Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2012 21:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2012 11:26
Indlæg: 9
Substans/er: Methoxetamine/MXE
Setting: Hjemme eller hos ven
MODs installed: Nej
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne:
Ca. 400 mg

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Dagen på en veloverstået eksamen, i godt humør og ellers meget spændt.

Det er nu en uge siden at trippet fandt sted, jeg besluttede mig for ikke at skrive om det fordi det synes umuligt. Gennem denne uge har jeg dog haft plads til at finde mine tanker frem, jeg skrev desuden noter ned umiddelbart efter det "værste" af trippet var ovre. De gav ikke særlig meget mening, men jeg da jeg skrev dem og hvilke tanker jeg havde på daværende tidspunkt.

Triprapporten
Lidt info om MXE;
Efter at have prøvet ketamin, valgte jeg at prøve søsterstoffet MXE, som er tæt kemisk beslægtet med førstnævnte. Det skal eftersigende (og det fik jeg også bekræftet) være mere potent og længerevarende. Jeg vil gerne starte ud med at sige, at effekterne sagtens kan sammenlignes med ketamin, faktisk er de ganske ens, men afhængig af dosis varer effekterne længere tid, og "tømmermændende" involverer træthed og mental foggyness, derfor vil det være smart ikke at have noget vigtigt foretagende næste dag, medmindre man holder sig til en konservativ dosis.
Rapport om mit ketamin trip her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=45&p=561142

Fase 1
Jeg eyeballer 60 mg og drysser det ned under min tunge. Der går 20 minutter, og jeg føler det karakteristiske buzz rent auditivt. Bærbaren får lyd som et aircondition-anlæg, hjernen bliver hyperaktiv og interessante tanker popper frem. Pulveret er ret syrligt så jeg spytter det ud lidt senere. Effekten glider langsomt over mig, næsten for langsomt, så jeg beslutter mig for at insufflere en større mængde og svor at jeg ville ramme det famøse M-hole denne gang. I fucking did.

Fase 2
Der er gået 2 timer og effekten er gradually blevet mere og mere intens, men det er ikke noget man umiddelbart lægger mærke til før at man allerede er helt væk. Jeg var udenfor og ryge en cigaret på et tidspunkt, mens jeg snakkede med en veninde over mobil, ligesom jeg gjorde på mit ketamintrip.
Det var umuligt at følge med i hvad vedkommende sagde. Det skal siges, at på dette tidspunkt følte jeg en udpræget anæstesi på alle lemmer. Min korttidshukommelse var også out of function. Gentagende gange måtte jeg sige "har du ikke lige sagt det?". Det var en af de negative effekter som jeg oplevede under mit trip, men slet ikke noget der tilnærmelsesvist kan sammenlignes med hvad jeg oplever senere..

Efter at have opgivet for længst at opretholde en nogenlunde normal samtale, begynder jeg at kunne mærke personen i den anden ende af røret. Ikke organisk, eller fysisk, men digitalt, som et hologram som ikke er synligt men alligevel i ens umiddelbare nærhed. Det var virkelig vildt, og jeg følte at jeg kunne mærke vedkommende hver gang der blev sagt noget, det er formentlig dét, man kalder synæstesi.

Her, en tidsperiode jeg ikke husker, men der sker ikke noget specielt. Jeg insufflere mere senere hen, fucking dumt, men jeg troede ikke jeg var nær det niveau som jeg ønskede.

[b]Fase 3[/]
Jeg er rigtig smadret, jeg evner ikke særlig meget og alt hvad der er i mit syn har en lineær sammenhæng med hinanden, alt flader ud i ét, bliver mindre og det ligner at jeg befinder mig i et dukkehus. Jeg ramler ind i alting, formår at smide mig i min seng, tager headset på, musikken kører allerede. Jeg ved hvor stor en indflydelse musik har på MXE/K trips, så det var oplagt at give hen lige nu..

Det er først når jeg lukker mine øjne at det visuelle kaos går amok. I starten er der visuals som minder meget om papir, tæpper eller sølvpapir i en violet farve der bliver kastet imod mig på en voldelig måde, fedt tænker jeg. Der går noget tid, hvor meget har jeg ikke den fjerneste anelse om, men jeg synker længere og længere ned i mine visuals, og jeg glemmer fuldstændig hvad jeg laver i dette tomrum af farver, objekter og hvad ellers.

På et tidspunkt prøver jeg at gøre op med mig selv om jeg er død eller levende. Set i retroperspektiv lyder det lidt dumt, hvorfor kunne jeg ikke bare åbne øjnene? Nive mig selv i armen? Det var ikke noget der faldte mig ind på tidspunktet. Jeg endte med at overbevise mig selv om at give slip, for hvis jeg var død, så var jeg død. Jeg føler jeg er faldet ind i en slags passage, og det jeg oplever lige nu er rejsen mellem livet og "the afterlife".. Realitet er fuldstændig opløst, og jeg befinder mig i en kapsel af uvidenhed. Jeg begyndte med det samme at reflektere over mit liv, og hvad der ville være sket hvis jeg ikke var død nu, jeg husker stadig at jeg fik billeder af mig selv hvor jeg fik min studenterhue på, mine tanker begyndte også at kredse meget rundt om min kæreste og hvad hun betød for mig.

Til sidst stoppede jeg med at tænke, og lod mig selv flyde ind i det visuelle aspekt, og en historie som der var hverken var hoved eller hale i begyndte at udfolde sig for mine øjne. Ikke en historie hvor man ser et menneske vokse op eller lign., men tusinde af objekter som interagere med hinanden, fortæller, fortolker, danner sammenhænge og budskaber. Jeg husker det ikke i detaljer, doesn't really matter. Det mest interessante ved trippet er allerede blevet understreget. Jeg "vågnede" selvfølgelig senere hen hvor effekterne var mindre intense, og klokken var 8 om morgenen. Jeg havde ikke sovet på noget tidspunkt, jeg ved ikke hvor lang tid jeg havde lagt der, helt blæst. Lærerigt, var det. Det har givet mig et nyt syn på psykedelia og hvor alvorligt det kan være. Jeg ønsker ikke folk oplever det samme, omvendt er kriser som regel konstruktive, så hvorfor ikke. Pas på jer selv allesammen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2012 15:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Det lyder da til at have været et godt trip? Hvorfor ønsker du ikke andre det samme?

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team