Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej der ude ;) er ny på siden så undskyld vis det her er placeret forkert. omkring en måned siden var jeg ovre til en fest, og der købte jeg noget hash (1.5G) vi mixede det med .. 4 smøger, også i bongen med det :) det skal siges det her var første gang jeg røg hash. startede med at ryge et hoved, hostede ret meget også derefter røg jeg 2 mere.. min ven røg også noget af det. vi gik så ind til festen igen og der sad jeg så i 10 minutter og undrede over hvor min ved var henne. så jeg gik ud til trappen og der sad han og sagde vi skulle til at hjem fordi han havde det dårligt.. vi skred så med det samme og da vi kom hjem godt en kilometer væk gik helvede igang, vi begge to brugte natten på at brække os.. og jeg følte mig heller ikke særlig skæv.. dette må ha været en badtrip, og siden har jeg røget 2 gange. men kun joints og vær gang for jeg det af helvedes til og vil endelig bare ligge mig til at sove fordi jeg får bræk fornemmelser. hvordan kan jeg slippe for det her, og faktis blive skæv istedet for bare at få det af helvedes til?

Medlem
Brugeravatar

Der er nogen der simpelthen bare ikke reagerer godt på at ryge cannabis. Jeg har også en kammerat der får det rigtig skidt hver gang han ryger.. Ved desværre ikke hvad det kan skyldes :?
Dog ville jeg tro at man hvis man bliver ved med at ryge forsigtigt (at suge en ego-pind eller bong er ikke forsigtigt) kunne ens krop vende sig til det. Men jeg ved det ikke :)

Medlem
Brugeravatar

Må bare tage det roligt næste gang, istedet for at bare at ryge en masse og forvente man bliver skæv.. også endne med hovedet ud af vinduet.. :(

Medlem
Brugeravatar

Må bare tage det roligt næste gang, istedet for at bare at ryge en masse og forvente man bliver skæv.. også endne med hovedet ud af vinduet.. :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
En af grundene til i blev dårlige er højst sandsynligt pga. alkohol kombineret med bonghoveder. Det er generelt en dårlig kombination - især når du ikke har røget før. Det er en ret dum idé at ryge bong sammen med alkohol den første gang, men det ved man som regel ikke før man har prøvet det :)

At du bliver skidt tilpas efterfølgende kan der igen være flere grunde til. Den åbenlyse her er, at du er uerfarren og ikke har en tolerance samt sikkert røget for meget. Hvis man ikke har sovet særligt godt eller ikke får noget at spise, er det også ret almindeligt man bliver utilpas.
Jeg bliver stadig dårlig hvis jeg f.eks ryger efter jeg er stået op og uden noget i maven. Det gælder sådan set hele døgnet egentlig.

Til en eventuel anden gang, så husk at have spist lidt og så gerne have slik/chokolade, sodavand eller frugt indenfor rækkevidde. Sukker hjælper ofte når man ryger og bliver dårlig. Og ellers koldt vand - man kan jo blive temmelig tør i kæften når man ryger.
Og så ryg lidt mindre. Ryg en 5-6 sug stille og roligt, læg jointen fra dig og se hvad der sker i løbet af den næste halve til hele time.
Røgen tager stadig røven på mig af og til, men har røget i et par år efterhånden, så er vant til det og kender mig selv samt kroppen godt nok til at kunne sige stop samt vide hvad der får mig til at falde til ro, hvis skæverten bliver for meget.

Mvh

Vil fraråde dig bongen - i hvert fald så længe du bliver dårlig af at ryge. Det kan også være du er "uheldig" at du generelt reagere negativt på thc, eller i hvert fald effekten heraf.

Det skal lige siges at ingefær er godt mod kvalme og opkastfornemmelser. Bliver blandt andet brug i kombination med svampe - da nogle har svært ved at holde mavens indhold i sig. Svampe og cannabis er dog meget forskellige, men ingefær har generelt samme virkning på kroppen.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret der, det vil jeg huske i fremtiden.. og du siger jeg skal tage en 5-6 hvæs også ligge jointen fra mig? går jointen bare ud, altså så man spilder ikke noget ved det? :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ja, men ellers kan du jo slukke den :roll:

Medlem
Brugeravatar

Okay lyder godt, ellers en dejlig side :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Er 4 smøger ikke rimelig meget til 1½gram?

