Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har fået fat i noget skunk, men har aldrig røget det før og ved ikke hvilken del af det der skal bruges? Hvor meget og om skal blandes når jeg vil lave en joint?

Nogen der kan hjælpe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det hele skal bruges, bare klip det godt i stykker med en saks. Hvis du vil ryge det i joint er det lettest også at bruge tobak, bare brug ligeså meget som når du ryger hash. Skunk er stærkt, og hvis du ikke er vant til at ryge er der ingen grund til at bruge særlig meget. Hvis du har en vægt er 0,1-0,2 gram sikkert fint at starte ud med. Ellers kan du måske bruge hvad der er på størrelse med en fingernegl. Eller prøv dig frem: Ryg nogle sug, vent fem minutter og se om du er skæv nok, hvis ikke ryg lidt mere, vent, ryg osv..

Junior medlem

Tak for dit svar..! Jeg er generelt ikke ryger, men lider af smerter pga sygdom og har fået anbefalet skunk som det bedste..

Ok jeg prøver mig lidt frem..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

OK. Du kan også prøve at ryge det rent i en pibe eller lignende, det er en god måde hvis man ikke er helt sikker på hvor meget man skal ha', så kan man ryge små stykker af gangen. Det kan være en lækker "ren" og let kontrollabel måde, og man slipper for tobak! Hvis du bruger det i medicisk øjemed er det måske mere praktisk, men det kommer selvfølgelig også an på om du generelt synes det er lækkert at ryge joint.

Held og lykke med det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg ryger skunk, plejer jeg at klippe de små grene fra, så de ikke ligger og knitrer. Jeg ved ikke, hvor potente grenene er, men min erfaring er, at de ikke er særligt behagelige at ryge.

Jeg håber, dine smerter letter.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg ryger skunk, plejer jeg at klippe de små grene fra, så de ikke ligger og knitrer. Jeg ved ikke, hvor potente grenene er, men min erfaring er, at de ikke er særligt behagelige at ryge.

Jeg håber, dine smerter letter.

Jeg har læst flere steder at grenen også indeholder en smule THC.
Jeg plejer også at grinde det ordentligt inden jeg ryger, så grene lægger man ikke rigtig mærke til

Junior medlem

Bemærk at der kan være stor forskel på hvilke effekter du får ud af den skunk du ryger. Jeg kan varmt anbefale Leafly.com til at blive klogere på dette og derved kunne gøre et markant bedre køb.

Inde på Leafly.com kan man stille og roligt gå på opdagelse i hvilke typer der er gode imod ting som søvnløshed, smerter og angst.

Et godt tip er at ryge med nogen de(n) første gang(e). Så kan du spejle dig i hvordan de bærer sig an, og få svar på spørgsmål der forvirrer eller gør dig usikker.

Held og lykke :)

Edit: Prøv G13. Meget potent og rigtig god imod smerter. Brugte det selv da jeg forstuvede BEGGE mine ankler..

Medlem
Brugeravatar

Skunk er stærkt, og hvis du ikke er vant til at ryge er der ingen grund til at bruge særlig meget.

Det skal trådstarter ikke rette sig efter. At skunk er stærkt er en voldsom generalisering! I mit område bliver jeg markant mere basket af den hash der kan skaffes end skunk. Rusen varierer MEGET alt efter hvad du får fat i.
Dog er jeg enig i at du (som altid med ny, usikker ryger) skal starte stille og roligt, og redosere :)

Junior medlem

Tak for alle svar..!

Det køre ok efter hensigten pt, dog lidt problemer med anskaffelse... Men det løser sig hen af vejen.. ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]