Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej de herrer,
Jeg håber meget I vil bruge et kort sekund på at hjælpe en pige i nød! Sagen er den at min mor fik konstateret uhelbredelig kræft og jeg, der aldrig har beskæftiget mig med den psykadeliske verden før, er mildest talt kommet i vildrede vedrørende nol olie/ cannabis olie/phoenix tears - kært barn har mange navne :)
Jeg og min familie har nemlig fået fremstillet en lille smule nol olie med de få gram cannabis vi har fået fremskaffet( 60g). Opskriften kommer fra Rick Simpsons "run from the cure" og det gik let lige indtil kogningen, hvor det gik rygende stærkt. I løbet af få minutter var det kogt ind til en halvtyk masse. Farve og konsistens er præcis som på billeder, men jeg spekulerer på om det alligevel er rigtigt lavet? Vi har prøvet at sætte ild til en lille smule, og intet sker, så al den brændbare væske er ihvertfald væk. Så langt så godt...
Men smagen er noget stærk i det... en blanding af lugten af cannabis, flydende peber og bark, er nok det nærmeste jeg kommer den. Bør det smage sådan?

På forhånd tusind tak for svar og for at give dig tid til at læse dette.

Kh.
/S

Prisdiskussion er ikke tilladt, anskaffelse af stoffer er ikke tilladt, så du får ingen guide til staden -rbp

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det lyder jo meget rigtig, hvilken metode brugte i ? (nu har jeg ikke set run from the cure)
Det er rigtigt at nol har en speciel lugt, men om det lige er "flydende peber og bark" det skal jeg ikke kunne sige.
Men hvorfor er du bange for det ikke skulle være lavet rigtigt? Hvis virkningen er der, så er det jo korrekt lavet.

Jeg håber det virker for dig, og din mor.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Vi har prøvet at sætte ild til en lille smule, og intet sker, så al den brændbare væske er ihvertfald væk. Så langt så godt...
Men smagen er noget stærk i det... en blanding af lugten af cannabis, flydende peber og bark, er nok det nærmeste jeg kommer den. Bør det smage sådan?

IMO en rigtig god beskrivelse af hvordan nol eller hash kan smage :) Hvis I har fulgt opskriften burde det færdige produkt være ret aktivt skulle jeg mene.

Kan man slet ikke sætte ild i det? Nol plejer gerne at brænde ret godt, ikke lige så godt som de fleste organiske opløsningsmidler, men det brænder. Hvis man holder en lighter tæt på bør det gerne begynde at boble og lugte stærkt af cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
det lyder som det nol jeg har fået. lugter kraftigt af en blanding af bark og cannabis, har du/i prøvet at ryge noget af det endnu. det burde gerne være rimeligt potent, så pas på hvor meget i indtager, det kan hurtigt bide en i røven;)

ønsker held og lykke med din mor. hilsen flemse

Junior medlem

Prøv at beskriv nærmere, hvordan du har fremstillet nolen.

Det gælder om at trække nolen(THC´en) ud af planten ved hjælp af et medium f.eks. alkohol, acetone eller andre anvendelige opløsningsmidler(Lavt kogepunkt). Når cannabisen har lagt godt begravet i opløsningsmidlet i ca 5-10 minutter, skal du have dette til at fordampe, enten ved at vente tålmodigt, lave et vandbad(eller stege væsken nænsomt på panden). Husk at tænke dig godt om når arbejder med gas og andre sjove ting - ingen antændeseskilder.

Det er sådan set alt, når opløsningsmidlet er fordampet væk, har du den rene cannabis olie.

Alternativt kan din mor også lave en god pot te med mælk, i Indien drikker de det der hedder Bhang. Der er også den klassiske hashkage/chokolade/whatever..

Man kan også købe en fordamper, en såkaldt vaporizer, specielt lavet til medicinsk brug. Sådan slipper man også for røgen..

Junior medlem

Søde folk!
Tusind tak for jeres input!

@blazR: Det du siger, er som sød musik i mine øre. Det beroliger mig godt nok, da jeg nødigt vil give min mor noget skidt. Jeg må indrømme at vi ikke har ladet ilden være tæt ved i lang tid. Men det begyndte ihvertfald at lugte som du siger!:)

@Flemse: Super godt! Så er jeg da ikke helt tabt bag en kemiker vogn :)
Nope! Min mor spiser det, da de aktive stoffer som slår cancer celler ihjel derved bibeholdes. Har aldrig prøvet at ryge sådan noget faktisk, men må da indrømme at det lokker ;) ... Men med den enorme pris det koster at lave det, holder jeg mig i skindet!

Junior medlem

@Ivalde: gjorde som du beskriver. Vi var udendørs i blæsevejr(og med blæser - just to be on the safe side), og kogte det ved hjælp af en riskoger. Den skulle jo netop være god til ikke at koge det for hurtigt. Men da vi ikke havde meget ukogt nol olie, gik det bare stærkt alligevel.
I Rick Simpsons opskrift færdigkoger han det i en lille kasserolle på pladen på en kaffemaskine. Men dertil nåede vi ikke, da riskogeren gjorde det til en så tyk glace, at det ikke kunne lade sig gøre. Vi stod tilbage med en lille smule tyktflydende, ravfarvet snask. Meget meget lidt - måske 2ml. (fra 60g. gode topskud).

