Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tørring (:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Yo PSY,

Jeg har høstet min plante. :mrgreen:

Jeg står i den situation, at jeg skal på ferie om 14 dage, hvor jeg skal være væk i cirka 10 dage. Jeg kan ikke få nogen til at kigge til min høst osv.

Jeg tænker på, at tørre det og derefter "curre" det i papir-poser.

Jeg har smidt det i en tørrings-box (papkasse) og så på loftet. Temperaturen svinger cirka mellem 8-40 grader :/. Jeg er selv ked at, de store temperatursvingninger... :( Har det de store konsekvenser med svingningerne osv.? (tænker på tørring, fugt når temperaturen falder=mug?, rygekvalitet) Og tror i, at det kan nå at tørre, inden jeg skal rejse afsted?

Jeg har 1 alternativ til loftet, nemlig mit skur... Det er rimeligt isoleret og temperaturen svinger derude i noget mindre grad. Normalt er der cirka 10+ til 17+. Vil det være et bedre sted at tørre, og hvor lang tid er jeres bud på, at det ville tage?

Aller sidste spørgsmål: Hvordan curre man i papirsposer? :|

Rookie1

Junior medlem
Brugeravatar

jeg har nogle buds fra en for-tidligt høstet plante og jeg hang bare nogle op på snore gemt på mit værelse og de tørrede fint og smagte fint. tror nemt du kan nå at hænge dem op og tørre på dem på 14 dage. men er ikke den største expert så ville vente til et mere kvalificeret svar! :) god dag

Medlem

Klip dine buds og hæng dem med hovedet ned ad indtil de er knast tørre, smid dem derefter ned i et marmeladeglas der er rent og åben det 2 gange i 5 minutter hverdag indtil en acceptabel smag, det kan desuden giver imponerende resultater ved at smide dit marmelade glas i køleskabet.. "OBS DET SKAL VÆRE KNAST TØRT FOR AT UNDGÅ MUG!"

Junior medlem
Brugeravatar

Klip dine buds og hæng dem med hovedet ned ad indtil de er knast tørre, smid dem derefter ned i et marmeladeglas der er rent og åben det 2 gange i 5 minutter hverdag indtil en acceptabel smag, det kan desuden giver imponerende resultater ved at smide dit marmelade glas i køleskabet.. "OBS DET SKAL VÆRE KNAST TØRT FOR AT UNDGÅ MUG!"

har aldrig hørt om det med marmelade glasset.. hvordan kan det være at det smager bedre efter man har gjort det :)? er nysgerrie :P

Medlem

Du skal lade det til du skal på ferie og hvis det er HELT tørt der, kommer du det ned i et lysisoleret glas i køleskabet. Problemet kommer så i og med, at du skal væk i 10 dage og da det skal luften 2 gange om dagen i et par minutter, så holder det ikke.

tør det og lad det curre i en papkasse på dit værelse el.lign. og når du så kommer hjem, så prop det i køleskabet i en uge eller to.

det ville jeg gøre!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]