Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Flere store dopingmærker er knyttet til Danmark
Vi har en formodning om, at Danmark har en særlig status på dopingmarkedet«, fortæller dopingefterforskere ved Skat
Ifølge myndighederne har Danmark »en særlig status på dopingmarkedet« - som distributør og producent.
Danmark spiller en central rolle for en række bagmænd på det illegale dopingmarked i Europa, hvor der hvert år omsættes for mange millioner sorte kroner.

Når de danske toldere og politibetjente årligt beslaglægger mere end 100.000 piller og ampuller med anabole steroider eller væksthormon, står der for eksempel Alpha-Pharma, Diamond, Gen-Shi Labs eller Dragon på produkterne.
Netop de fire store dopingmærker har tætte bånd til Danmark, hvor stofferne både produceres og distribueres fra.

»Vi har en formodning om, at Danmark har en særlig status på dopingmarkedet«, siger Axel Grønkjær, tovholder på Skats projekt mod de ulovlige stoffer, der kan give bagmænd op til to års fængsel.

Tredje laboratorium i Danmark
Som Politiken beskrev i går, har indiskbaserede Alpha-Pharma en dansk direktør, ligesom det tyder på, at Danmark fungerer som en slags distributionscentral for produktet. Folkene bag Gen-Shi Labs har selv skrevet på deres hjemmeside, at de har åbnet en dansk afdeling:

»Vi har tilføjet et tredje laboratorium i Danmark på grund af den stigende efterspørgsel«, lød teksten – siden er ordet Danmark blevet ændret til Skandinavien.
Samtidig henviser hjemmesiden de titusindvis af købere i Norden til at kontakte den danskklingende e-mail-adresse , hvis de vil have fat i steroider fra Gen-Shi Labs.

Bekræfter mistanke
Derudover har tolderne i flere omgange beslaglagt store mængder tom Diamond-emballage på vej ind i Danmark – senest i oktober. Ifølge myndighederne tyder det på, at produktet bliver fremstillet eller ompakket i landet. Mærket Dragons hjemmeside bliver drevet via en server i Jylland.

»Det bekræfter desværre vores idé om, at der foregår organiseret dopingkriminalitet i Danmark – og formentlig også i ret stort omfang. Vi må forvente, at det får politiet til at reagere«, siger Jens Evald, formand for Anti Doping Danmark og juraprofessor ved Aarhus Universitet.
Også Skats beslaglæggelser de seneste år tyder på, at Danmark er en ganske aktiv dopingnation. Tolderne finder stadig flere ufortyndede steroider, ligesom de beslaglægger produktionsudstyr og emballage – alt sammen tegn på, at danskere fremstiller steroider til det sorte marked.

Største mængder ud af landet
Et yderligere tegn på Danmarks centrale rolle er, at Skat ofte konfiskerer de største mængder doping på vej ud af landet.

»Det ser jo mærkeligt ud, at forsendelser går ud af landet i det omfang. Vi kan godt udlede, at der i et vist omfang foregår videreformidling af doping fra Danmark«, siger Axel Grønkjær fra Skat.
Rigspolitiets Nationale Efterforskningscenter (NEC) må ikke udtale sig om konkrete mærker, men bekræfter at have »set en del sager, hvor der har været tale om noget organiseret«.

»Der er ingen tvivl om, at der i miljøer omkring fitness og bodybuilding er tale om en vis organisering. Vi efterforsker selvfølgelig sagerne, men det er umuligt at nå til bunds i dem alle«, siger Michael Ask, fungerende politiinspektør i NEC.

http://politiken.dk/indland/ECE1817224/ ... l-danmark/

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

interessant lœsning.. pas nu på, bjarne!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Lad dem da have deres doping. Kan ikke se nogen fordele ved, at vi har disse sorte markeder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Does the danish youth even lift?
Jeg griner ærligt af folk der juicer.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

:stupid:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, hvad vil du sige? Jeg kender en del under 21 som tager roids, og jeg synes det er ærgerligt, at man ikke kan lægge lidt effort ind i sin træning og opnå det samme bare i løbet af lidt flere år.
Synes kun det er godt, hvis der er færre roids tilgængelige.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Medlem

Ja, hvad vil du sige? Jeg kender en del under 21 som tager roids, og jeg synes det er ærgerligt, at man ikke kan lægge lidt effort ind i sin træning og opnå det samme bare i løbet af lidt flere år.
Synes kun det er godt, hvis der er færre roids tilgængelige.

Kan ikke være mere enig, det er sgu trist at se hvordan eskaleret.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At træne 2-3 gange om ugen, fyrer noget junk et par gang om ugen og så druk i weekenden samtidig med man juicer er så lavt.

Det er noget andet at juice den efter man har givet flere års dedikation og man har en drøm om at stille op.

