet solvent, som ikke er opløselig eller blandbar i vand, når du vil udryste freebasen. I hvert fald ikke acetone.
Ellers ser det vist ok ud - det er i hvert fald efter teorien. Kig evt også på йетиs forslag.

Udover det med acetonen er der også den detalje at HCl-saltet er tungtopløseligt i vand, og derfor vil fælde ud med det samme, så inddampning er ikke nødvendigt. Og det at man starter med en vandig opløsning kræver at man er sikker på at man ikke sidder med HCl-saltet til at begynde med, for ellers opnår man kun at filtrere stoffet fra i starten, og intet produkt til slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]