Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvilken urt?
Medlem

Hey psy jeg har nu læst her inde i ca to år og det er et fantastisk board syntes jeg :peace:

Men jeg har nu røget hash ca. 2 gange i ugen nogen gange mere og nogen gange slet ikke har også haft pauser på 3 måneder, det har stået på i ca. halvandet år men nu har jeg sat og kigget lidt rundt her og hørt om forskellige slags urter og der er virkelig forskellige meninger om hvad der virker og hvad der ikke virker, jeg har kigget lidt på Kanna og læst lidt om det og fundet et sted hvor man kan købe 5:1 ekstrakt

Sceletium Tortuosum
Indhold: 1 g 5:1 ekstrakt

tror godt i ved hvad side jeg snakker om da jeg jo ikke må linke (: men så kom jeg til at tænke på at mange skriver at det skal sniffes for bedst virkning men så tænker jeg at det da umuligt kan være specielt sundt at snuse plantematriale op i snudeskaftet eller er det noget andet når der er lavet ekstrakt? Spørgsmål:
- smadre det næsen fuldstændig eller kan man godt holde til det i en periode?
- virker det fint nok hvis jeg ruller et stykke tyggegummi rundt i det og ligger det under tungen?
- opstår der hurtig tolerance og abstinenser/afhængighed? eller andre slemme bivirkninger?
- og hvad dose til nasalt hvis jeg ville opleve eufori og hvad dose til at ligge under tungen?
måske kommer der flere spørgsmål men så skriver jeg det bare, ved godt at jeg bare skal søge men kan ikke finde præcise svar også ville jeg bare lige være sikker inden jeg begynder at fylde mig med ting
ps. jeg er 17 år :peace:

Medlem
Brugeravatar

Dav, jeg har også selv kigget lidt på Kanna, men jeg kan desværre ikke fortælle dig noget ud af erfaring.. Dog har jeg læst en del på emnet, og kan svare på 2 af dine spørgsmål:

Om det 'smadrer' næsen er svært at sige, men jeg kan ihvertfald love dig for, at konsekvenserne ved at tage det sådan er mere end ubehagelige. Alle rapporter jeg har læst med folk der sniffede det, fortæller om det som yderst smertefuldt - og hvor sjovt er det så lige at tage stoffer hvis det gør SÅ nas... til gengæld er virkningen meget stærkere.

Og med hensyn til om det virker med tyggegummiet du ville rulle i det, så ja, går jeg ud fra at det ville det. Kanna er jo også kendt som Kaugoed i Sydafrika, og Kaugoed betyder så vidt jeg har forstået, 'tygge-godt' eller 'noget der er godt at tygge på'. Derfor går jeg ud fra at oral indtagelse ville fungere helt udmærket.

Det var alt jeg kunne svare på, men jeg skal følge med i dit opslag :) held og lykke med det herfra

Medlem

Hey tak for svaret har nemlig også selv læst om at det var ubehageligt men mener bare det er noget andet når det er ekstrakt eller er jeg helt galt på den (;? med hensyn til tyggegummi skal jeg da tygge på det eller lade det ligge under tunge og skal spyttet sluges eller bare ligges i gummerne ?

Medlem
Brugeravatar

Davs du, jeg har noget erfaring med Kanna og kan kun sige at pas på med hvor du køber det. Bestil det i udlandet.

Men tilbage til hvordan du kan bruge det, ud fra hvad jeg selv har gjort, kan jeg kun sige, at blande 1 alm. størrelse teske op i en kop varm vand og lav te af det, der jeg fik bedst virkning(Længst og mest intenst). At Sniffe det svider lidt i næsen men er hurtigt ovre, Virkningen er kraftig og går hurtigt over ved at sniffe det. Du kan ryge det, men det giver ikke specielt meget godt fra sig.
jeg vil anbefale dig at dyrke sex på kanna, da det er helt super:)

Held og lykke med det, og husk at selv kanna, kan man få for meget af, så tjek dosis af.

Medlem

Jeg er ret sikker på det ikke er skadeligt for næsen, mere end så meget andet folk sniffer. Hvis det ikke er noget du gør hver eneste dag, og du f.eks renser din næse efterfølgende med en næsekande, burde din næse forblive helt ok. Jeg synes Kanna er en smule ubehageligt at sniffe, og det kan godt give lidt tårer i øjnene, men værre er det ikke. Vil dog anbefale dig at lave the af det ligesom wasteland skriver, den indtagelses måde har jeg hørt godt om, og er vist en del mere behagelig end insufflering.
Det med at bruge tyggegummi skulle virke fint. Læs evt. her http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=95144
Citat:
med hensyn til tyggegummi skal jeg da tygge på det eller lade det ligge under tunge og skal spyttet sluges eller bare ligges i gummerne ?

