Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Anojohn

Prøv at træde et skridt tilbage kig på problemet. Du har drukket dig fuld ni dage i træk, har spist usund mad, fået for lidt søvn og har røget cannabis 4-5 gange på samme tid. Er det ikke snarere et spørgsmål om, at det ville være mærkeligt, hvis du ikke oplevede det som noget mærkeligt og lidt ubehageligt?

Hold igen med øllerne, lad være med at ryge mere, sørg for at spise sundt - masser af frisk frugt og grønt, dyrk noget motion og sov igennem - så skal du nok få det bedre.

Junior medlem

Nu er det 3 dage siden. Hvornår holder det op??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det kan vi af gode grunde ikke fortælle dig, men se nu tiden an. Det er ikke mærkeligt at rende rundt i en storm efter en festival, det er hårdt for systemet med så meget tryk på hele tiden, i mange dage i streg.
Få sovet og spist osv., så burde der være opklaring på vej.

Junior medlem

Faldt lige over den her tråd på en anden side og blev meget nervøs da symptomerne er de samme som mine:

"Hej Sindnet.

Jeg har haft det meget mærkeligt i et halvt år nu. Min psykolog mener jeg har udviklet en hashpsykose pga. at have røget hash enkelte gange.

Jeg er nok meget skrøbelig psykisk. Jeg mistede min far som 13 årig, 4 år siden. Siden da er min morfar, mormor, gudfar også faldet fra.

Men jeg havde det egentligt rigtigt godt da jeg tog på efterskole sidste år. Indtil jeg røg hash. Jeg har kun røget det enkelte gange med mellemrum.

Symptomerne er: Træthed, svimmelhed, kvalme. Jeg er meget utilpas hele tiden, og har meget svært ved at fokusere på andet end de symptomer.

Min psykolog siger jeg skal løbe og komme i form, da det bør påvirke min psykiske tilstand. Det har jeg også gjort i en periode (2-3 uger, dagligt), og det gav mig mere overskud og gjorde mig mere frisk. Men væk er symptomerne ikke endnu.

Hvordan skal jeg forholde mig? Skal jeg søge psykriater og gå i medicinsk behandling, eller hvordan kommer jeg ud af det her? "

Medlem

Anojohn: Prøv at læs alle indlæggene i tråden igennem igen! Du er ikke ved at udvikle en psykose.
Jeg vil råde dig til at tage til lægen. Det kan være du har brug for at der er en læge-autoritet der beroliger dig og overbeviser dig om at du ikke har en psykose.
Det eneste jeg ville kunne diagnosticere dig med er hypokondri ;-) ( Joke.. Hypokondri er overdreven sygdomsangst. )
Bare rolig :-)

Junior medlem

Jeg forstår ikke hvordan i kan sige det så sikkert, har præcis han symptomer og har læst hele tråden igennem.
De andre post ændre jo ikke på faktum af at jeg har de samme symptomer som ham/hende der fik konstateret en psykose senere.

Medlem

Anojohn skrev:
Jeg forstår ikke hvordan i kan sige det så sikkert, har præcis han symptomer og har læst hele tråden igennem.
De andre post ændre jo ikke på faktum af at jeg har de samme symptomer som ham/hende der fik konstateret en psykose senere.

Jeg forstår godt du er nervøs.
Du postede lige en tekst om en person hvis læge mener har udviklet en "hashpsykose". De symptomer som personen har er:
Citat:
"Træthed, svimmelhed, kvalme. Jeg er meget utilpas hele tiden, og har meget svært ved at fokusere på andet end de symptomer."

Du siger du oplever akkurat de samme symptomer, og derfor bliver du nervøs for om du også er ved at udvikle en hashpsykose.

