Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey. ville bare høre om der er nogen af jer herinde, der er blevet taget med etizolam i posten? Og hvad risikoen er for det? må de gerne konfiskere det, når det ikke er ulovligt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
viewtopic.php?f=73&t=30433&start=200

Citat:
Fik snupper 2000 stk Etizolam i tolden for et halvt års tid siden, og fik gudskelov også kun et brev fra lægemiddelstyrelsen om at pillerne var erklæret uimporterbare, dvs. de ville kræve recept eller godkendelse for at indføre. Ingen bøde

De må naturligvis konfiskere det i tolden ja, risikoen er mindre hvis man bestiller indenfor EU fremfor udenfor.

Medlem

Men kan ikke forstå hvorfor de må tage det i tolden, hvis det ikke er ulovligt? Og det bliver jo beskrevet som laboratorie-research, når man køber det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror ikke at risikoen for at de i det hele taget bliver opdaget i tolden er ret stor, især som sagt hvis man bestiller indenfor EU.
Men HVIS de finder det, kan du være ret sikker på det bliver konfiskeret(tror jeg) - men straf er nok ikke sandsynligt før etizolam evt. bliver skrevet på "listen".
Det er jo ikke lovligt, bare fordi det ikke er ulovligt - det er en gråzone, dog en smule mindre risikabelt strafmæssigt IMO.

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... il-danmark

Citat:
Indførsel af medicin til Danmark
Du må indføre medicin fra udlandet til Danmark, hvis følgende betingelser er opfyldt:

medicinen er til behandling af sygdomme hos mennesker
medicinen er købt på et apotek eller i en anden forretning, der har ret til at sælge medicin til forbrugere
medicinen er købt i og afsendt fra et EU- eller EØS-land (Norge, Island eller Liechtenstein) se liste over EU/EØS-lande. Det betyder, at du fx ikke må indføre medicin fra USA, Canada eller Kina. OBS! En bestilling fra en europæisk hjemmeside betyder ikke nødvendigvis, at varen bliver sendt fra et EU-land.
medicinen indeholder ikke doping eller euforiserende stoffer.
Du skal have en gyldig recept, hvis medicinen er receptpligtigt. Du skal sende recepten til det apotek, hvor du køber medicinen. Du kan ikke overføre recepter via internettet.

Spørg Sundhedsstyrelsen, hvis du er i tvivl om du må indføre et produkt til Danmark.

^ - Det lader til at være grundlaget for at Mysteri fik konfiskeret sine 2000 piller(mit gæt). Måske det havde været anderledes hvis det havde været pulver.. Jeg ved det ikke :)

Medlem

okay tak :D mine er dog bestilt, og har bestilt før, dog kun 10 stks :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Går Etizolam ikke ind under analog-lovgivningen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mig bekendt, nej.. Jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]