Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 08:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Enten kan du bare ikke lide smagen generelt eller også er det noget lorte hash du har fået.

Medlem

prøv at få fat i noget skunk eller evt. pot, smagen er en del mildere og røgen er ikke lige så tung som den er ved hash
jeg kender selv folk der ikke kan lide smagen af hash, personligt synes jeg også skunk smager langt bedre. Men en pind med noget lækkert hash er nu godt engang imellem :)

Medlem
Brugeravatar

prøv at få fat i noget skunk eller evt. pot, smagen er en del mildere og røgen er ikke lige så tung som den er ved hash
jeg kender selv folk der ikke kan lide smagen af hash, personligt synes jeg også skunk smager langt bedre. Men en pind med noget lækkert hash er nu godt engang imellem :)

Tja, har stadig en god klump på halvanden gram til at ligge, så må vi lige prøve at tage et hoved på bongen imorgen og se hvad der sker ;) synes ikke rigtig den skole joint fik mig til at blive ret skæv, synes bare man får utrolig mange kuldegysninger når man går udenfor efter man har røget? ;)

Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg lave en joint i stedet (ikke en skole). Smid måske 0,2 eller 0,3 sammen med en hel ristet cigaret, og ryg den stille og roligt :) tag et par hiv og læg den fra dig. Den fremgangsmåde er mere sikker for en nybegynder.. du bliver meget skævere af at ryge bong, så der er større chance for at du tager et lidt for stort hoved i forhold til hvad du kan tåle og får det dårligt, hvis du ryger stille og roligt på en joint over flere omgange og venter på at rusen kommer så kan du jo bare stoppe når det bliver tilpas behageligt. Så får du ikke for meget :)
Det er nemt at dosere mere, men når du først har fået for meget er det svært at dosere mindre :) hvis du forstår hvad jeg mener

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg lave en joint i stedet (ikke en skole). Smid måske 0,2 eller 0,3 sammen med en hel ristet cigaret, og ryg den stille og roligt :) tag et par hiv og læg den fra dig. Den fremgangsmåde er mere sikker for en nybegynder.. du bliver meget skævere af at ryge bong, så der er større chance for at du tager et lidt for stort hoved i forhold til hvad du kan tåle og får det dårligt, hvis du ryger stille og roligt på en joint over flere omgange og venter på at rusen kommer så kan du jo bare stoppe når det bliver tilpas behageligt. Så får du ikke for meget :)
Det er nemt at dosere mere, men når du først har fået for meget er det svært at dosere mindre :) hvis du forstår hvad jeg mener

Tak for rådet, men nu har vi lige købt en bong, og den skal jo prøves :) Så jeg vil tage et mindre hoved også vente på virkningen, også se om jeg kan tage mere.. :-) Synes som folk siger at man skal lige ryge et par gange før man bliver ordenlig skæv, den hinde skal jeg lige have brudt .. Da jeg ikke føler den vilde virkning ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hvis i skulle have købt et rygerinstrument, ville jeg nu havde anbefalet en læderbang(tjubang). Det er noget rarer at ryge på, smagen er bedre, man kan lidt bedre styre hvor meget røg der kommer + at den er nemmere at lade ligge i løbet af en dag, modsat en bong.
Det er i hvert fald min erfarring som jeg deler med min tidligere rygerkreds.

Dog er det nu også lækkert at ryge på en god bong med en rigtig god slasker og så et perfekt som muligt mix :)

Men ja - du har ret i at der er nogen der ikke bliver særligt skæve de første par gange, der kan bong/bang i hvert fald hjælpe. Om det så er den bedste intro til at ryge, ja det er vel individuelt :)
I hvert fald et tillykke med dit første glas og håber i kommer til at nyde det og får nogle gode skæverter. Giv gerne en tilbagemelding på hvordan den er at ryge på :)
PS: Hvilken har i egentlig købt?

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Hvis i skulle have købt et rygerinstrument, ville jeg nu havde anbefalet en læderbang(tjubang). Det er noget rarer at ryge på, smagen er bedre, man kan lidt bedre styre hvor meget røg der kommer + at den er nemmere at lade ligge i løbet af en dag, modsat en bong.
Det er i hvert fald min erfarring som jeg deler med min tidligere rygerkreds.