Tænk lige over.... at du har drukket alkohol de sidste 9 dage, som har dehydreret din krop. Du har været overstimuleret af indtryk på en larmende Roskildefestival, spist usundt? og fået minimalt søvn. Og oveni det har du røget. Alt dette giver hårde tømmermænd og træthed, svimmelhed og kvalme. Det går over igen i løbet af noget tid, hvis du følger de råd der er blevet givet i denne tråd (søvn, %alkohol, sund mad, motion og ro )

Men anojohn. Hvis du virkelig er i tvivl inderst inde, så synes jeg, at du bør få en tid ved lægen, og forklare ham/hende om det du har oplevet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Trådstarter, jeg synes ikke du virker psykotisk, efter hvad jeg kan læse. Du er bare opmærksom på den smadrethed som er ganske normal efter en festival.
Jeg er også altid helt bombet og i zombiemode efter en festival, og det tager nogen dage før det er ovre.. Men indtil nu har det været forbigående alle gangene, og det er alligevel blevet til en del gange efterhånden.. Men ja, hvis du virkelig er så nervøs så synes jeg også du skal konsultere doktormanden, så du kan få det ud af systemet.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Anojohn

Nu er der af gode grunde ikke nogen, der kan diagnosticere dig over et Internetforum, men jeg fornemmer, at du er meget angst overfor dine symptomer. Den menneskelige psyke er i stand til mange ting, og kan medvirke til at holde dig fast i en negativ spiral. Hvis du ikke føler, at du bliver overbevist af folk herinde, og ikke rigtig kan vende din tilstand selv i løbet af de næste par dage, synes jeg at du skal snakke med dine forældre/søskende/venner eller andre du stoler på i denne sammenhæng, om hvordan du har det. Alternativt kan du tale med din læge om det du oplever - det kan ofte hjælpe rigtig meget, blot at vide at andre ved hvordan man har det.

Rigtig god bedring.

Dedikeret medlem

^ word!
hold evt fri i et par dage, med en røvfuld chillout, hygge, frugt og vand og en lille bitte smule motion hver dag.. det lyder nemli lidt som om det godt ku være du har lidt stress i kroppen!..
peace out :peace:

Junior medlem

Tak for jeres svar. Jeg ringede til min læge i dag og hun svarede lige som jer, at jeg ikke var psykotisk.
Min læge siger at han er 100% sikker på at jeg ikke har fået en psykose, så det er en kæmpe lettelse. Han siger dog at jeg vil rende rundt i den her osteklokke tilstand i 4 uger endnu, da hashen sidder i kroppen i 5 uger. Min krop kan ikke tåle at ryge hash og har derfor reageret dårligt på det, og nu må jeg så betale for mine dumheder med de her 4 uger.
Jeg er meget lettet over at jeg ikke er psykotisk, da jeg var overbevist om selv at jeg var. Det er dog lidt ærgerligt at jeg skal gå hele sommerferien med svimmelhed, træthed og dårlig hukommelse.

Nogen andre der står i min situation og har nogen metode til at tænke på noget andet?

Medlem

Det er dog lidt ærgerligt at jeg skal gå hele sommerferien med svimmelhed, træthed og dårlig hukommelse.

Velkommen til min hverdag. hahah :wink:

Junior medlem

Ked af at høre, du må så ha' en psykose? Eller står du i samme situation?

Medlem

Ja jeg har haft en psykose for et par år siden, men det er heldigvis ikke så slemt mere.

Du må bare holde det ud, hør noget musik, læs nogle bøger, se en film, vær sammen med dine venner, nyd livet som om der ikke var noget galt. Tænk på noget andet end hvordan du har det, så du ikke hele tiden fokusere på osteklokken.
Man har ofte selv en tendens til at gøre ting værre end de er, altså jo mere man tænker over hvordan man har det, jo flere ting kan man finde der er i vejen, desto dårligere får man det.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Anojohn

Der er blevet mange rigtig gode og velmenende råd tidligere i tråden vedr. motion, kost, søvn mm. Læs den igennem igen og kom ud af starthullerne, så tror jeg, at du snart vil opleve at det klinger af.

