Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 13:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har rigtig gode erfaringer med casings. Nemt og bekvemt, og det giver oftest rigtig gode resultater.

Jeg bruger denne metode...
http://www.shroomery.org/55/60-40-Vermi ... Casing-Tek

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Fedt! God guide med billeder :) Det synes jeg der mangler i rigtig mange af de FAQs de har på shroomery. Det gør det meget nemmere for os newbies at forstå.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Hej derude.

Jeg har lige høstet det første flush P. Cubensis (Ecuador). Desværre bliver det også det eneste, for der gik mug i mange af kagerne, og selvom jeg skar det af, må jeg hellere smide dem ud og begynde forfra. Men der kom da en snes svampe frem, som ser fine ud, bortset fra at de er lidt små (5-10 cm.) og bortset fra to af dem som jeg lige smider et par billeder af op. Sagen er, at de er blevet sorte (med et svagt rødt skær) på den ene side af stilken, ligesom kagen også var begyndt af få nogle rødbrune pletter. Det så dog ikke ud som mug. Er der ikke noget med, at svampe, som bliver for fugtige, kan blive sorte? Jeg har først i denne del af fasen fået fat på et hygrometer (tjekket som altid :? ), og det viser konstant 99%, hvilket vel er for meget. Kagen stod naturligvis på et stykke staniol, men perliten rundt om så også lidt sort ud. Dette kunne dog skyldes, at nogle af svampene nåede at smide sporer (I know, I know - men det er mit første grow). Det, jeg så vil vide, er, om det monstro er farligt at indtage bemeldte sorte plamager. :hm:

Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
99% er ikke for højt når det er kager, du har bare været uheldig eller ikke gået nok op i renlighed.

Medlem
Brugeravatar

99% er ikke for højt når det er kager, du har bare været uheldig eller ikke gået nok op i renlighed.

Ja, jeg har nok ikke gået nok op i renlighed. Så ved jeg det til næste gang. Men hvad med de svampe der er sorte på den ene side? Det sorte kan ikke skrabes af ligesom mug, så mon ikke det kommer af enten for meget fugt eller for meget varme? Det skal lige siges, at jeg, kort før de blev sorte, afprøvede en 150 W keramisk varmepære i min growbox, og det var nok for meget varme. Så det kunne også være det. Nå, men mon ikke de alligevel kan indtages ...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Lad vær med at spise inficerede ting! Er det virkelig værd at udsætte sig selv for potentiel sygdom for at spare nogen småmønter?

Ud over det, så er der ingen grund til at bruge en 150W pærer. Svampe udfører ikke fotosyntese - de bruger blot lyset som en vejleder til at finde opad, så de kan sprede deres sporer. Har hørt folk har brugt ned til 5w dioder uden at opleve problemer.

Medlem
Brugeravatar

Lad vær med at spise inficerede ting! Er det virkelig værd at udsætte sig selv for potentiel sygdom for at spare nogen småmønter?

Ud over det, så er der ingen grund til at bruge en 150W pærer. Svampe udfører ikke fotosyntese - de bruger blot lyset som en vejleder til at finde opad, så de kan sprede deres sporer. Har hørt folk har brugt ned til 5w dioder uden at opleve problemer.

Jo, det har du selvfølgelig ret i, spørgsmålet er bare, om de overhovedet er inficerede. Mht. varmepæren, så afgiver den intet lys, kun varme - meget varme! Var ved at futte LCD-displayet på termometret af, fordi de to ting var for tæt på hinanden! Men ellers har jeg tapet siderne på growboxen til, så der bare kommer indirekte dagslys ind gennem det gennemsigtige plasticlåg. Og det har virket fint.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
prøv at kigge på denne tråd: viewtopic.php?f=2&t=20288 den beskriver ret godt lys til svampedyrkning.

Junior medlem

:rocking: Heysa derude, så går jeg igang, det første growskit bestilles, lektierne er læst, eksperimentet starter :mrgreen: Nogen gode råd?? :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
- Dunk kittet i kogt vand(som er nedkølet igen) eller demineraliseret vand, da det får kittet til at pinne hurtigere.
- Hvis du har mulighed for det så set ude på badeværelset da der ofte er dejlig varmt og fugtigt.
- Lad vær med at åbne posen pille for meget ved kittet for at minimere risikoen for at kontaminere kittet.
- Brug sterile redskaber i forbindele med høst af samme årsager.
- Hvis du går for et 5. eller endda 6. flush kan du godt dunke kittet 3-4 timer længere.

Vigtigst af alt, når de en dag skal indtages så start blidt ud...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

hej nogen gode gode forslag til hvad jeg kan lave en masse /kage til og putte mine svampe sporer i håber på svar :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Ej, come on. Selvom du er ny, kan du altså godt lige bruge en times tid på at læse på forummet. Den viden du søger kan meget nemt findes.

Stodder
Brugeravatar

Som en lille servicemeddelelse til hobbydyrkerne derude, så kan man for tiden få en 6 liters trykkoger til 349 kr inkl forsendelse.

Google "trykkoger 6,0 liter"

Junior medlem

Hej

Jeg vil høre om der er nogen som kan oplyse mig om hvad for noget jord jeg skal bruge for at lave mit eget growkit?? :gud:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Du skal bruge vermiculite og en eller anden korn eller frøsort.

Junior medlem

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor man kan købe et par Lysol spraydåser?? :D

Medlem
Brugeravatar

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor man kan købe et par Lysol spraydåser?? :D

http://lmgtfy.com/?q=http%3A%2F%2Fwww.l ... tant-spray

Jeg håber at dette link er okay, da der ikke linkes direkte til forhandler.
Hvis ikke, så slet det venligst :-)

Junior medlem

Takker.. Jeg har fået en ide der skal efterprøves.. ;-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
i denne time lange vid. kommer du omkring alt du ska vide, hva enten du er ny eller erfaren, er der ting og hente.
enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video

Junior medlem

Hey Folkenes :D
Nogen der har affaring med at bruge poocorn, kunne godt tænke mig at prøver selv da det ser ud til at være dejligt nemt på den måde. Så hvis der er nogle inputs må i meget gerne dele dem...
http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... sUoZPVk-yY

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]