Jeg har nu heller ikke noget imod det, jeg er lidt træt af Brian og Dennis i deres Nike shox og Adidas Firebird træne retard-style og så derefter krudte den fordi de stadig ikke er kommet over de 65kg.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

Pete: Så det er okay at snyde hvis man vel at mærke gør det til en forberedelse til konkurrence. Men det er fandme ikke okay hvis man bare gør det fordi man selv synes man ser bedre ud med mega-muskler under sin adidastrainer? hvor er bræksmileyen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg er fuldt enige i at man ikke skal tage steroider hvis man er under 21, da man ikke er færdig med at udvikle sig.
Hvis man har lyst til at blive større og stærkere hurtigere, kan jeg intet forkert se i det. Hvis man synes det er at hoppe over hvor gæret er lavest, så kan man jo sammenligne psykedeliske stoffer som en genvej til en bevidsthedsudvidende tilstand og dermed må det også være plat hvis man har brug for at opnå det med hjælpemidler, da det er muligt at udvide sin bevidsthed igennem meditation. Jovist kræver mange års træning og meditation, men det gør det jo også at blive stor og stærk.

Når det så er sagt, så er præstations fremmende drugs forkert at tage i konkurrencer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes nu der er en forskel på roids og psychs, i og med roids er en del mere ødelæggende rent fysisk, og udover det, så bliver mentaliteten blandt unge jo, at de ser op til de store gutter og så kører der ligesom en ond cirkel.
Jeg kender ikke særligt mange, som ser op til gutter som tager mega meget narko (måske er Hunter S. dog et lille forbillede for de mange hehe), men hvis de gør, så føler jeg at det er lidt mere velovervejet og uskyldigt, såsom at finde Alexander Shulgin og Hofmann spændende.
Altså, der er mange herinde der synes lige de to i hvert fald, er nogle af de personer som betyder mest for dem, inden for den psykedeliske kultur, men det betyder jo ikke, at de fylder sig med LSD og andre psychs i store mængder, hvilket jeg synes folk der ser op til bb'ers der roider er mere tilbøjelige til at gøre.

Men jeg har også altid ment, at narko blot er katalysatorer for hvad man kunne have opnået ædru. Og jeg faktisk lidt enig med Pete mht. at juice den: træner man hårdt og er dedikeret i flere år, så synes jeg det er 'okay' at juice, fordi man forhåbentlig har nået sit natty limit mere eller mindre, og at man på den måde har 'fortjent' det.
Har man mediteret i flere år og er blevet god til det eller what ever (dyrker ikke meditation), og man føler, at man ikke rigtig kan kommer videre, så ville psychs måske være en udmærket katalysator, til lige at komme det skridt ekstra og gøre noget ekstra fedt for sig selv.

Det jeg ligesom ser som et problem, er en helt forkert udvikling af mentalitet blandt unge der træner; jeg er på nogle forskellige træningsfora, og et af dem er 4chans /fit/. Der har jeg set en stor stigning i:
snakke om juice
hvor kan man købe juice
man kan nå sine mål langt hurtigere end hvis man ikke juicede
en større acceptering af at tage roids

- Og så ser man et billede af trådstarter der gerne vil tage roids, og selv mener han har trænet seriøst i 6-12 måneder og ikke gider vente længere: Billede så er det seriøst nogle, der virkelig ligner, at de aldrig har løftet en vægt.
Og det er i den forstand, at jeg synes roids er både pinligt og forvrængende for den generelle mentalitet blandt unge der er nye til træning.
Jeg har selv overvejet at tage roids, men jeg har kun trænet seriøst sammenlagt tre år cirka, så skulle jeg gøre det, ville det først være om mindst fire år. Men jeg kommer nok aldrig til det.

Det er ikke så meget det med, at man hopper over hvor gærdet er lavest. Det er mere det med, at det er en del mere skadeligt (end psychs, som vi sammenligner med), og det med, at man ikke har den nødvendige indstilling til at tage sin træning seriøs.
Hvor svært kan det være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

константин, synes du steroider skal være forbudte? I så fald, så har du samme klamme tankegang, som forbudspolitikerne på borgen, der synes at hash og stoffer skal være ulovlige, med den konsekvens, at voldelige kriminelle får en statsstøtte på millioner af kroner hvert år, med vold og ødelæggelse som følgevirkning. Og hvorfor? Blot fordi vi skal sende et signal om, at det ikke er okay at tage steroider - selvom man jo godt ved, at folk ikke undlader at tage stoffer eller steroider, blot fordi nogle ignorante politikere sigere, vi skal lade være.