Dog er det nu også lækkert at ryge på en god bong med en rigtig god slasker og så et perfekt som muligt mix :)

Men ja - du har ret i at der er nogen der ikke bliver særligt skæve de første par gange, der kan bong/bang i hvert fald hjælpe. Om det så er den bedste intro til at ryge, ja det er vel individuelt :)
I hvert fald et tillykke med dit første glas og håber i kommer til at nyde det og får nogle gode skæverter. Giv gerne en tilbagemelding på hvordan den er at ryge på :)
PS: Hvilken har i egentlig købt?

Mvh

Så fik vi røget et par hoveder ovre i skoven bag camping pladsen ;) Og bongen ja, den er sku ikke så dårlig en da. Da jeg kun har røget på 2 forskellige bonger (den her) også en anden, så jeg ved jo ikke hvad en god, eller dårlig bong er. men jeg synes sku den virker som den skal :-) fed lyd når man sluger i sådan en bong. :) og hvilken bong det, kan lige smide et link, ved ikke om jeg må men så må i jo advare mig: http://bongland.dk/headshop-online/18-b ... et188mm--/

Medlem
Brugeravatar

Der er nogen der simpelthen bare ikke reagerer godt på at ryge cannabis. Jeg har også en kammerat der får det rigtig skidt hver gang han ryger.. Ved desværre ikke hvad det kan skyldes :?
Dog ville jeg tro at man hvis man bliver ved med at ryge forsigtigt (at suge en ego-pind eller bong er ikke forsigtigt) kunne ens krop vende sig til det. Men jeg ved det ikke :)

Det skyldes dårlige oplevelser. De første par gange jeg røg hash havde jeg det møg fedt. Efter et par gange røg jeg i selskab med nogle nederern mennesker som fik mig til at føle mig meget utilpas. Denne effekt blev forstærket helt ekstremt af hashen, og jeg fik det voldsomt ubehageligt, nærmest angstanfald osv... Efter at have prøvet hvor træls en hash rush KAN blive, sidder det i mig for evigt, og jeg er altid bange for at det sker igen når jeg ryger, og den frygt i sig selv kan fremkalde de ubehagelige følelser... Ond cirkel... Har hørt historier som denne fra mange som har røget i meget lang tid og så pludseligt fået en dårlig oplevelse hvorefter de som mig ikke længere kan nyde hash.

Det sku lidt træls...

Medlem
Brugeravatar

Der er nogen der simpelthen bare ikke reagerer godt på at ryge cannabis. Jeg har også en kammerat der får det rigtig skidt hver gang han ryger.. Ved desværre ikke hvad det kan skyldes :?
Dog ville jeg tro at man hvis man bliver ved med at ryge forsigtigt (at suge en ego-pind eller bong er ikke forsigtigt) kunne ens krop vende sig til det. Men jeg ved det ikke :)

Det skyldes dårlige oplevelser. De første par gange jeg røg hash havde jeg det møg fedt. Efter et par gange røg jeg i selskab med nogle nederern mennesker som fik mig til at føle mig meget utilpas. Denne effekt blev forstærket helt ekstremt af hashen, og jeg fik det voldsomt ubehageligt, nærmest angstanfald osv... Efter at have prøvet hvor træls en hash rush KAN blive, sidder det i mig for evigt, og jeg er altid bange for at det sker igen når jeg ryger, og den frygt i sig selv kan fremkalde de ubehagelige følelser... Ond cirkel... Har hørt historier som denne fra mange som har røget i meget lang tid og så pludseligt fået en dårlig oplevelse hvorefter de som mig ikke længere kan nyde hash.

Det sku lidt træls...

Som jeg har skrevet som start på denne tråd, så røg jeg 3 hoveder og fik det ad helvedes til og dem jeg røg sammen med kendte jeg knap nok :-) mange af dem havde jeg aldrig mødt før + var halv stiv, og det jeg husker tydeligt før vi røg var lugten af ristet tobak og hashen..

Så du har nok ret i at fordi jeg ikke kendte de mennesker følte jeg mig ikke tryg, og derfor gik det så galt som det gjorde.. Og den dag idag hader jeg smagen og hash, tror det skyldes den aften.. selvom jeg ikke husker smagen af det, kun tørheden i munden og det er det eneste. Tror bare jeg skal få det vendt om så istedet for at være bange for at jeg får det dårligt, så skal jeg glæde mig til rusen og ryge stille og roligt og slet ikke tænke over den aften.

Det skal jeg helt klart prøve næste gang. Tak for svaret, lige et svar jeg kan bruge inden jeg skal i seng ;)

- Fortsæt god weekend.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]