Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

ikke for noget unge mand/dame, har slet ikke på noget tidspunkt givet udtryk for de ting du hentyder til, som at leve stærkt- dø ung osv- det må være dine egne holdninger du snakker om der. det er ihvertfald ikke min holdning.
jeg er også sikker på at du selv engang har lavet noget uheldigt her i livet- ellers kommer du til det, før eller siden.
mente egentlig generelt, da jeg sagde at jeg ikke synes der blev taget særlig godt imod nye profiler, og det mener jeg stadig.

Junior medlem

Jesperkt
Der findes et natur middel der hedder Lecithin
Dette indeholder cholin som vil bakke dit Acetylcholin niveau op og udligne hinanden.
Hvis dette er problemet vil dit problem aftage.

Men ellers Dyrk noget motion masser af vand som alle de andre siger.

Junior medlem

Hvis det har med serotonin at gøre,

Ville han ikke have Symtomer på fx depression
Rastløshed
Angst
Og div andre ting som medfølger.?

Senest rettet af Vipen 05 jul 2012 00:16, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ikke for noget unge mand/dame, har slet ikke på noget tidspunkt givet udtryk for de ting du hentyder til, som at leve stærkt- dø ung osv- det må være dine egne holdninger du snakker om der. det er ihvertfald ikke min holdning.
jeg er også sikker på at du selv engang har lavet noget uheldigt her i livet- ellers kommer du til det, før eller siden.
mente egentlig generelt, da jeg sagde at jeg ikke synes der blev taget særlig godt imod nye profiler, og det mener jeg stadig.

det var et retorisk argument, som du så ikke lige fangede... At blive enige om at en venlig tone aldrig skader, fører os ingen vejne, det er et tomt argument, skaden er jo tydeligvis allerede sket for disse unge mennesker og den bliver ikke hverken større eller mindre af at man aer dem på kinden og siger at det er synd for dem. Hvor mange uheldige ting der er sket i mit liv er fuldstændig ligemeget, det her handler om at tage ved lære af de "uheldigheder" man begiver sig ud i og ikke at skyde ansvaret fra sig som en anden 8-årig. Jeg vil godt give dig ret i, at der nogle gange er nogen der er lige lovlig hurtigt ude med UTFSE, men det er der bare ikke noget at sige til når folk behandler psychedelia som EB's sexbrevkasse - folk informerer ikke sig selv længere, de regner med at alle svar i verden kommer til dem automatisk og det bliver man sgu træt af i længden...

Edit: Hvis du ikke kan finde 5-htp som kosttilskud er her en række fødevarer du kan spise for at komme ovenpå http://en.wikipedia.org/wiki/L-tryptophan#Dietary_sources

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej og velkommen til nye brugere :D

on topic!

Hvis det har med serotonin at gøre,

Ville han ikke have Symtomer på fx depression
Rastløshed
Angst
Og div andre ting som medfølger.?

lyder som en mulighed, men jeg tror ikke udelukkelsesmetoden er helt videnskabelig nok til dette. Desuden nævnes der i linket nedenunder at der er tale om et stimulans, så man kan vel godt gå ud fra at selvom det første og fremmest stimulerer serotonin/dopamin/noradrenalin, så påvirker det jo resten af kroppen, og derfor kan problemet også ligge andetsteds.

til trådstarter:

http://www.bluelight.ru/vb/threads/616728-The-Big-amp-Dandy-5-IT-5-API-Thread

afholdenhed er jo nok den bedste idé indtil din krop er i balance igen.

Off topic: Det er tilladt at tænke/søge selv, og det virker som om trådstarter har forventet at få det hele serveret på et sølvfad da han starter denne tråd. Desuden er det ham der lægger en træls tone for dagen, så alt det som pigerne beklager sig over, om at de ikke er blevet modtaget venligt nok synes jeg ikke hører til her.

On a side note: synes jeg måske at med de mange nye RC der er kommet, så burde wiki'en opdateres med en RC sektion, så man kan samle den løbende information der høstes. EDIT: desuden synes jeg måske også at søgefunktionen skal opdateres så man kan søge på det individuelle stof, da de kategorier der er i forvejen efterhånden er blevet temmelig uoverskueligt.

Medlem
Brugeravatar

snoezel* skal vi så ik bare blive enige om at jeg har ret i, at man godt kan være lidt mere venlig overfor nye profiler.

Moderator
Brugeravatar

snoezel* skal vi så ik bare blive enige om at jeg har ret i, at man godt kan være lidt mere venlig overfor nye profiler.

Ikke hvis de ter sig som idioter...

Medlem
Brugeravatar

Altså opfatter jeg det rigtigt, når jeg forstår det som at du mener at os, som har fået et par stride bemærkninger, da vi var helt nye, har teet os som idioter?

Eller er det mere generelt du mener?

Medlem
Brugeravatar

Altså opfatter jeg det rigtigt, når jeg forstår det som at du mener at os, som har fået et par stride bemærkninger, da vi var helt nye, har teet os som idioter?

jeg tror ik at det er det hun mener, men jeg vil da også gerne vide om det bare er generelt du mener?

Moderator
Brugeravatar

jeg tror ik at det er det hun mener, men jeg vil da også gerne vide om det bare er generelt du mener?

Det er selvfølgelig generelt, som jeg sagde tidligere er der engang imellem nogen der er lige hurtigt nok på aftrækkeren, men som oftest er det iorden synes jeg. Det er jo også et mandsdomineret board det her, det er klart at tonen vil være derefter. Jeg er iøvrigt en han, just for the record.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Gør mig til mod, så jeg kan rydde op i den her lortetråd!! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

snoezel* så blev vi enige :)

og det er da ikke en lortetråd!