Og man kan altså godt sende et signal om, at det ikke er okay at tage steroider, uden at oprette sorte markeder og what not.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skulle jeg måske lige have inkluderet - jeg er selvfølgelig ikke for, at de skal være forbudte, ligesom narkotika heller ikke skal være.
Det leder til intet positivt. Også derfor jeg prøvede at lægge vægt på mentalitets-argumentet; det vigtigste for mig er, at unge bliver mere velovervejede og derfor tager nogle mere fornuftige valg, så vi langsomt får en klogere ungdom, der har mere styr på lortet end generationerne før dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mad ødelægger jo kun sin egen krop. Så kan man selvfølgelig argumentere at man bliver aggressiv på steroider, men hvor mange bliver ikke også aggressiv på stoffer? Både med stoffer og steroider, så går det kun ud over én person og det er dem som tager det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ganske vist ødelægger man kun sine egen krop, og jeg ville ønske, at jeg vidste alt om steroider, så jeg kunne forklare hvordan de er en del mere skadelige end psychs (pinligt, I know).
Og det er rigtigt nok, at det kun går udover en selv, men så igen vil jeg krybe til mentalitets-argumentet: jeg synes det er en helt forkert indstilling at have, at roids er fine nok hvis man gerne vil stor og stærk så hurtigt som muligt, netop fordi det er ok farligt at lege med, man får lyst til flere kure efter en, og fordi de unge ofte ser op til de store gutter.
Og der synes jeg det ville være fedt, hvis de unge fik den holdning, at man behøver ikke roids for at blive stor og stærk, man skal bare have viljestyrke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er altså ret sikker på, at hvis man bruger steroider i et fornuftigt omfang, så er det ikke farligere end de fleste stoffer. Nok snarere mindre farligt.

Ifølge vores gode ven, Dr. Nutt fra England, så er anabolske steroider det 16. farligste stof. LSD, cannabis, alkohol, ritalin og ketamin skulle være farligere, for at nævne nogle eksempler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror hvis man lavede en rundspørge her inde på psychedelia om, hvor mange der har oplevet at en ældre person har lokket en ung person til at tage stoffer, så vil der være mange på den konto. Og hvis ikke lokket, så har oplevet unge som syntes det er fedt at man kan tag en streg amfetamin også holde sig vågen hele natten og stadig drikke som et hul i jorden. I de fleste tilfælde, IMO, har det hørt eller set en der var ældre end dem selv, været total fyret af på stimulerende stoffer og festet hele natten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For mit vedkommende har det været hele det psykedeliske ved stoffer, der har været tiltrækkende. Det at opleve noget overnaturligt og magisk.
Jeg tvivler altså på, at mange herinde har set en en eller anden være mega blæst, og så tænke "damn, det vil jeg også prøve".
Der er nu alligevel en del kloge hoveder herinde, som jeg tror er her for det psykedeliske og hvad det indebærer, frem for den blæsthed som du beskriver. Selvom der også er mange mega blæste topics/indlæg til tider.
Det var i hvert fald grunden til jeg oprettede mig her, for at lære mere om knark og det psykedeliske, og det er også lidt grundstenen i psy.dk, ikke HR men udforskningen af sindet og psychs osv. Nu er det blevet langt mere HR-præget, hvilket kun er virkelig godt, men jeg er ret sikker på, at efter mushroom.dk så var psy.dk en slags fortsættelse af det site.

Morten på Fjårten: der er nogle steroider som er mindre skadelige end andre, og nok også ret uskadelige. Jeg tror bare de færreste gider sætte sig ind i, hvad man skal gøre udover at skyde sig med Trenbolone, for at mindske sideeffekterne.
Men så mangler vi jo igen oplysning til folket :- ) Men jeg tror også det bliver en del mere skadeligt, når man begynder på flere kure. Tvivler på de fleste holder sig til en kur.

Admin
Brugeravatar

Jeg synes heller ikke, der er så stor forskel igen på roids og stoffer. Den gennemsnitlige IQ for folk, der bruger stoffer er mindst ligeså lav, som for folk der bruger roids. Og så længe brugerne er så hovedløse, vil der altid være folk der kommer galt afsted. Både stoffer og roids kan bruges på en ansvarlig måde, så man minimerer bivirkningerne.

Med det sagt, så er roids nok lidt mindre idiotsikre end stoffer, når man tænker på langtidsbivirkninger. Det er en lidt mere drastisk måde at påvirke kroppen på. Et andet stort problem er kvaliteten af produkter. Jeg så engang en undersøgelse af indholdet af illegale dopingprodukter i Europa, der viste mange af dem indeholdt noget andet, end der stof på etiketten. Og det er sgu opad bakke, hvis man ikke kan regne med, hvilket hormon man indtager. IMO ville den bedste løsning være, at man kunne købe en kur på et privathospital. Her skulle man så ha en læge til at planlægge kuren og følge fremgang og bivirkninger. Det ville sikkert kunne løbe op i flere hundrede tusinde. Men så blir det også gjort ordentligt.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige så vel som der er personer som stoler blindt på det de sprøjter ind i kroppen, når de tager steroider, lige så vel er der andre som stoler blindt på den pille de sluger, når de skal til fest. Derfor tror jeg at listerne er lige lange når det kommer til bivirkninger/konsekvenser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]