Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 21:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Jeg er interesseret i at eksperimentere med forskellige blad-typer som kan bruges til rygning.

Er der nogen der er erfaren med 'Yarrow Flower', 'Raspberry leaf', og 'AzureGreen Peppermint Leaf'

Hvis I allerede har nogle gode anbefalinger til andre alternativer , så er i yderst velkommen til at liste dem.
kh!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Har hørt flere på boardet nævne tørrede jordbørblade

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mynte (nr. 3) fungerer udmærket. Har hørt godt om yarrow (røllike), men du prøv dem selv, alle har forskellig smag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Prøv at søge på "urtetobak" herinde og på google.

Oftest laver man noget med eksempelvis jordbærblade som grund tobak og så krydrer det som man har lyst til. Jeg bruger tit lidt katteurt, blå lotus, gråbynke og andet som krydderi.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Prøv at søge på "urtetobak" herinde og på google.

Oftest laver man noget med eksempelvis jordbærblade som grund tobak og så krydrer det som man har lyst til. Jeg bruger tit lidt katteurt, blå lotus, gråbynke og andet som krydderi.

Har hørt det skulle være yderst ubehageligt at ryge katteurt, grundet at det skulle ubehagelig kløe over hele kroppen. Det var i hvert fald min vens oplevelse, men hvis jeg kender ham ret blev det sikkert røget rent.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
McKellen, ved du hvad det skydes? er der nogle alkaloider i katteurt?

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Katteurt er psykoaktivt, men meget mildt. Den er langt ude beslægtet med salvia divinorum og palletblad (coleus blumei).
Jeg laver te af det i ny og næ, mest for smagens skyld. Koger en håndfuld blade og giver det en god klat honning. Rusen, jeg har oplevet, er mildt beroligende, kan sammenlignes med kamillete, samt små visuals. Farver står lidt stærkere og ensfarvede overflader får lidt mønstre, men ikke noget kraftigt.
Skal lige nævnes at jeg er et udpræget softhead.

Til min urtetobak bruger jeg noget der ligner 5% max, ellers er det ganske rigtigt slet ikke til at få ned.

Desuden er det altid skønt at se de firbenede medlemmer af familien vælte rundt og have det fantastisk. :)

http://www.erowid.org/herbs/catnip/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder egentligt som en helt igennem hyggelig urt. Har du egentligt gjort dig nogen erfaringer med palletblad? Var personligt ret interesseret i denne plante, men læste mig frem til at folk ikke havde oplevet noget synderligt spændende ved brugen, så mistede interessen og glemte faktisk også at anskaffe mig nogen frø.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder egentligt som en helt igennem hyggelig urt. Har du egentligt gjort dig nogen erfaringer med palletblad? Var personligt ret interesseret i denne plante, men læste mig frem til at folk ikke havde oplevet noget synderligt spændende ved brugen, så mistede interessen og glemte faktisk også at anskaffe mig nogen frø.

Den virker, men ikke noget fantastisk. Femten store blade kogt giver en effekt, som ligger under et halvt gram tørret cubensis og meget kortvarigt, en halv til en hel time, samt jeg fik en knagende hovedpine.
Røget har det også en effekt. Ala cannabis, men uden alt der som gør hampen virkeligt fedt, dog mere drømmende og tankefjernt.

Men planterne er lette at dyrke, vokser hurtigt og flotte at kigge på, specielt når man tripper, så jeg er ganske godt tilfredse med mine. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool må tage mig sammen næste år, har også tit tænkt at de ville være meget fascinerende når man tripper(altså rent visuelt). Lyder ganske spændende med at koge dem, ved dog ikke om jeg synes at det er hovedpinen værd.
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved ikke om det bare er mig der er ved at blive gammel, for da jeg røg den som teenager mærkede jeg ikke noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]