Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg blev for 1½ måned siden taget for højresving for rødt på cykel, jeg har fået en "tilkendegivelse" men jeg har ikke modtaget nogen bøde i posten som jeg fik at vide ved bødens udstedelse jeg ville få.

Har jeg en pligt som borger til at kontakte politiet og bede om at få bøden tilsendt i tilfælde af at brevet er forsvundet i posten? Jeg er bange for at de pludselig kommer og siger at jeg skal betale kæmpe gebyr pga. forsinket betaling og når jeg så siger at jeg ikke har modtaget noget fra dem at de vil påstå at jeg lyver, og sige at det er min borgerpligt at opsøge bøden i sådanne situationer.

Jeg håber egentlig bare på at jeg er glemt så har ikke lyst til at kontakte dem, medmindre jeg risikerer en straf hvis jeg ikke gør det.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du kontakter politiet i dit lokale område , kan de stille dig videre til bøde kontoret. De kan oplyse om du skylder for bøder , har bøder på vej osv.. Det er også dem man skal kontakte hvis bøde skal nedsættes :)

Om du kan blive straffet for ikke at kontakte dem i forhold til bøde , tror jeg nu ikke.
Synes der plejer at gå noget mere end 1 1/2 måned før man hører fra dem (har hurtigst fået svar efter 2-3 måneder).

Junior medlem
Brugeravatar

Min erfaring er også at der går mere end 1½ måned før man hører fra dem, som Twdvk også skriver.
Mht. rykker gebyr så har jeg netop fået en bøde for besiddelse af 2 gram skunk, den fik jeg ikke betalt til tiden, der kom blot et brev om at jeg endnu ikke havde betalt og skulle gøre det inden for 10 dage ingen gebyr eller noget. Ved ikke om det en fejl fra deres side eller om der andre der også har oplevet dette? Anyway så ville jeg ikke bekymrer mig for de lige pludselig kræver et kæmpe gebyr :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for hjælpen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
1,5 måned :lol: du behøver ikke at være bange endnu :)
Lavede en bummert for to år siden, hvor bøden først kom efter 7 måneder, så du har massere af tid til at modtage din "mindre" bøde :P

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]