Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 15:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Undskyld jeg går offtopic, men blev lige nysgerrig. Er det alle HCl salte der er tungtopløseligt, jeg tænker f.eks. på når man renser amfetamin eller kokain, med acetone - kan man risikere at man filtrere saltet i stedet for cutmidlerne?

EDIT: og hvad med MDMA? :shock:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Undskyld jeg går offtopic, men blev lige nysgerrig. Er det alle HCl salte der er tungtopløseligt, jeg tænker f.eks. på når man renser amfetamin eller kokain, med acetone - kan man risikere at man filtrere saltet i stedet for cutmidlerne?

Nej, alle dem du naevner er faktisk letoploeselige i vand, men lige praecis 2C-B.HCl er tungtoploeseligt. Og oploeseligheden i vand har intet at goere med hvad der sker i en acetonevask, medmindre der er vand i acetonen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Nej, alle dem du naevner er faktisk letoploeselige i vand, men lige praecis 2C-B.HCl er tungtoploeseligt. Og oploeseligheden i vand har intet at goere med hvad der sker i en acetonevask, medmindre der er vand i acetonen.

Cool, hvordan kan det egentlig være? :)
Lol, det var faktisk også det jeg mente, fik bare skrevet noget sludder.. :cheers:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Citat:
Udover det med acetonen er der også den detalje at HCl-saltet er tungtopløseligt i vand, og derfor vil fælde ud med det samme, så inddampning er ikke nødvendigt. Og det at man starter med en vandig opløsning kræver at man er sikker på at man ikke sidder med HCl-saltet til at begynde med, for ellers opnår man kun at filtrere stoffet fra i starten, og intet produkt til slut.

Dette betyder vel, at hvis fylde stofferne er let opløselige i vand, ville man egentlig kunne adskille 2-CB'en alene ved at opløse pillerne i varmt vand, herefter køle vandet og derefter filtrere udfældningen ?

Tak for hjælpen indtil videre :gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så vidt jeg forstår det, afhænger det af om man allerede ved om det er HCl- eller HBr-saltet. Eller et helt 3. salt hvilket er muligt, men sikkert usandsynligt.

Er det ikke en forudsætning at kende stoffets form for at kunne lave en ekstraktion?

Junior medlem

Vi har bare antaget at det er HCL saltet der er tale om, da dette skulle være det gængse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Vi har bare antaget at det er HCL saltet der er tale om, da dette skulle være det gængse.

Hvad får dig til at sige det? Uden at være kemi-ekspert, så ville jeg da mene, at HBr-saltet skulle være mere udbredt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så håber jeg for Jer at jeres antagelse er korrekt; at det er HCl-saltet tabletterne er presset med, selvom det nok er en lidt forhastet konklusion at drage.. ;)

Admin
Brugeravatar

Om det er HBr eller HCl saltet tror jeg ikke, man går helt galt i byen med en syre/base ekstraktion. Så kompliceret er det heller ikke.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spørgsmålet er vel så bare om saltet vil udfælde eller om man er nødt til at inddampe den vandige opløsning, alt efter om det er HBr- eller HCl-saltet?

Korrekt?

Junior medlem

Citat:
Spørgsmålet er vel så bare om saltet vil udfælde eller om man er nødt til at inddampe den vandige opløsning, alt efter om det er HBr- eller HCl-saltet?

Ja, og opløsningsmidlet som bruges i starten til at opløse pillerne i, skal ikke være vand.

Hvad foreslår i ? alkohol ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan biologisk teste saltet ved at knuse en enkelt pille, haelde den i vand, omroere ca 15 minutter, og til sidst filtrere. 1 person spiser bundfaldet, en anden drikker vandet, og saa ser man hvem der bliver paavirket.

penisleif: Jeg har skrevet et brugbart forslag paa foerste side. Aarsagen til at jeg netop foreslaar IPA(isopropylalkohol) er at KOH er oploeseligt i det, og saa kan man faa 2C-B'en paa baseform saa den bliver oploeselig i IPA'en.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Man kan biologisk teste saltet ved at knuse en enkelt pille, haelde den i vand, omroere ca 15 minutter, og til sidst filtrere. 1 person spiser bundfaldet, en anden drikker vandet, og saa ser man hvem der bliver paavirket.

penisleif: Jeg har skrevet et brugbart forslag paa foerste side. Aarsagen til at jeg netop foreslaar IPA(isopropylalkohol) er at KOH er oploeseligt i det, og saa kan man faa 2C-B'en paa baseform saa den bliver oploeselig i IPA'en.

Årh hvad, trip-roulette!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Årh hvad, trip-roulette!

Jeg synes selv det er meget godt fundet paa :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]