Hej Psychedelia!
Jeg er en 21-årig mand, der er løbet ind i hvad jeg er bekymret for kunne være en psykose eller det der er værre.
Først lidt om mig selv: Jeg har haft en hashmisbrug i i hvert fald et par år nu, hvor jeg har røget hyppigt og i rimeligt store mængder.
Jeg har alle dage været en lidt ængstelig og bekymret person, men har generelt ikke haft ubehagelige oplevelser med hash i al den tid jeg har røget.
Men i går, da jeg vendte hjem fra en hård arbejdsdag, ville jeg ryge en joint og flade ud foran fjerneren. På et tidspunkt mens jeg ryger, oplever jeg pludselig hvad der forekommer som en voldsom fysisk oplevelse i maveregionen.
Umiddelbart føltes det som om, at mindre indre organer blev "suget" nedad, og at der blev "rykket rundt" på "tingene".

Herefter fik jeg et angstanfald, enormt høj puls - pudsigt var det også at de normale tegn på hashrusen var mere eller mindre fraværende - helt friske øjne og et ret klart sind.
Efter et stykke tids panik, gik det op for mig at det nok ikke var en faktisk fysisk reaktion - jeg mente at det ville jeg kunne mærke ift- smerter og sådan. Men siden da har jeg følt mig lettere distanceret ift. mine sanser. Tøjet føles/vejer ikke ligesom det plejer at gøre, f.eks. - jeg har også svært ved at koncentrere mig, og det hele er lidt drømmeagtigt. Det kunne måske sammenlignes med et helt neutralt psykedelisk trip, uden tankemylder og besvær.
Jeg har ikke oplevet nogle hallucinationer, udover at jeg måske har oplevet et par dufte jeg ikke lige kunne finde ud af om var der i virkeligheden.
Jeg har fået en tid hos lægen på mandag, inden da er der ikke meget at gøre udover at sørge for ikke at panikke.
Men er der nogen af jer kyndige mennesker, der har en idé om hvad der kunne være sket? Skal måske også lige nævnes, at jeg stadig har oplevelserne af distancerethed og virkelighedsfjernhed. Tankerne fungerer fint.
Tak på forhånd; bekymrede Mads.