Medlem
Brugeravatar

Har jeg ingen idé om, men ham jeg købte af sagde vi skulle blande med 5 smøger.. Også gjorde vi det bare med 4 istedet :-)

Medlem
Brugeravatar

Er 4 smøger ikke rimelig meget til 1½gram?

Om det så var lidt eller mange, så fik jeg det af røv af det - :-) :whogives:

Medlem

0.2-0.3 per smøg er vel ok for nybegyndere..

Medlem
Brugeravatar

0.2-0.3 per smøg er vel ok for nybegyndere..

Hvor meget plejer man da at put i? :-)

Medlem

Vi plejer at putte 0.5-0.7 til hver smøg de få gange vi ryger bong :) med joints er det lige fra 0.2-1gram vi putter i :)

Medlem
Brugeravatar

Vi plejer at putte 0.5-0.7 til hver smøg de få gange vi ryger bong :) med joints er det lige fra 0.2-1gram vi putter i :)

Eftersom jeg er nybegynder så tror jeg et hoved med 0.7 nok skulle få mig ud på badeværelset :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mængde er ret forskelligt. Det afhænger både af kvalitet, din erfarring/tolerance og hvor skæv du egentlig vil være. Hvis jeg køber 1g rimelig god ryger, har jeg til 3 joints lavet af 1 lang smøg hver ca. Plejer dog at riste med bali shag, så det er sådan lidt på øjemål og med gefuhle :)

Mht jointen så plejer de at gå ud af sig selv, især skunk/pot. og ja, 5-6 hvæs er generelt meget passende når man er begynder, dog skal man altid huske at ryge mindre/mere afhængig af hvor meget man bliver påvirket. Det er bedre at starte lavt og så gå opad. Men det er svært at gå ned igen - så skal man i hvert fald skære ned på forbruget generelt.

Mvh

Medlem

[/quote]Hvor meget plejer man da at put i? :-)[/quote]

Når jeg ryger rimelig potent skunk plejer jeg at bruge 0.3-0.5 til 1 smøg, så burde det cone også være godt fyldt ud, og når jeg ryger hash plejer jeg at bruge 0.5-1 gram til en eller to smøger.

Som nybegynder ville jeg dog foreslå dig at bruge 0.2-0.3 til en smøg, og så lave en joint ud af det, og sæt dig og ryg den stille og roligt med en kammerat, så du lige får fornemmelsen hvordan det er at være skæv.

Medlem
Brugeravatar

Mange nævner mængden af tjald pr. joint men det tror jeg egentlig ikke er det store problem. Jeg har aldrig oplevet kvalme under/efter rygning. Det er vigtigt at kunne mærke sin grænse. Når man begynder at synes at det bliver ubehageligt at tage et sug bør man passe/slukke jointen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Trådstarter har jo tydeligvis ikke lært grænsen endnu, da han/hende kun har røget et par få gange. Hvis man ikke kender så meget til hvor meget der skal i og der f.eks kommer 0.5g god tjald i en joint, samtidig med man er ny - ja så ved man måske ikke hvor skæv man bliver - før det er for sent.

Derfor tænker jeg også at de fleste der er mere vant til at ryge, putter en bestemt mængde i en joint - udfra kvalitet, fordi så passer det med at de bliver tilpas skæv efter den er røget færdig. Sådan gør jeg i hvert fald, dog lægger jeg jointen fra mig halvvejs - det er rart lige med 5 mins pause i rygningen, da jeg normalt slukker mine smøgere 1-2 gange før den er færdig.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Trådstarter har jo tydeligvis ikke lært grænsen endnu, da han/hende kun har røget et par få gange. Hvis man ikke kender så meget til hvor meget der skal i og der f.eks kommer 0.5g god tjald i en joint, samtidig med man er ny - ja så ved man måske ikke hvor skæv man bliver - før det er for sent.

Derfor tænker jeg også at de fleste der er mere vant til at ryge, putter en bestemt mængde i en joint - udfra kvalitet, fordi så passer det med at de bliver tilpas skæv efter den er røget færdig. Sådan gør jeg i hvert fald, dog lægger jeg jointen fra mig halvvejs - det er rart lige med 5 mins pause i rygningen, da jeg normalt slukker mine smøgere 1-2 gange før den er færdig.

Mvh

Er lige kommet hjem over fra en ven af, og vi lavede lige en skolejoints.. Men efter den dag jeg knækkede mig synes jeg bare klump det smager af lort, virkelig.. Det som om man får lyst til at brække sig så dårligt det smager?? Er det pga dårlig kvali eller smager det bare af lort generelt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]