Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej folkens.

Jeg har købt noget hast på staden (80,-), som jeg har i sinde at bruge til nogle småkager, eller bare en kage.

Jeg har ladet mig fortælle, at frugter og nødder skulle tage den lidt grimme smag af hash, som man bl.a. kender fra småkagerne man køber på staden.

- Er der nogen som kan bekræfte det, og er nogen frugter/nødder bedre end andre?
- eller evt. andre metoder til, at smagen ikke bliver så fremtrædende??

På forhånd, tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En anden gang kan du købe skunk eller pot i stedet. For det kan du koge/varme i vand, og da mange af bitterstofferne er vandopløselige forsvinder de ud i vandet. Derefter kan du bage med urten, og det vil smage meget bedre. Det vil smage af hamp stadig, men uden bitterheden.

Junior medlem

Tak for svaret.

Jeg har aldrig hørt om, at bage med decideret skunk? Får man så ikke blade mellem tænderne? hehe : )
Hvor længe skal man lade det koge, uden THC'en går en hel masse til spilde?
Og hvordan fordeler man skunken i kagemassen, så man sikrer at de ikke samler sig ét sted i kagen? Bare ved at grinde det inden man koger?

Jeg vil stadig gerne høre bud på mindre bitterhed ved bagning med hash... :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan også sagtens smide det i vand, selvom det er hash. Bare opløs hash'en i fedt først, og når du har gjort det så smid det i et glas vand, og rør godt rundt i det. Lad det derefter stå i 20 minutters tid i køleskabet. Så kommer fedten til at ligge sig i et lag i toppen, som du kan fjerne med en ske, og smide i kagen.
Det der ligger på toppen, er fedten med THC i, og alt det der ligger i vandet er plantemateriale/cutmidler, og det hælder du selvfølgelig bare ud.
Så kan du sagtens lave en kage, der slet ikke smager af hash. Jeg synes desuden mørk chokolade er godt til at skjule smagen.

God fornøjelse!

Junior medlem

Genialt jo! Rigtig mange tak for tippet!! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Du kan også sagtens smide det i vand, selvom det er hash. Bare opløs hash'en i fedt først, og når du har gjort det så smid det i et glas vand, og rør godt rundt i det. Lad det derefter stå i 20 minutters tid i køleskabet. Så kommer fedten til at ligge sig i et lag i toppen, som du kan fjerne med en ske, og smide i kagen.
Det der ligger på toppen, er fedten med THC i, og alt det der ligger i vandet er plantemateriale/cutmidler, og det hælder du selvfølgelig bare ud.
Så kan du sagtens lave en kage, der slet ikke smager af hash. Jeg synes desuden mørk chokolade er godt til at skjule smagen.

God fornøjelse!

Melder mig under den mørke chokolades faner, samt tricket med kogeende vand og derefter køleskabet/fryseren.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Moderator
Brugeravatar

Synes generelt ikke hash smager dårligt i kage, man skal bare huske ikke at bruge dårligere hash bare fordi det skal spises. Måske er der netop større krav til høj kvalitet pga. det ikke afbrændes, og dermed større risiko for mave infektioner oa. hvis man bruger dårlig hash. Jeg undgår af samme grund at bruge sort/mørk hash, og vælger i stedet en pollum af høj kvalitet, da man imo. nemmere kan kvalitetsbestemme når trikomer og olier ikke er flydt helt sammen og ligger hulter til bulter.
Synes banankage og hash komplimentere hinanden ret godt, og ellers er chokolade jo altid et hit.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Alle former for cannabis smager bittert, meget bittert faktisk. Det er nok det du kalder for besk. Så den eneste smag du IKKE må tilsætte kagen er bittert. Og da surt og salt (og umami) normalt ikke bruges så meget i kager, medmindre der er tale om citron fromage og i den dur, kan du udligne den bitre smag med det søde hjørne. Gerne fra frugt eller rørsukker og marcipan.

Men paspå med bittertheden, prøvede engang at lave cappucino mokka kage med hash. Det smagt afskyeligt, fordi hashsmagen og kaffesmagen på en eller anden måde forstærkede hinadens smag, så det kom til at smage af noget helt tredje og aldeles forfærdeligt.

Edit: pas også på med nødder, da de ti også kan være bitre. kaffe er jo også en salgs nødder, så det giver meget god mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Peanutbutter er også alletiders at skjule bitterheden med.

Denne opskrift har jeg tyv stjålet fra ´watermelon girl´.
1 glas peanutbutter-crunchy
1 æg (1½ hvis du putter meget urt i)
1 tsk bagepulver
1 krusfuld sukker
Masser af pot/skunk, 2-3 håndfulde.

Lav småkager og bag ved 160 grader til de er færdige.

De kan laves med eller uden vasket skunk/pot, men med vasket kan man koncentrere urten mere, og dermed lave stærkere kager, med ok smag. Kagerne smager faktisk bedst med den grønne urt i. De får et bedre bid, og hampe smagen går godt sammen med peanutbutter.

Nem opskrift at huske i hovedet, og nem at købe ind til da man ofte bare skal ha et glas peanutbutter.

Senest rettet af Mr.Cookie 17 feb 2013 23:19, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Kom lige til at tænke på, hvis man ikke kan lide smagen af hash, så kan man mindske denne ved at bruge så høj potent røg som muligt og derved også bruge så lidt som muligt. Evt. trække nol på sin pot eller hash først, og bruge det videre i bagningen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]