Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej drenge

Jeg har lige købt sådan et bette telt her til at stå i soveværelset: http://www.dinmor.dk
Jeg har købt 5 super lemon haze autoflowering, som jeg vil afprøve når teltet kommer helt op at stå.

Det eneste jeg mangler er pærer, og her er jeg lidt i tvivl om hvilke jeg skal vælge. Det er jo begrænset hvad der er plads til i teltet, så regner kun med at plante 2-3 stykker, så hvad vil være optimalt at bruge af pærer?

Det perfekte ville være, hvis man kunne få en pærer som både virkede til blomst/gro.

Håber i vil hjælpe mig. God weekend til alle!

Junior medlem
Brugeravatar

For bedste resultat, Philips Son-T Agro 400W bloom/grow med 40% mere..
sokkel 40 er pæren, skal du regne med når du handle lampe, ellers køb en clf pære til sokkel 27 ( alm sokkel ) har du varmen med i dine planer, optimal varme er 25 grader 24/7, 400watt vil lave rigtig meget varme i dit lille telt ? Har du noget udsug / ventilator i teltet ?? fortæl lidt mere om hvad dine planer er, så er det nemmer og hjælpe :D :peace:

Medlem

Jeg har tænkt mig at købe en lille blæser, og så stille den så planterne får blæst ind på sig så stilken bliver tykkere. Tror du det er nok for at holde varmen nede? Vejret bliver jo også snart koldere, hvilket hjælper lidt på det.

Junior medlem
Brugeravatar

:peace: Du skal nok købe dig en clf pære, ellers skal du ha meget mere udstyr til udsug m.m. Har du lidt guld og handle med, så køb Led-ufo fra England, de tjener sig hurtigt hjem igen. Ellers smid en pm til mig, jeg har 400watt Bloom/grow agro (Ny) pære samt en reflektor og ballast liggende jeg ikke bruger, og nogle 250 m3/h. in-tube kanal-blæsere har jeg osse liggende, så finde vi en fair pris på det. :D

Moderator
Brugeravatar

Du skal have noget udsugning. Både for at holde varmen nede, men især for at holde fugtigheden nede på et fornuftigt nivau. I øvrigt er det alfa omega for at kunne rense luften for cannabis dunst. Hvor stort er teltet?

Medlem

Groteltet er 120x60x60, så det er et lille et.

Hvad ville være den bedste og nemmeste løsning på udsugning være??? Er ikke specielt teknisk anlagt, så det skal være noget der er ligetil at lave :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Groteltet er 120x60x60, så det er et lille et.

Hvad ville være den bedste og nemmeste løsning på udsugning være??? Er ikke specielt teknisk anlagt, så det skal være noget der er ligetil at lave :-)

Badeværelses blæser fra harald nyborg er sikkert fin, men du får nok ikke plads til kulfilter, m.m. Det kommer stadig an på hvilke lampe du sætter op

Moderator
Brugeravatar

Så ville jeg ikke gå over 250W HPS. Evt. bruge 4x55W PL-L lamper. En kanalventilator der kan levere et fornuftig tryk, om det så er en badeværelsesventilator eller en 'rigtig' kanalventilator er så optil dig.

Medlem

Jeg havde tænkt mig at købe den her: http://DINMOR.DK

250W Elektrox dual energisparepære

Moderator
Brugeravatar

Det er også et okay valg, men forhandlerlinks er stadig imod reglerne herinde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville bruge en CFL pærer når teltet ikke er større. Hvis du går HPS så skal du have udsugning på! Ellers går der helt sikkert mug i planterne.
Du skal selvfølgelig have luftcirkulation i teltet uanset om du vælger HPS eller CFL.

Held og lykke med projektet, du er meget velkommen til at lægge billeder op :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Det er også et okay valg, men forhandlerlinks er stadig imod reglerne herinde.

Det forklarer hvorfor adresserne bliver ved med at skifte til "dinmor.dk" :D det sker ikke igen.

Hvad er den store forskel på HPS vs CFL?

Og hvad synes I jeg skal gøre med hensyn til udsugning/luftcirkulation, når teltet ikke er større end 120x60x60?

Sætter pris på alle svar! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ja jeg har osse lige fået en advarelse fra dem, pga links. Den er sku noget plat den her side.

Moderator
Brugeravatar

@Drengerøven
CFL, er mere eller mindre det vi kalder sparepærer normalt. De fåes i mere snævre lyspektra og normalt har man én til vegge og en til at blomstre under. Den du har fundet har så begge i én, så den kan vendes (Jeg er dog selv i tvivl om hvordan den praktisk vendes, uden at der kommer løs forbindelse i soklen) CFL er mindre effektivt til at dyrke under end HPS, og skal tættere på for at virke, det betyder også at planterne bør være mindre (i højde) end HPS og kan belyse et mindre areal. Tilgengæld udbreder de ikke helt så meget varme som HPS, og er generelt bedre at vegge under end HPS.

@blomstersmeden
Hvad så med at prøve at læse reglerne først? Hvis du søger på en forklaring for hvorfor det er imod sidens regler, er der faktisk en god grund. Det er ikke sidens formål at være en 'rusmiddel-central' eller hjælpe folk med hvor de finder remedier til at producere deres rusmidler. Det er en HR(Harm Reduction)-side, og så er råd til svampe og cannabis mm. -dyrkning en yderligere bonus her på siden. Medierne og visse politikere har været en del efter Psychedelia.dk, så det ville være dumt at give dem flere grunde til at ville lukke siden.

Medlem

Ja okay, så er jeg med.. Men det var egentligt der jeg tænkte på om det gjorde noget at det var CFL, når teltet er så lille som det er? Og jeg regner ikke med at plante meget mere end 2-3 planter, alt efter hvor meget plads der er.

Moderator
Brugeravatar

Det skal nok fungere udemærket med 250W CFL deri. :) En bordventilator er i øvrigt udemærket til at skabe luftcirkulation i teltet, også fordi den kan sættes til at puste fra side til side, så 'vinden' kommer fra forskellige retninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]