Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: aMT
Junior medlem

Hej. Jeg bestilte 50 mg aMT freebase på nettet igår.
Hvis det når at komme inden fredag, skal jeg muligvis indtage det sammen med en god ven der.
Vi har enten tænkt os at indtage 25 mg oralt eller ryge 15 mg hver.
Vi går efter at få en psykedelisk oplevelse.
Hvilken indtagelsesmetode er at foretrække?
Hvordan passer doserne med vores formål?
Hvis vi vælger at ryge det, hvilken metode er så bedst? Har læst i en anden tråd om noget, der blev kaldt "The Machine". Jeg synes bare, at den virker meget besværlig at lave.
Tak på forhånd.

Titel: Re: aMT
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

25mg oralt vil nok være for lidt til en psykedelisk oplevelse. 25mg ville nok give en mindre intens men længerevarende MDMA-agtig rus, skal det op og være psykedelisk ville jeg nok personligt gå op på 40-50mg (Bemærk: Det kan godt være for kraftigt for begyndere)

At ryge 15mg ville nok være nok til en psykedelisk oplevelse, men igen, det er en stærk dose.

Check eventuelt: http://www.erowid.org/chemicals/amt/amt_dose.shtml

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Uden nogensinde at have røget aMT (har holdt mig til oral indtagelse) vil jeg umiddelbart tro at en decideret psykedelisk oplevelse bliver svær at få med den mængde. Springet fra 25 mg til 30 mg var ihvertfald til at mærke, og jeg vil betegne 25 mg som ikke særligt psykedelisk og først ved lidt højere doser begynder der at ske noget. Rusen er sådan set interessant nok, men jeg synes mere at det er et langvarigt mini-stimulant, mini-empatogen og mini-psykedelikum, hvilket tilsammen giver et fedt resultat. Desuden er det jo ikke sikkert at i vil sprænges helt til atomer, og der er aMT rigtigt godt. Personligt synes jeg at det giver mange af fordelene ved en psykedelisk rus (nyt perspektiv, klarhed osv), men uden at fjerne dig så langt fra virkeligheden at det du finder ud af er "ubrugeligt" i en hverdagskontekst.

Problemet ved at ryge er, at det tilsyneladende giver en rus der sætter mere vægt på det stimulerende og festlige (og mindre syret), hvilket i ikke lader til at lede efter.. Jeg har dog som sagt ingen erfaring med det. Angående "The Machine" skulle den vidst være den bedste hjemmebyggede dims til at ryge den slags, så med mindre i har en velegnet vaporizer eller lignende liggende er det vel det bedste.

Det kan give en smule kvalme under det meget lange come-up (ved oral indtagelse), hvilket lidt cannabis hjælper godt på.. Generelt passer aMT rigtigt godt sammen med weed, selvom at det er let at komme til at ryge for meget! Cannabis vil nok også gøre rusen mere psykedelisk og vil nok være en vigtigt faktor i at gøre 25 mg nok (hvis i ryger urten, natürlichweis :P )

En ting der er god at være opmærksom på er varigheden! Jeg oplever at rusen stadig er fint kørende på 14. time efter indtagelse. Altså kan det anbefales at begynde tidligt, jeg vil personligt anbefale lige efter middag.

Derudover, så vil jeg lige være sikker på at i ved at aMT er ulovligt i DK - så hvis uheldet er ude: BENÆGT! :mrgreen:

Junior medlem

Tak for svarene.
Det er udfra dit link, jeg har bestemt vores dose, punny-pete.
aMT er mere potent ved rygning, så det kan nok ikke sammenlignes dosemæssigt med oral indtagelse.
Som du siger, lille rødhætte, er problemet ved rygning, at rusen bliver mere speedy. Men håber på at den øgede potens ved rygning kan kompensere for det.
Kan jeg ryge det ved at ligge det i bunden af en glaskolbe og så varme det op med en lighter og derefter bare suge ved hullet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, men forbered dig på en meget dårlig smag i munden.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Har du prøvet at ryge det? Og hvis du har:
Hvilken dose og hvordan var virkningen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Jeg vil sige, at hvis i ryger ca. 8-9 mg hver så er i godt set :D

Happy trippin'

Junior medlem

Super! Tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med glas+sølvpapir+sugerør metoden? Meget praktisk, og der går ikke noget til spilde

Junior medlem

Kunne godt være en mulighed.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Varer rusen lige så længe ved rygning som oralt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Varer rusen lige så længe ved rygning som oralt?

Den er et par timer kortere.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Jeg har taget en del aMT, uden dog at være ekspert på området, men her er min erfaring:
hold jer væk fra at ryge det, specielt hvis i gør det på en hjemmelavet vaporizer da smagen er ulidelig!
Jeg har knækket mig af den metode.
aMT lugter af gammel mand, og er slemt nok at tage i en bombe. Derudover kan jeg personligt meget bedre lide den effekt man får af oralt indtagelse.

De doser der bliver beskrevet her er også lidt under hvad jeg ville anbefale hvis i havde det aMT jeg har været i besiddelse af. (hvilket i selfølgeligt ikke er, derfor start lavt (som altid)).

Jeg føler selv at aMT er et ret mildt psykedelisk stof, i den forstand at det er vildt, uden at være overvældende. Dette er blandt andet fordi at der ikke er så meget tankespind, i stedet er der en god røvfuld empati og kærlighed. Når det kommer til visuals er der ofte knald på.

Jeg kan anbefale at i ligger jer derhjemme under dynen med musik og snakker, men ikke glemmer at gå en masse ture i ny og næ :)

Junior medlem

Vi vil også helst indtage det oralt, men pga. vores begrænsede mængde kan det blive et problem.
Bør vi indtage 25 mg aMT oralt, ryge et par joints gennem forløbet og så bare droppe at ryge det?
Og oplever vi visuals ved denne dose? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
25 mg lyder fint oralt hvis i ikke har prøvet det før. Start lavt ud, alle reagere forskelligt, specielt aMT kan være svært at dosere de første gange har jeg læst mig frem til.

Og lad nu for guds skyld vær med at redosere efter 1½ time fordi i ikke kan mærke noget! Det kan tage op til 2½ time før det begynder at virke, når det indtages oralt.

God tripper :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Tror at det bliver det, vi ender med at gøre så.
Mange tak! :)

Medlem

Det lyder som en god beslutning...Joints skal i nok blive glade for, når i kommer ud på comedown

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Jeg tvivler stærkt på at I oplever visuals på 25 mg. Ved 40 mg heller ingen visuals for mig. Selv ved 80 mg, oplever jeg udover den underlige mentale tilstand, ikke deciderede visuals, men blot morphing af overflader, intense farver, og stroboskoplys får alt til at se pelsagtigt ud. Og så kan det nogen gange virke som om lyde bliver forstærket og lissom zoomet ind på.

Vil desuden også anbefale at starte relativt tidligt på eftermiddagen, får når det begynder at blive lyst og man gerne vil sove så er det pænt irriterende hvis man stadig har 7-8 timers trip tilbage.

Junior medlem

Situation er ændret. Der var fejl med forsendelsen, hvilket resulterede i at ordren blevet annulleret.
Jeg har bestil 250 mg aMT freebase på en billigere og forhåbentligt bedre hjemmeside.
Det er nu helt sikkert, at vi skal indtage det oralt.
Efter jeres råd fornemmer jeg, at vi skal op på en dose mellem 40-50 mg for at opnå vores ønskede virkning.
Hvad siger i til det?

Medlem

Jeg ville ikke gå over 35 mg første gang..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]