Og husk - som det også er blevet påpeget af flere - at dine symptomer ikke i sig selv har noget med en psykotisk tilstand at gøre. Prøv at slappe af, tag ansvar for det der er sket og arbejd disciplineret, målrettet og konstruktivt for at få dig selv ud af den tilstand du er havnet i.

Junior medlem

Ja jeg må få tiden til at gå med noget andet. Tror jeg vil begynde på at løbe, men min læge siger dog ikke at det ville fjerne mine symptomer, men det vil alligevel nok være en god idé, da det kunne få mig til at tænke på noget andet.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor min krop har reageret sådan her på hash, min far har røget meget da han var ung og er ret sikker på at min bro ryger næsten dagligt. Har nok ikke rigtig forstået hvor farligt det egentlig kan være, før nu.

Medlem

Anojohn skrev:
Ja jeg må få tiden til at gå med noget andet. Tror jeg vil begynde på at løbe, men min læge siger dog ikke at det ville fjerne mine symptomer, men det vil alligevel nok være en god idé, da det kunne få mig til at tænke på noget andet.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor min krop har reageret sådan her på hash, min far har røget meget da han var ung og er ret sikker på at min bro ryger næsten dagligt. Har nok ikke rigtig forstået hvor farligt det egentlig kan være, før nu.

Det der virkelig er "farligt", er at drikke alkohol i 9 dage i træk samtidig med at man ikke får nok søvn, ordentligt mad og så oveni i det f.eks ryger. Tvivler på at du ville have reageret på samme måde, hvis alt det andet var undladt, og du kun havde røget. Pas på med at placere skylden alene på cannabissen, for jeg tror nemlig der er mange faktorer der har spillet ind.
Godt at høre er du er faldet lidt ned på jorden igen.
God bedring.

Junior medlem

Der er en ting jeg stadig ikke forstår. Min læge siger at jeg vil være i den her tilstand i 4 uger endnu, men når i ryger er i vel ikke påvirket i 5 uger på samme måde?? :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Anojohn - det vil virkelig være svært for dig at forstå og acceptere hvad vi siger med dit mindset, jeg tror at din forståelse for det vil komme med erfaring og med alderen.
Men nej, man render ikke normalt rundt i en påvirket tilstand i flere uger når man ryger cannabis - mit gæt er at din læge bevidst har overdrevet lidt for at skræmme dig væk fra det her.
Hvis man ryger dagligt, kan man dog godt få nogle symptomer som for eksempel træthed og lidt dårligere korttidshukommelse, men det går væk hvis man tager en pause med rygningen.

Første gang(e) man er skæv er altid meget mere "voldsom" end den normale skævert. Det er selvfølgelig dit eget valg om du nogensinde vil røre det igen, men pas på med hurtigt at danne negative meninger om cannabis, det er ikke farligere end en druk tur på flere dage, eller flere dage med høj fysisk aktivitet og lidt søvn (som også tidligere er nævnt her).

Medlem
Brugeravatar

Mon ikke din læge har ment/sagt OP TIL 5 uger?
Folk er forskellige, nogle kommer sig over sådanne 'oplevelser' på kort tid, andre på lidt længere tid. Men at du nok skal komme til at føle dig sund og rask igen er helt sikkert. Følg nogle af de råd der er givet herinde, det vil uden tvivl fremskynde processen.
Jeg har røget massivt de sidste par uger og har nu tænkt mig at holde en mindre pause da jeg for det første er begyndt at føle resistens, men også at jeg føler mig lidt omtåget, træt og har svært ved at holde fokus på noget i længere tid - dine symptomer er du altså ikke alene med og de skal nok gå væk igen.
Husk at folk påvirkes både fysisk og psykisk vidt forskelligt af cannabis. Som en anden bruger allerede har været inde på, vil det være optimalt at starte sin cannabis-karriere (gælder vel alle stoffer) når krop og sind er i balance - ikke på roskilde.
God bedring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]