Prøv bare at tygge tyggegummiet, og slug dit spyt til at starte med, og se om det giver effekt :)

Kanna er desuden en SSRI, og må ikke blandes med andre SSRI'er eller MAO'ier, da man kan risikere at få serotonin syndrom. http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=17350

Medlem

Det er sku lidt noget pis at jeg ikke må linke til den side jeg ville betille det fra men tror at de fleste af jer kender siden og ville lige høre om i siger god for den. Skal jeg bare købe plantematriale eller skal jeg købe ekstrakt? på siden står dette og i ville nok kunne genkende det hvis i har være der inde

[<b>Kanna 10 g</b>]

Dette produkt kan medføre alvorlige forgiftninger ved forkert eller uagtsomt brug. Opbevares utilgængeligt for børn og sarte sjæle

Brug af Kanna blev første gang iagtaget i Sydafrika i midten 1600 tallet. De indfødte stammesamfund havde stor glæde af den fermenterede Kanna, der både blev røget, tygget og spist for fornøjelsens skyld.

Sceletium tortuosum
Indhold: 10 g fermenteret og pulveriseet Kanna
Oprin

tænker i at jeg ville kunne bruge dette til the og tyggegummi men ellers tak for svarene (;

Medlem

Ja, du kan sagtens bruge det kanna til the og tyggegummi :) Om du vil købe ekstrakt eller alm. plantematriale er op til dig. Hvis du vælger ekstrakt skal du bare være opmærksom på at du skal bruge væsentligt mindre doser, end ved alm. kanna.

Senest rettet af bbbbbb 28 jun 2012 19:34, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

:) Afrika har god Kanna

Medlem

hvad ville i sige at jeg skal putte på et stykke tyggegummi?

Medlem

Oral ingestion dosage:
Mild 200-400mg
Medium 400-600mg
Strong 600-1000mg
Heavy 1000-2000mg
Duration: It can take as long as 90 minutes to come up, but the experience can then last for 4-5 hours.

Fra denne side: http://www.drugs-forum.com/forum/showwiki.php?title=Kanna

Er det alm. kanna du har eller ekstrakt? Og har du en vægt?

Medlem

har tænkt mig at købe alm. også en vægt men kommer effekten ikke lige hurtigt om man bruger ekstrakt eller alm? og de doseringer det er alm. ikke?

Medlem

Hvis det er alm. kanna du har, vil jeg starte med 100 mg til 200mg. første gang til at starte med. Og derefter kan du så redosere, og bygge dosen langsomt op. Det virker vist også mere kraftigt at tygge det, end at drikke det i the. Hvis det er 5:1 ekstrakt du har, så betyder det at 1 g ekstrakt, svarer til 5 g. alm kanna. Prøv evt. 20 eller 30 mg 5:1 ekstrakt som første gangs dose.

Medlem

Citat:
har tænkt mig at købe alm. også en vægt men kommer effekten ikke lige hurtigt om man bruger ekstrakt eller alm? og de doseringer det er alm. ikke?

Ja, effekten burde komme lige så hurtigt. Den eneste forskel på ekstrakt og alm. er mængden du skal indtage.
Ja, de doseringer på engelsk ovenover er på alm. kanna

Medlem

super fedt tak for svarene så tror jeg at jeg ville bestille 10g alm kanna og tygge det men har det nogen indflydelse med vægt for jeg er en stor dreng på 2m og vejer ca. 103 kg :)?

Medlem

Når man har med stoffer at gøre, er det altid godt at have en vægt liggende! Man må endelig ikke undervurdere et stof's potentiale og indflydelse på ens krop, blot fordi man er en stor gut i kampform :-) Hmm... men ja, hvis du er forsigtig, kan du nok dosere ret sikkert uden vægt, nu det drejer sig om Kanna. Du risikerer dog en træls hovedpine, kvalme mm. hvis du kommer til at tage for meget. Der er nogle der dosere deres kanna med teske. Men teske doseringer, det må du spørge nogle andre om herinde.

Medlem

så du tænker ikke at min vægt gør nogen forkel (;?

Medlem

Jeg ved det ikke. Jeg synes du starte ud med sådan en start dose som jeg skrev ovenover, og så kan du derefter vælge at redosere. Eller tage en større dosis kanna en af de efterfølgende gange, indtil du finder den dosis der passer dig bedst.

Medlem

okay det var vist det tak for hjælpen :)!

Medlem

Så lidt! Tjek forresten den her side http://www.erowid.org/plants/kanna/kanna.shtml Der kan du læse mere om Kanna, og hvis du går ned under det felt der hedder 'EXPERIENCES', så lægger der 'triprapporter', som folk har skrevet om deres oplevelser med Kanna.

Medlem

En der i korte træk kan forklare mig hvad Kanna er for et stof, altså hvilken virkning har det ?
Psykedelisk? Beroligende? Opkvikkende? Euforisk? Kan det sammenlignes med noget andet stof ?
Magter ikke at tærske en hel engelsk roman igennem lige nu, for at finde ud af det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]