En af grundene til i blev dårlige er højst sandsynligt pga. alkohol kombineret med bonghoveder. Det er generelt en dårlig kombination - især når du ikke har røget før. Det er en ret dum idé at ryge bong sammen med alkohol den første gang, men det ved man som regel ikke før man har prøvet det

At du bliver skidt tilpas efterfølgende kan der igen være flere grunde til. Den åbenlyse her er, at du er uerfarren og ikke har en tolerance samt sikkert røget for meget. Hvis man ikke har sovet særligt godt eller ikke får noget at spise, er det også ret almindeligt man bliver utilpas.
Jeg bliver stadig dårlig hvis jeg f.eks ryger efter jeg er stået op og uden noget i maven. Det gælder sådan set hele døgnet egentlig.
Til en eventuel anden gang, så husk at have spist lidt og så gerne have slik/chokolade, sodavand eller frugt indenfor rækkevidde. Sukker hjælper ofte når man ryger og bliver dårlig. Og ellers koldt vand - man kan jo blive temmelig tør i kæften når man ryger.
Og så ryg lidt mindre. Ryg en 5-6 sug stille og roligt, læg jointen fra dig og se hvad der sker i løbet af den næste halve til hele time.
Røgen tager stadig røven på mig af og til, men har røget i et par år efterhånden, så er vant til det og kender mig selv samt kroppen godt nok til at kunne sige stop samt vide hvad der får mig til at falde til ro, hvis skæverten bliver for meget.
Mvh
Vil fraråde dig bongen - i hvert fald så længe du bliver dårlig af at ryge. Det kan også være du er "uheldig" at du generelt reagere negativt på thc, eller i hvert fald effekten heraf.
Det skal lige siges at ingefær er godt mod kvalme og opkastfornemmelser. Bliver blandt andet brug i kombination med svampe - da nogle har svært ved at holde mavens indhold i sig. Svampe og cannabis er dog meget forskellige, men ingefær har generelt samme virkning på kroppen.