Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Da mit værelse ikke har en radiator eller nogen form for varmeanordning, har jeg anskaffet en elektrisk radiator til vinteren hvor der ofte bliver ret så koldt når jeg lufter ud. Den har sådan set kørt fint lige end til i forgårs hvor den efter 10 minutters brug satte ild til sig selv indvendig. Jeg lagde hurtigt mærke til det pga. lugten og fik derefter taget strømmen og hevet den udenfor hvor mig og min bror fik slukket den indvendige brand. Da jeg opdagede det så hurtigt som jeg gjorde er der ikke kommet nogle skader på omgivelserne. Det var heldigt min bror var kommet forbi, for ellers havde den fået lov og stå ubevogtet mens jeg tog et bad.

Jeg vil gætte på radiatoren er 3 år gammel, så spørgsmålet er vel egentligt om der er nogen juridisk baggrund for at få udleveret en ny af producenten/butikken der solgte den.

Dedikeret medlem

Det tvivler jeg stærkt på. Garantien er i sig selv udløbet da den er 3 år gammel og efter hvad du skriver lyder det mest som om der gik ild i den fordi der har været noget skidt inden i den der kunne gå ild i, altså manglende vedligeholdelse. Hvis det var noget med strukturen af den eller en kortslutning var hfi-relæet næsten garanteret gået.

Hvis du gider bruge tid på det kan du da altid prøve at kontakte producenten/forhandleren, det er muligt de giver dig en ny bare for at slippe for at tage stilling til hvorfor den brød i brand. (Jeg forestiller mig det er en af de små på 750-1500W til en 2-300,-)

Men du skulle måske betragte det som et lille "wake up call" til at vedligeholde den næste du anskaffer dig lidt bedre. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Er det ikke PISSE dyrt i EL med sådan et apparat ?

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem
Brugeravatar

Nej; Du kan ikke få en ny udleveret af forhandleren.
Når det kommer til forbrugerkøb kan man ikke påråbe sig mangler/fejl efter at standart garantien på to år er udløbet (Medmindre forhandleren har lovet dig en længere garantiperiode)
jf. Købeloven §§ 54 og 83

Dedikeret medlem

Er det ikke PISSE dyrt i EL med sådan et apparat ?

Hvis man går ud fra at den bruger 1500W og kører ca 11 timer i døgnet til en pris af 2kr/kWh koster det 33kr per døgn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Var det her sket i USA så var den helt store retssag muligvis allerede igang i stor stil..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]