Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa psy.

Tænkte det kunne være sjovt og få en samtale igang om hvilke systemer/måde vi dyrker på og hvilken strins vi dyrker og hvorfor vi dyrker som vi gør.
Jeg har lagt mærke til på de fleste billeder her inde folk dyrker i jord eller udenfor frem for hydro.
Så kunne det jo være sjovt og vide hvorfor folk har valgt netop det system de bruger.
Så jeg kan jo passene starte :)

Lige pt dyrker jeg Royal AK Automatic og Royal Bluematic dem har jeg valgt fordi de er forholdsvis hurtig, nemme og skulle give en god skævert, lugte fantastisk og ikke mindst være gode mod smerter. Og de har ikke skuffet endnu :)
De bliver dyrket i hydro med Ghe Flora gødning. Mit system minder lidt om et dryp system men det er det ikke, ved ikke lige hvad det hedder da jeg selv har fundet på det.
Grunden til jeg valgte hydro var fordi det sviner meget mindre end jord og jeg syntes det var det nemmeste og gå til.
Det eneste det rigtig sviner er når man skal gøre leca sten rene, men jeg har lavt en leca stens vasker så det ikke et problem mere ;)

Håber der er andre der ville fortælle om deres grow så vi kan få en hygge snak igang :)

Hilsen
Smokey Mojo

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det lyder som en hyggelig tråd at bruge juleferien på.

Jeg dyrker i jord fordi så behøver jeg ikke måleudstyr og jeg ved hvor længe mine planter kan klare sig uden opsyn. Jeg har bygget en stor bakke med dampspærefolie i bunden og et tæppe ovenpå, så vandet jeg direkte i bakken og potterne suger det fra tæppet. Jeg ved ikke hvad metoden hedder, men jeg arbejdede engang i et drivhus hvor de gjorde sådan, så det virkde oplagt. Det kunne være fedt at prøve noget hydro på et tidspunkt, men det ville være for besværligt at ombygge mit nuværende setup, så jeg holder mig til det jeg har nu. 600 watt over 1.1x1.1 meter, og en 125 watts CFL til moderplanter. Jeg tager relativt mange kloner, gerne en 20 stykker og kører dem som SoG i 3.6 liters potter uden længere veggetid end at jeg kan se de begynder at gro efter at have slået rødder og blevet plantet om. I lang tid har jeg kørt AK-47, som er super velegnet til det setup. Den er nem at klone. Hvis moderplanten er i topform. så rooter 100% næsten hver gang. Planterne bliver meget tætte og ensformige og fylder hele rummet ud omkring 8. uge hvor de er færdige. Det kan virkelig ikke være nemmere.

Jeg tror jeg bruger Plagron gødning i øjeblikket. Flasken er ihvertfald lilla. Men jeg synes ikke jeg har oplevet den store forskel i valg af gødning og brug af tilsætningsstoffer. De får noget PK13/14 hvis jeg husker det og bliver flushet den sidste uge inden høst.

Der er også en fastboende bestand af spindemider i rummet, som jeg ikke kan slippe af med. De får en skefuld brun sæbe i en sprayflaske lunkent vand og bade planterne grundigt i det et par gange inden for de første 3 uger. Planterne tager slet ikke skade, men det holder bestanden af mider tilstrækkeligt nede til de ikke bliver et problem.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Dyrker Brugmansia i jord X)

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Randy lahey

Kender godt den metode du dyrker med. De brugte samme system på den gardner skole jeg gik på.
Men hvad det hedder kan jeg ikke huske:)
Jeg gror også selv under en 600w hps og i mit gro rum bruger jeg en 400w mh.
Jeg har også prøvet med kloner med det var med blandet succes så det stoppet jeg med igen.

Vis du har spindemider så skal du da ud og fange nogle mariehøner når det bliver sommer, så skal de nok ordne det problem for dig;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@SmokeyMojo
det skulle vel aldrig være Gartnerskolen i beder?

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Junior medlem
Brugeravatar

Zh4d0w

Er du er spå kælling eller hva hehe;)
Det var nemlig i beder :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nix går der selv :D og der er vidst en af de eneste "store" gartner skoler i landet :D
Men ja lidt spå-bitch er man vel altid :D
nå går den bare på at finde ud af hvem du er X)

//Zh4d0w

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Vis du har spindemider så skal du da ud og fange nogle mariehøner når det bliver sommer, så skal de nok ordne det problem for dig;)

Jeg tror ikke jeg kan blive helt af med dem. Så længe der bare er et par stykker vil de altid genetablere bestanden. Desuden har jeg aldrig set noget egentligt bevis for at mariehøns spiser spindemider. Jeg er ret sikker på deres larver gør, men de voksne tror jeg foretrækker større bytte.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig selv haft problemer med dem heldigvis.
Men har da læst flere steder at de skulle være super til spindemider.
Det med at de foretrækker større bytte, altså vis man sætter dem i sit grow så må de jo spise hvad de kan finde for ellers dør de jo.
Men er self ikke sikker.
Jeg ser lige om jeg kan finde nogle links :)

Dedikeret medlem

Mariehøns er ikke specielt gode til spindemider, men de er naturligvis bedre end ingenting. Rovmider er ret effektive og er langt det bedste (letteste) middel til generel bekæmpelse. De kan købes relativt billigt og lever (eftersigende) et par uger.

Jeg tror dog at du får svært ved at eliminere dine spindemider så længe du har en hjemmelavet kapillærmåtte. I min erfaring er det den slags konstant fugtighed og flydende vand der giver anledning til spindemider, selvom det ofte er svært at fatte hvor alle de små kræ pludseligt kommer fra. Flere gange har jeg oplevet et udbrud starte i én plante, der er omgivet af planter der ikke er ramt, som om æggene ligger i jorden og blot venter på de rette forhold.

Efter så meget off-topic føler jeg mig nærmest forpligtet til at responderer på topic; jeg dyrker et væld af forskellige planter, alle sammen i jord. Mit valg af at dyrke i jord hænger egentligt kun sammen med at hydroponics larmer og jeg ikke dyrker mine planter med en høst for øje, hvorfor effektiviteten i hydroponics lidt går tabt.
Af interessante (forumets formål taget i betragtning) planter dyrker jeg bl.a.; T. Pachanoi, T. Peruvianus, T. Bridgesii, L. Fricii, L.Williamsii, L.W. Hipolito, L.W. Huizache og L.W. Caespitosa. De forskellige lophophorae er dog hovedsageligt for deres særprægede udseende og smukke blomster.

Senest rettet af Randomname 29 dec 2012 20:00, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Kanon information så gider jeg ikke lede efter links:)

Junior medlem
Brugeravatar

Nix går der selv :D og der er vidst en af de eneste "store" gartner skoler i landet :D
Men ja lidt spå-bitch er man vel altid :D
nå går den bare på at finde ud af hvem du er X)

//Zh4d0w

Ja held og lykke med det jeg går der ikke længere og det nogle år siden:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]