Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Amsterdam.
Junior medlem

hej Psychedelia !

nogle der ved om man stadig kan komme som turist til Amsterdam og ryge på coffé shops ?

hvis det er ville jeg høre om i kendte nogle hoteller tæt på det hele og hvad for nogle shops man skal besøge.

Mvh

Donrob99

Medlem

Ja det kan man.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Indtil d. 1/1-13, kan du som turist (I Amsterdam) stadig ryge lovligt på Coffe Shops :), Personligt ligger jeg på Novotel, men det kan sikkert gøres billigere hvis du ikke gider betale for 4 stjerner :) (ved ikke om alle deres hoteller er med 4 stjerner, men de har 2 hoteller liggende i Amsterdam :))

Novotel Amsterdam City (Den jeg har været på)
Novotel Amsterdam Airport (Den som ligger tættes lufthavnen...)

Billede af de 2 hoteller, på et google maps billede.. Billede
EDIT, EDIT: Til højre NA City og til venstre NA Airport

EDIT: Håber du kan bruge det...

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Billighste overnatning i Amsterdam er "The flying pig" .. Bliver ikek billigere og er helt OK .. Bruges hovedsageligt af backpackers

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Billighste overnatning i Amsterdam er "The flying pig" .. Bliver ikek billigere og er helt OK .. Bruges hovedsageligt af backpackers

og hvis man nu stadig ikke har råd, kan man altid arbejde for dem under ens ophold

Junior medlem

først tak for jeres svar !

vi havde tænkt os lidt luksuriøst hotel, men gode faciliteter osv,
men er det tilladt og nyde cannabis på hotel værelserne også ?

MVh

Casper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hotel CC ligger i Warmoesstraat, og det kan ikke være mere centralt. Mindst 10 cofeeshops og 5 smartshops inden for 200 m., 300 m. fra Centraal Station. 150 M. fra luderne/red light, og 200 m. til en FEBO.
Det er et 3-4 stjerner hotel, alt efter hvilke værelser man vælger.
https://maps.google.com/maps?q=Hotel+CC ... 18&iwloc=A

Jeg vælger altid selv at bo i nærheden af Red Light, eller i nærheden af Leidseplein.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Nej du må ikke ryge indendørs på hotellet ... Men hvorfor sidde inde på et hotel rum ? .. sku da meget federe at sidde på en coffe shop og få en pind... eller 5

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Okay, dejligt lige at få bekræftet de stadig holder åbent for os udefrakommende :) - jeg har fået at vide de har lukket ned for det, men lækkert!
Og er der nogen som kan forklare mig hvad en smartshop er? Har været i Amsterdam 4 gange, men har aldrig stødt på sådan en shop .. Af hvad jeg lige husker :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

A smart shop (or smartshop) is a retail establishment that specializes in the sales of psychoactive substances, usually including psychedelics, as well as related literature and paraphernalia. The name derives from the name "smart drugs", a class of drugs and food supplements intended to affect cognitive enhancements which is often on sale in smart shops.

Medlem
Brugeravatar

først tak for jeres svar !

vi havde tænkt os lidt luksuriøst hotel, men gode faciliteter osv,
men er det tilladt og nyde cannabis på hotel værelserne også ?

MVh

Casper

Kender en der var på en coffee shop, hvor du måtte ryge overalt, både hotelværelser, gangene, toiletterne, resturenten, overalt! Så du kunne ryge en pind imens du spiste morgenmad, eller imens du sad og sked, eller i sengen til godnotjoint, alt for fedt! Det skulle være et 5 stjernet hotel, og hotellet har sin egen coffee shop, og ligger meget centralt så tæt på mange andre, kan desværre ikke huske hvad hotellet hedder, men skal helt sikkert selv prøve det en dag :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Indtil d. 1/1-13, kan du som turist (I Amsterdam) stadig ryge lovligt på Coffe Shops :), .

Har du en kilde på det? Har efterhånden læst så mange forskellige ting, at jeg ikke kan regne ud om den lov nogensinde bliver vedtaget, om den er vedtaget eller hvornår den egentlig træder i kraft....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De har vidst fået stemt det såkaldte "wietpass" ud, da det har været en utrolig kedelige udvikling der kom med det (hvilket coffeshop-ejerne godt kunne have fortalt dem til at starte med...). Værtfald, så vidt jeg ved har de vidst droppet hele ideen med wietpass, og har tænkt sig at indføre et eller andet nyt system på et tidspunkt, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan skal foregå.

Og for lige at opsumere det JEG har forstået af wietpass: Man bliver nød til at registrere sig som forbruger af cannabis, udlændinge kan ikke længere købe hos coffeshops af den grund = dårligere salg osv. og ikke kun for coffeshopsene, men også fast food steder :0000. Desuden var der vidst en del utilfredshed blandt hollænderene, da de ikke gad at staten kunne se hvad de lavede på den måde.... eller noget.

Er som sagt SLET ikke 100% hele situationen, så tag det med en skovlfuld salt n' pepa

https://www.youtube.com/watch?v=vCadcBR95oU

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]