Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psychedeliaere.
For ca. et års tid siden havde jeg min første ekstremt vellykkede oplevlse med hårde stoffer - ecstasy. Jeg har røget hash i godt 4 år nu, men efter jeg tog ecstasy første gang, har det fuldstændig ændret den måde, jeg bliver skæv på. Jeg plejer at føle mig afslappet og veltilpas af at ryge, men nu føler jeg mig ekstremt utilpas.
For det meste er det eneste, jeg kan tænke på min tøre hals og min høje puls. Engang imellem føler jeg mig angst og socialt ustabil. Alligevel blev jeg ved med at ryge, og det er først nu, jeg har fattet, at der ikke er nogen grund til det, når jeg ikke får noget godt ud af det.
Det irriterer mig virkelig, for jeg savner sgu at have en god skævert!

Er der nogen, der har det på samme måde som mig? Eller nogen som kan give mig en form for forklaring på det?

Medlem

tja hvad hårde stoffer ikke kan gøre ved en..

mit eneste råd ville være at holde en lang pause fra hashen, og stoffer.

Medlem

Det er også min plan, desværre.. I hvert fald med hashen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
tag en pause på 3 måneder ca, og så prøv at ryge enkelt joint igen, og se hvad der sker. Lad din krop helbrede sig selv.

Medlem

Det lyder som en fornuftig plan. Jeg håber sgu jeg kan holde det. Noget andet mærligt ved det er, at jeg bliver stort set ligeså skæv efter et hvæs eller passiv rygning, som jeg gør ved at ryge 10 joints?

Medlem
Brugeravatar

din hjerne skal have tid til et 'reset'. Den normale skævert kommer igen. Jeg oplevede noget lign efter mit først lsd-trip :)

Medlem

Det lyder fandeme godt! ;). Betyder det så, at jeg skal holde mig fra alt, der ikke er nikotin og alkohol i de 3 måneder? Eller er det bare thc'en, der har brug for at komme ud?

Medlem
Brugeravatar

altså du kan sagtens ryge cigaretter hvis du vil :) men da ethanol er et psykoaktivt stof(omend ikke særlig aktivt), så hold det på et minimum :)

Medlem

Hold da kæft, det er et par artige måneder at se frem til. Kunne sgu også godt overveje at droppe hashen for en endnu længere periode, og så bare nøjes med at køre den hårde fest stil ;).

Dedikeret medlem

Burde vel ligge i medaljens bagside ;)
Jeg er enig mht den foreslåede pause fra hashen.
Det er en god indvestering i fremtiden.

Medlem
Brugeravatar

hehe, jeg vil nødig være den der siger 'ej du skal da ryge fed', men med mådehold kan man sagtens have det i sit liv :) Tag pausen og så se hvad du har lyst til :)

Medlem

bare start stille og rolig

Senest rettet af nigger 21 jul 2012 23:54, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Fso - Ja, den var lidt svær at placere, når den passer ind under 3 kategorier.
Hazer - Haha, du har så pisse meget ret tror jeg. Jeg har bare fuldstændig glemt, hvor fedt det kan være at ryge fede, og mistet lidt tiltro til, at det nogensinde bliver det samme igen ;).

Medlem

Har det på samme måde som dig, efter jeg har haft én ubehagelig oplevelse på hash, er jeg blevet angst for at opleve det samme igen. Så bliver nød til at være stiv/andet CNS-depressant, før jeg kan nyde at ryge.

Jeg har heldigvis ikke haft en helt vildt dårlig oplevelse med hashen. Jeg kunne også godt nyde det, hvis jeg var blæst i forvejen, men det tør jeg sgu ikke gøre igen. Sidste gang jeg røg, havde jeg taget amf tidligere på aften, hvilket endte ud i et kæmpe angstanfald, hvor jeg troede, jeg skulle til at få hjertestop.

Medlem

bare start stille og rolig

Undskyld jeg går off topic men er det ikke dig der skød dig selv med heroin igår som 16 årig?
Og røg benzoer som 16 årig?
Hvis man skal starte stille og roligt er du fandme begyndt tidligt.

On topic: Enig med de andre, hold dig ædru en periode, det er utroligt hvor meget man faktisk udvikler sig efter at have været på stoffer :)

God vind!

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Jeg kender det godt selv, ved mig kommer det dog når eg har været meget stesset eller presset. De gange hvor jeg har haft det sådan, har jeg taget en god pause på et halvt års tid, fra alt. Det plejer at gøre tricket for mig :)

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Medlem

Jeg kender det godt selv, ved mig kommer det dog når eg har været meget stesset eller presset. De gange hvor jeg har haft det sådan, har jeg taget en god pause på et halvt års tid, fra alt. Det plejer at gøre tricket for mig :)

Det giver egentlig ret god mening også. Jeg fik diagnoseret stress for en månedes tid siden, hvilket er ekstremt mærkeligt, da jeg på ingen måde er stresset af mine omgivelser i hvert fald. Min lille krop og hjerne kan vist nok ikke tåle alt det gift, når det kommer til stykket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]