Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej Psy.

Jeg er i en kompliceret situation. Jeg bor i en lejlig med 2 personer. 2 af os ryger weed og vil derfor gerne opbevare det i vores lejlighed. Den 3. ryger slet ikke. Udlejeren har sagt ja til at der bor 2 personer, jeg bor der altså uden udlejeren ved noget.
Lejekontrakten er underskrevet af den tredje person og hendes far (der skulle skrive under fordi der skulle være et CVR-nummer, hans virksomhed er altså indblandet).

Den 3. studerer til dyrlæge og kan ikke blive dette hvis hun får en plet på straffeattesten. Desuden afskyr hendes far hash og hun påstår at han ikke vil snakke med hende igen, hvis der bliver fundet weed i hendes lejlighed. Hun tror han er ligeglad med om det er hendes eller vores. Hun vil ikke have den slags i hytten mere fordi det er ulovligt.
Hun mener at hvis politiet kommer på besøg, bliver udlejer og hendes far også kontaktet, og at hun også vil blive straffet fordi det er hendes lejlighed.

Hvis politiet kommer på besøg kan jeg så påberåbe mig ansvaret for weeden, selvom jeg ikke bor der officielt. Ville det give nogen mening overhovedet at udlejer og faren bliver kontaktet, bare fordi de er med i lejekontrakten.

Jeg vil selv mene at jeg kan påberåbe mig ansvaret, bøden vil blive sendt til min officielle adresse og dermed gå udenom både faren og udlejer, og at hun vil stå ustraffet hen uden en plet på straffeattesten og en sur far.

Dedikeret medlem

Ja selvfølgelig kan du det - det er jo dit - det siger du og alle andre.

Hvis du ikke er der - så hedder det. Øh det der det er dit navns han må have glemt det der er ingen af os som ryger - nu skal jeg ringe til ham.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har iøvrigt aldrig hørt om at man skal have ren straffe attest som hverken alm læge eller dyrlæge... ihvertfald ikke for at studere det.. eller blive færdige det er dog muligt de på enkelte steder vil kræve en... men har ærligt talt aldrig hørt om det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Nu ved jeg ikke hvor du/i opbevare weed, men lad os sige at i har indgået den aftale, at hvis politiet banker på, så er det dig der tager ansvaret for røgen. Så er det vel ikke sværere, end at i/du har tjalden i en jakke, som hænger på knagen (eller what ever) og hvis politiet banker på indrømmer du at der er weed i lejligheden og at det er dit. Vis dem hvor det er og hvis de vil indevende hele lejligheden, så lad dem gøre det, for den weed de har fundet er den eneste de vil finde. Dermed kan de ikke bevise at nogen af de andre som bor i lejligheden har noget med det at gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jo lige netop sådan en aftale jeg gerne vil have i hus med hende. Jeg er jo udemærket klar over det er ulovligt og er klar til at tage de konsekvenser det kan give mig. Vil gerne kunne argumentere overfor hende med at hun ikke er nogen som helst risikozone.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror aldrig en udlejer ville blive kontaktet normalt. Det virker lidt privatlivs krænkende, men jeg er bestemt ikke jura ekspert.
Desuden er politiet vel rimelig ligeglade med om i bor 2 eller 3 der? Det er ikke Skat.

Medlem

jeg sidder selv med fodlænke lige pt, for nået shit jeg blev taget for 3 år tilbage i min kammerats lejlighed, det omhandlede afm, x og røg, de kan intet gøre hvis du tilstår det er dit og "de" andre ikk vidste noget om det. har 8 gane bøde forlæg tidligere end det for hash, og har aldrig hørt om ovenstående ang med det, at de skulle gå til udlejer og hendes far.
Du tilstår det er dit og længere er den ikke.

udover det er det 3 år siden det her skete jeg har først fået min afsoning 3år efter, det er tilgengæld ikk sjovt at blive taget for salg af lortet, det har jeg lært på den hårde måde. er glad for min uddannelse nu, og kommer aldrig til og gøre sådan noget bullshit igen, og må stærkt fraråde folk dette, go ryger derude :evil:

Senest rettet af arnebjarnovich 06 dec 2012 22:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

skal lige siges til ovenstående at jeg boede hos ham uden og stå på lejekontrakten ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvordan skulle I også blive bustet for hash i jeres eget hjem, hvis I ikke sælger det? Politiet laver jo ikke bare tilfældige rutinecheck i folks hjem. Det vil sige, at I på forhånd vil vide, hvis politiet skulle komme på besøg, så I kan nå at gemme varene væk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan skulle I også blive bustet for hash i jeres eget hjem, hvis I ikke sælger det? Politiet laver jo ikke bare tilfældige rutinecheck i folks hjem. Det vil sige, at I på forhånd vil vide, hvis politiet skulle komme på besøg, så I kan nå at gemme varene væk.

Det er jo det. Hun er helt væk, naiv og paranoid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Desuden får man heller ikke en plet på straffeattesten, for at blive bustet for besiddelse. Så selvom det højst usandsynlige skulle ske, at politiet uden varsel ransagede jeres hjem, så skulle i have mere end 30 gram tjald liggende (10 gram pr person), for at få en plet på straffeattesten.

Prøv at holde din roommate i ørene hver gang hun overtræder selv den mindste lov. Fx hvis hun cykler uden hænder på styret, kører uden reflekser, går overfor rødt lys selvom der ingen biler er, kører fuld på cykel, drikker en anden persons øl/drink uden at have fået lov etc. Alle de lovovertrædelser, er i samme kategori, som besiddelse af cannabis.

Nå ja, og hvis politiet endelig skulle komme, så brug nogle af rådene herfra: http://frihedsaktivisten.dk/ransagning- ... -politiet/

Medlem

Lyder som din sambo er meget naiv. Hvis du ikke går rundt og laver kriminalite,. Har politiet ingen grundt til at komme i dit hjem. At firmaet lejer stedet vil blive kontaktet for mængder til efet forbrug kan jeg afkræfte.
Min kammerat bor uden kontrakt i et erhverhvslejemål, der kom politiet forbi pga en hash klub han deler gård med.
Han sad of sniffede kokain i sit værksted og blev taget med tre gram af det og 4 gram hash.
Han fik en bøde men udlejeren blev aldrig kontaktet, da han havde nøgler til stedet.
Før i tiden boede mine venner i to store erhverslejemål på amager og de har haft besøg af politiet pga larm utallige gange. Og der har politiet været helt ligeglade med at folk åbenlyst boede i lager lokaler, jeg tror slet ikke det er ðeres boldgade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]