Junior medlem

Geografisk sted: Usa
Hej igen tak for de mange gode og relevante kommentarer :-) jeg vil lige gøre opmærksom på det ikke er mig der startede tråden jeg havde bare lignende symptomer...

Fedt at der endelig er nogen der kommer med noget konstruktivt istedet for at fortælle en hvor dum man er :-)

Jeg holder en pause med Emma og de andre tøser og æder noget Sund mad ;-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
og det er da ikke en lortetråd!

I har jo smadret den her tråd fuldstændigt for OP og fremtidige læsere, der søger svar på konsekvenserne af et 5-IT-misbrug.

I/DU kunne have startet en ny tråd eller taget det over PM..

Medlem
Brugeravatar

jeg synes det var vigtigt.

OG DU gør det samme selv!

Medlem

Det er et signal fra din krop der siger stop.
Tag en pause og ryg et par pinde eller drik nogle bajere, eller bare forbliv ædru...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
I har jo smadret den her tråd fuldstændigt for OP og fremtidige læsere, der søger svar på konsekvenserne af et 5-IT-misbrug.

Ahhh smadret er tråden da ikke.. Fremtidige læsere der søger svar på konsekvenser om 5-IT misbrug, vil få samme svar som trådstarter; ingen ved det endnu - der foreligger ingen undersøgelser og réel data og stoffet! Endnu i hvert fald.

Det som denne tråd forhåbentlig kan være med til, er at forhindre andre i at begå samme fejl som trådstarter.

Et foreslag til trådstarter: Opret eventuelt en advarsel om 5-IT, bare husk at nævn dit overforbrug også.

Medlem
Brugeravatar

Til ts, der er findes nok ikke nogen der kan give dig et svar på hvad det er du har oplevet. Ikke en gang sikkert at det er 5-it. En ting er sikkert, det er aldrig smart at misbruge noget. Specielt stoffer. Hvad angår 5-it så siger mine egne erfaringer mig at stoffet føltes rimelig sikkert. Har ikke oplevet nogle bivirkninger udover de typiske fra stimulanser og på det område virker det faktisk meget mildt. Stoffet har den lækre egenskab at man stort set ikke føler noget come down. Men der skal helt sikkert være nogle former for bivirkninger når stoffet "virker" så godt. Det tager røven på mig hver gang. En af de bedste rc's jeg har prøvet. Hvis ikke det bedste og jeg har været igennem en del :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Synes du virker en kende flabet, men okay du er vel ikke klogere - du har skamløst indtaget et "research chemical" i uansvarligt store mængder... :roll:
Hvis du gerne vil opnå at modtage nogle konstruktive svar, bør du droppe attituden kammerat... ;)

Det du skal gøre er meget simpelt: Stop med at tage 5-IT, og håb på at du får det bedre. Hvis du ikke får det bedre må du søge lægehjælp, og hvis de ikke kan finde ud af hvad der er galt, then may god have mercy on your soul... 8)

God bedring.

PS: *s* har ret, man dør faktisk ikke af lidt venlighed.. :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

philip fry* jeg fik et hjælpsomt svar flere dage efter at jeg havde lavet den tråd, hvor jeg stod med et akut problem, det siger næsten sig selv, at det der, ikke var så akut mere. og kald du mig bare nærtagende når jeg mener mit første svar ikke var venligt,- for det mener jeg ikke det var. det var et tarveligt svar, til en ny profil der bad om hjælp, profilen kunne i det mindste ha skrevet velkommen til sidst,først senere tog jeg en kold tyrker, og fik nogen søde ord med på vejen. anyway så er det ikke kun mig selv jeg hentyder til, som jeg skrev, så synes jeg generelt at der blir taget dårligt imod nye profiler.

altså.. lyt til hvad folk siger, tænk ikke om deres "tone" er høflig eller uhøflig.. jeg har da selv fået svar, hvor folk mener jeg ligefrem er sindsyg, men hey, det er mit liv altså for kort til at tage sig af, bare læs op på det stof du er forvirret omkring, og find ud af om spørgsmålet allerede er stillet, for det har jeg nemlig lagt mærke til: mange nye brugere, finder ikke ud af om der er et spørgsmål som deres, eller minder om det, de går ofte bare ind og skriver en ny tråd, selvom der kan være flere 100 tråde med samme spørgsmål. der vil jeg så sige at jeg godt kan forstå de ældre brugere, bliver træt af at folk ikke bruger søgefeltet.

til trådstarter. synes du skal prøve at læse om hvad RC betyder, det betyder at det er et stof der er på forsøgsbasis altså et stof man stadig undersøger. og hvis man stadig undersøger et stof, som er nyt, så nej, så kan du sku ikke forvente et svar. når du tager et RC så er det på egen kappe mester, hvilket betyder: lad være!

og lad være med at sige til folk herinde at de ikke har nogen viden, lad vær med at spørg efter hjælp, og så svine folk til fordi at du ikke kan få det svar du leder efter. jeg vil ikke være uhøflig her, men så synes jeg at du skal tage at pisse et andet sted hen (undskyld mit fransk) DU har taget et valg der hedder at sætte dit liv og sundhed på spil ved at tage et RC. hvis du brokker dig over at folk faktisk prøver at komme med en forklaring på hvorfor at du ikke kan finde svar på dit spørgsmål. så kan jeg så sige at jeg synes de har besvaret dem meget sødt! de kunne jo også have sagt, du tog et RC det var dit eget valg, held og lykke med det.. men nej! for folk herinde prøver faktisk at hjælpe hinanden!

Peace!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]