Jeps, æter ville være at foretrække men i stedet bruges der acetone, benzin, petroleum osv.. Jeg skulle dog mene at æter er en overvåget substans i langt de fleste lande.
Der skal ca. 50 l. æter til 1kg "rent" kokain(+90%) svjh - no wonder hvorfor det sjældent fremstilles rent.
Men jeg tænker også at det må kunne gøres bedre end 60-80%, selv uden adgang til æter - men der skal jo alligevel spares på opløsningsmidler og mere oprensning betyder mindre produkt(præcis ligesom med amfetamin i dk).
Jeg tror ikke, det gør den helt store forskel at bruge æter i stedet for benzin. Udover at man får et dyrere produkt. Hvis jeg sku lave kokain på kg skala ude i en jungle, ville jeg faktisk meget hellere bruge benzin eller petroleum til ekstraktionen. Diethyl ether/ "æter" koger ved omkring 35 grader. Så det skal ikke være varmere end en gennemsnitlig dag i Sydamerika, før hele lortet koger af. I øvrigt er det en seriøs brandfare at stå med store spande af æter uden ventilation. Det er nok de færreste steder, man bruger æter til produktionen. Ihvertfald hvis det ikke er på lille skala til personligt forbrug.
Jeg går som regel efter lugten af benzin eller petroleum, hvis jeg køber coke af fremmede. Det kan selvf blandes med benzin eller petroleum bagefter. Men alt godt coke, jeg har fået gennem tiden har lugtet ret kraftigt af organiske opløsningsmidler. Det kan ihvertfald være en indikator for kvalitet, hvis man ikke har andre måder at vurdere det på. Det sikreste er selvf altid at prøve en streg, før man køber det.