Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Junior medlem

Det var forkert formuleret af mig. Jeg fik at vide hos lægen at jeg har fået angst

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
angst virker nu som en god forklaring på alt det her...

Junior medlem

Det gør det faktisk. Det hele giver lige pludselig mening. Ville i sige det er en god idé at "opsøge" min angst ved at gøre nogle af de ting der ligesom skræmmer mig??

Medlem

Hvad har lægen givet dig af råd, og ellers sagt?(:

Junior medlem

Jeg fik faktisk ikke nogen råd overhovedet. Lægen havde simpelthen ikke nok tid til mig, hvilket jeg føler er lidt åndssvagt. Havde ventet i 30min og så da jeg kommer ind får jeg bare en hurtigt meddelese. Lidt irriterende.

Medlem

Det gør det faktisk. Det hele giver lige pludselig mening. Ville i sige det er en god idé at "opsøge" min angst ved at gøre nogle af de ting der ligesom skræmmer mig??

Ja, til en vis grad. Det bør foregå gradvist, gennem små trin over en længere periode, således at du bliver mindre følsom overfor de ting der fremkalder angst ved dig. Det vil være en rigtig god ide at arbejde med angsten, f.eks gennem samtaleterapi. Jeg er ret sikker på du også kan få tilskud til det, nu du er så ung.
Det gode ved det hele er at angst sagtens kan kureres. Det kræver dog at du arbejder med det.
Det er fedt at du er begyndt at spise rimelig sundt og har meldt dig ind i fitnesscenter. Det hjælper nemlig også mod angst!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
For ca 12 år siden havde jeg en periode med OCD-agtige forstyrrelser - skulle vaske hænder konstant og gentage underlige handlinger et vist antal gange før jeg kunne komme videre i min hverdag. Det gik væk da jeg sked på forstyrrelserne dvs. jeg undlod at vaske hænder og tvang mig selv til ikke at gentage handlingerne. Det gik væk i løbet af et par uger.

Det er en god idé at konfrontere sin angst. Gør det i små skridt og læs evt. om angst på psychedelia (medaljens bagside). Fanny har lavet brugbare tråde som handler om og relaterer til angst og kommer gerne med nyttige råd.

Det lyder som om du er meget nervøs/angst for den måde cannabis påvirker dig på. Ingen af de symptomer du beskriver er unormale. Det med at du ikke føler dig helt tilstede kaldes også osteklokke-fornemmelsen og det er en typisk bivirkning ved cannabisrygning og den tager ofte nybegyndere i røven da de tror de er ved at blive sindssyge.

Det lyder lidt som om, at du har overbevist dig selv om at der er noget i vejen med dig (du virker lidt skeptisk overfor de råd som folk kommer med). Hvis man kan overbevise sig selv om at man fejler noget, så kan man også overbevise sig selv om at man ikke fejler noget.

/Dega

Medlem

hvordan har du det nu? snart en måned siden jeg røg og har det stadig sådan.. min læge åbner dog imorgen 0.o.....

Junior medlem

Ingen ændring. Jeg tager til lægen igen snart. Har dog haft en kort periode hvor jeg ikke mærkede det store til det, du skal prøve at lade hver med at tænke på det hele tiden og hilde dig selv fast i din tilstand. I perioden hvor jeg mærkede det mindre tænkte jeg heller ikke rigtig over det, blev kun mindet om det en gang i mellem. Ved ikke hvorfor men efter jeg er kommet hjem fra ferie har jeg mærket lidt mere til det... Nu tænker jeg også ret meget på det. Min læge sagde at jeg skulle have noget "samtale hjælp" hvis ikke det var blevet bedre efter 2 uger (efter samtalen med læge) nu er der gået lidt over 2 uger, men samtidig kunne hun ikke sige hvor lang tid det ville tage. Håber mit svar kan hjælpe dig lidt :-) Vend lige tilbage efter du har været til lægen.

Medlem

har været ved lægen, som vil tage blodprøver af mig snart.. hun syntes det lød meget mærkeligt og kunne ikke rigtigt sige noget brugbart.. det er blevet virkelig slemt idag, vil fandme bare gerne have det bedre..

Medlem

Kan du ikke give en opdatering?

Junior medlem

Tro mig joe, hvis du har psykose så VED du det... Alle kan få det lidt svimmelt, og føle at verden går lidt i et forkert tempo. Men hvis du har hash psykose, så ville du ikke have nogle tvivl om det. Første gang jeg røg en ordentlig joint, fik jeg det på samme måde. Det er meget normalt, jeg troede selv at hash bare ville gøre dig en smule fuld, men jeg så lige pludselig syner og fik en film i hovedet af mit eget liv... Heldigvis fik jeg ikke hash psykose, men det er sgu også de færreste der får det

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Sidste post er knap halvandet år gammel.

Låst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]