Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hvordan har du det nu og hvor længe siden er det du røg? Jeg røg selv for 9 dage siden og har samme symptomer, mine er bare blevet værre..

Junior medlem

Det et 5 dage siden nu, kan ikke rigtig mærke nogen ændring

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det et 5 dage siden nu, kan ikke rigtig mærke nogen ændring

Men du kan mærke lidt bedring? Er der en chance for at du går og holder dig selv fastlåst i den tilstand, ved at gå om tænke over det hele tiden, og hele tiden mærke efter om ikke symptomerne stadig er der?
Mennesket kan holde sig selv fanget i mange ting på den måde. Siger det bare..

Junior medlem

Er fuldstændig afklaret med min situation, men kan bare ikke mærke nogen ændring.
Min læge sagde at det vil sidde i min krop i 4 uger endnu, så der kan nok gå noget tid inden jeg mærker nogen forskel.

Medlem

Ok, men har du det mærkeligt konstant, eller kommer og går det?(:

Junior medlem

Det skifter lidt, nogle ganger mærker jeg det ikke så meget. Snakkede med en anden læge i dag som sagde at jeg umiddelbart ikke virkede psykotisk. Han sagde at jeg skulle vente til der var gået én uge, så skulle vi se på det der. Måske skal jeg have noget medicin, mente han. Ved ikke rigtig lige hvad jeg skal tro?? De siger jo noget forskelligt

Medlem

Ok, du må MEGET gerne skrive opdateringer i det her forum, hvis du skal have medicin skal jeg jo nok også selv have det, og så skal jeg vel til lægen..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skifter lidt, nogle ganger mærker jeg det ikke så meget. Snakkede med en anden læge i dag som sagde at jeg umiddelbart ikke virkede psykotisk. Han sagde at jeg skulle vente til der var gået én uge, så skulle vi se på det der. Måske skal jeg have noget medicin, mente han. Ved ikke rigtig lige hvad jeg skal tro?? De siger jo noget forskelligt

Hvilken slags medicin??

Skunkoverklumb skrev:
Ok, du må MEGET gerne skrive opdateringer i det her forum, hvis du skal have medicin skal jeg jo nok også selv have det, og så skal jeg vel til lægen..

Slap nu af I to, for det første kan man ikke diagnosticere sig selv ved at sammenligne med andre, og for det andet synes jeg det lyder virkeligt forhastet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Ikke fordi du ikke skal følge din læges råd, men skriv meget gerne herinde hvad han/hun ordinerer. Det virker ganske forhastet at ordinere psykoaktiver til en næsten-førstegangsbruger af cannabis.

Junior medlem

Ja synes også det lød lidt overdrevet. Det virkede som om min forrige læge havde mere tjek på det, ham her kunne ikke rigtig give mig et svar, udover at jeg "umiddelbart" ikke lød psykotisk, hvilket selvfølgelig gjorde mig nervøs igen...
Han nævnte ikke nogen specifik medicin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Når han siger, at du umiddelbart ikke virker psykotisk, så er det det bedste svar du kan få. Han synes ikke du virker psykotisk lige nu, og mellem linjerne bliver det næppe værre hvis du selv går ud og får udløst noget dopamin (uden kemi ;) ).

Junior medlem

Nu er det en uge siden det skete og kan ikke mærke nogen forskel...

Medlem

Anojohn skrev:
Nu er det en uge siden det skete og kan ikke mærke nogen forskel...

Har du læst denne artikel? http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/ECE1684231/tv-laegen-saadan-kommer-du-ovenpaa-efter-roskilde/

Kort fortalt handler den om at det er almindeligt at opleve depressionslignende symptomer og en tomhedsfølelse efter at have været på Roskilde festival.

Forklaringen er:
Citat:
"»Hjernen skal lige konsolidere sig selv igen. For det første har den været udsat for en masse indtryk. For det andet har den ikke fået nok søvn, og for det tredje har der som oftest været en del alkohol involveret«, "

Det man kan gøre selv er:
Citat:
Det bedste råd fra tv-lægen er at få sovet igennem, dyrket motion og få spist noget ordentlig mad.

Kuren mod tomhedsfornemmelsen, mener han er at snakke en masse om alle de gode oplevelser, som man har haft på festivalen. Derudover skal man begynde at fokusere på nogle andre ting.

Venlig hilsen

Junior medlem

Jeg tror det er 2 forskellige ting. Jeg føler ikke en tomhedsfornemelse, den havde jeg faktisk sidste år pg der havde jeg ikke røget. Jeg har en uvirkelighedfornemelsr og den har jeg haft siden jeg røg. Men du skal have tak for dit svar :-)

Junior medlem

Er det normalt at opleve den her uvirkelighedsfornemelse 8 dage efter man har røget??

Medlem
Brugeravatar

Er det normalt at opleve den her uvirkelighedsfornemelse 8 dage efter man har røget??

Ja det kan være normalt. Prøv at se om du ikke kan abstrahere fra det, du behøver ikke være så bekymret, når det er så kort tid siden du har indtaget stoffet.

Medlem

ja, og det er jo egentlig også 'stoffer' (i flertal). ( Hash + Alkohol ) :)

Anojohn skrev:
Citat:
[...]Jeg har drukket mig godt fuld hver dag på Roskilde og har spist rumlig usundt. Generelt dyrker jeg aldrig motion og sover en del.[...]

Anojohn: Arbejder du selv aktivt med den uvirkelighedsfornemmelse ? Får du dyrket motion, spist sundt, ikke drukket alkohol ?

Junior medlem

Nu har jeg været til lægen og har jeg har fået en form for angst hvor uvirkelighedsfornemelsen hører med.

Junior medlem

Har forresten ikke drukket siden og er startet i fitness. Spiser rimeligt sundt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg været til lægen og har jeg har fået en form for angst hvor uvirkelighedsfornemelsen hører med.

Hvad så med det lægebesøg? Hvad skete der hos lægen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]