Hej alle mennesker.
Jeg vil først sige mange tak for dette fantastiske forum, som altid agerer som en ven i nøden, når man sidder med nolden i hånden og er i tvivl om hvad man skal gøre med den. Jeg er ny herinde, men jeg har brugt mange timer på at kigge rundt herinde. Her kommer mit spørgsmål så...
Jeg har haft et mindre hashmisbrug ca 8 mdr. Det startede med bare at være en gang om måneden når jeg spillede musik med drengene. Så blev det hver weekend og siden hen hver dag. Jeg har røget hver dag i ca et halvt år med sikkerhed. Det er ikke fordi at jeg har røget specielt meget om dagen. Nogle dage røg jeg måske kun en eller to doobies og andre dage meget, meget, mere. Jeg har altid kun røget joints, i al den tid jeg har røget. Som jeg plejede at sige inden jeg begyndte på mit hashmisbrug:"Bong er noget som folk ryger hvis de har røget SÅ meget at de ikke længere kan blive skæve af joints." Og det er lidt den situation jeg finder mig selv i nu. Jeg prøvede for første gang at ryge bong i sidste uge, og holy shit! xD Jeg forstår godt hvorfor at det er et populært rygeredskab. Jeg bliver ikke længere skæv når jeg ryger, mere bare afslappet. Til gengæld kan jeg virkelig ikke sove hvis ikke jeg har røget noget inden for 2 timer inden jeg går i seng, og hvis jeg ikke ryger ligger jeg med hedeture, rastløshed, mareridt osv. Så jeg har besluttet at jeg gerne vil skrue lidt ned for tempoet. Jeg har trods alt en uddannelse jeg også gerne vil fokusere på.
Men nu kommer det store spørgsmål! Jeg er jo stadig glad for at ryge en lille doobie engang i mellem. Og ville synes det var ærgeligt at skulle opgive det i en længere periode.
1) Er der nogle af jer der har erfaringer med kun at ryge i weekenden (fredag/lørdag)?
2) Hvis ja, er det så en god måde at starte, hvis man vil 'slow down'?
3) Ville det være bedre at holde en pause et stykke tid helt uden at ryge?
Jeg håber at i vil besvare mine spørgsmål, da jeg helst gerne ville nøjes med at ryge i weekenden, men jeg frygter bare at abstinenssymptomerne så vil være der konsekvent hver søndag/mandag/tirsdag. Det ville være mega tight!
Undskyld for den lange post...

Sincerely, Jay.