Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er en fyr på tyve, der har røget lidt hash for sjov engang imellem. Der var engang hvor jeg røg i en halvanden uges tid næsten hver dag med kammeraterne fordi en af os var alene hjemme, men det er over 2-3 år siden. Sidste gang jeg røg var engang i Juli, men på det sidste fik jeg svimmelhedsanfald og blev selvfølgelig nervøs og frygtede en hashpsykose. Det gik på mirakuløs vis væk (sådan da) og jeg overbeviste mig selv om at det bare var noget psykisk, bare frygten for at det ville komme igen der måske havde gjort at det fortsatte i den uge det nu gjorde. Men lige sidder jeg oppe her klokken kvart i 3 om natten med et problem - søvnen. Jeg kunne fint sove da jeg kom hjem for 3,5 time siden, men jeg vågnede klokken et og har haft nogle underlige drømme/mareridt. Jeg har problemer med at falde i søvn nu, og jeg ved ikke om jeg overreagerer eller ej, men jeg er bange for at det kan være en ekstra konsekvens af den hash jeg røg tilbage i juli. Dengang jeg røg det fik jeg hovedpine, jeg fik en svedtur og skyndte mig at gå i seng. Er der nogen grund til at jeg panikker, eller skal jeg bare slappe af og lade være med at tro det er en hashpsykose?

Hjælp søges hurtigst muligt!
Den nervøse 20-årige.

Medlem

Bare slap af, du har ikke den mindste antydning af at være psykotisk.
ALLE kender det med at vågne angst og forvirret op efter et mareridt, men prøv at læg dig og se om du kan falde i søvn, evt. med noget roligt musik, og fokuser på din vejrtrækning.

Moderator
Brugeravatar

Hey Ahl, det lyder mere som unge problemer, end hashpsykose. Lyder som problemer jeg selv og folk i min omgangskreds har haft. Tag det roligt. Både unge og ældre mennesker har en tendens til at blive svimle, mener det er et spørgsmål om blodtryk fra hvile til man går igang med noget (rejser sig hurtigt eller lign.), og kroppen der er dårligere til at regulere det imens man er ung. Gå evt. til lægen og få undersøgt det/tal med ham/hende, om ikke andet så for din egen sindsro. Perioder med søvnløshed er heller ikke unormalt i de unge år af ens liv. Hvad du beskriver lyder ikke som symptomer forudsaget af cannabis.

Mht. til din sidste hash rus, lyder det til at være du har fået for meget nikotin sammen med evt. dårlig hash. Koldsved, kvalme og opkast er meget normalt i den kombination. Især hvis man ikke er vandt til nikotin eller cannabis.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Du har ikke fået en psykose. Jeg har selv prøvet hvor at jeg blev svimmel 4-5 gange om dagen, i en periode på 6 måneder. Det gik ikke væk når jeg havde det, det blev kun værre. Det eneste der hjalp var at lægge mig ned. Så bare rolig, prøv at fokuser på noget andet! ;)

God bedring

Junior medlem

Mange tak alle sammen! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]