Jeg må lige læse mere om den vaporizer! Vi har fået en klump hash men der er vel ikke meget THC i sådan noget? Eller? Hun skal jo ikke blive skæv, blot opnå den medicinske effekt. Det andet er blot en glædelig side effekt, vil jeg tro :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det kan altså også gøres billigere, du laver jo et udtræk, så kvaliteten af det grønne betyder ikke så meget, udover hvor meget der kommer ud af det. Men dårlig pot er jo meget billigere end god skunk.

Junior medlem

@flux: Oooh... Ja, der må jeg jo komme til kort! jeg aner intet om skunk eller pot og ej heller hvad forskellen er. Jeg købte bare nogle topskud der var rig på THC - et mix af sativa og indica vist(?). Men penge betyder heller ikke noget, så længe det er effektivt for min mor. Men det er jo surt at brænde en masse penge af hvis man laver det forkert :)

Junior medlem

2ml af 60 gram kan godt passe, man får ikke særlig meget ud af det. Og specielt ikke, hvis det er en "almindelig" pot plante, med et THC indhold på 5-10%.

Tro mig, hun bliver også skæv af at indtage ren cannabis olie.
Det handler om dosering først og fremmest. Det lyder ikke til din mor har prøvet så meget af den her slags før, og indtil at hendes krop har vendt sig til THC´en, skal der meget små mængder til for at påvirke hende.

At spise hash kan være lidt svært, hvis man ikke er vant til det, da virkningen kommer forsinket og dermed er svære at kontrollere. Men når du først har styr på det er det, er det fantastisk. Virkningen er som regel mere effektivfuld og langstrakt.

Nu har jeg ikke set video, men kan forstå at det ikke er til smertestillende brug, men derimod som en slags alternativ til kemoterapi.. Hvordan er det i følge vidoen mening at din mor skal indtage olien?

Junior medlem

@Ivalde: Okay, jamen det lyder meget godt så. Ja, den var nok ret almindelig? Er der nogle planter du vil anbefale der måske kan give mere end blot 5-10%?

Ja, det har jeg hørt. Men hun er hårdhudet som en elefant, så der skal mere til end man lige regner med. Det er nemlig afprøvet.
Men det du siger er, at sådan en klump hash også er rig på THC? Så vi kan måske supplere nol olien med at hun drikker lidt hash i sin the...

Ifølge videoen skal hun spise 2-3 dråber nol olie to gange om dagen. Problemet er så at vi ikke fik olien på en sprøjte, så vi kunne styre dråberne. Men det er en mindre detalje, vi arbejder på at løse(lidt svært at når der er så lidt, og det er så tykt). :)

Junior medlem

Hash er ikke så rent et produkt, som olien er, men får du fat i en god hash, så skulle den gerne være rig på THC:D
Du kan som regel mærke om den er god ved at trykke på den. En blød hash er som regel rig på THC, mens en helt knas tør hash, ja, ikke så godt. En god hash lugter når de bliver opvarmet let.

Den med hash og te´en.. Når man laver hashkage er det vigtigt at smelte hashen i smør først for at få den optimale virkning. Jeg har aldrig hørt om hash te, men hvorfor ikke.. Find en god opskrift inden du går i gang:)

Altså, hvis det meningen hun skal indtage olien oral, så er det ikke sikkert hun får nogen skævert ud af det som sådan. Men det er måske heller ikke meningen, så vidt jeg kan læse mig til omkring behandlingen, så stimulere THC noget i syge celler som får dem til at begår selvmord.

Jeg tror du skal finde ud af om din mor, absolut skal indtage olie oral eller om THC indtaget på andre måder har den samme effekt. Hvis det er okay at vaporize eller spise, ville jeg fortrække dette. Langt billigere og lettere.
Fordelen ved olien er nok at hun ikke bliver skæv, når hun indtager små mængden på den måde..

Junior medlem

Ej hvor bliver jeg klog på meget kort tid. Tusind tak Ivalde! Vores var tør som sten, men nu ved jeg da hvad jeg skal gå efter.
Vi proppede det bare i en god the med mælk - ikke så mange dikkedarer. Men det var kun som et forsøg på at give en beroligende effekt, da hun tager rigtig mange piller - noget der måske kunne skæres ned på hvis hun drak hash(hun vil nemlig ikke ryge det). Problemet var, at hun ikke kunne lide den effekt det gav - hun troede Netto havde flere etager bl.a.
Det kunne have været rart, hvis det bare gjorde hende vildt træt og rolig, da det er den effekt alle hendes piller giver(og den måde hun har det bedst på).

Olien derimod er kun til for medicinske årsager, og som du siger, for at slå kræftcellerne ihjel. Så det bør ikke give nogen effekt omend det vist kan gøre det, ved rigelige mængder.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår din nederste kommentar. Hvordan kan det gøre billigere? Altså med hashkager og hash i en vaporizer? Tja, jeg har hørt om mirakler med olien, men vi er åbne overfor THC på andre som supplement til alt det andet :)

Endnu en gang tusind tak for hælpen <3 (når man er pige må man godt bruge hjerter).

Junior medlem
Brugeravatar

Pas på med ikke at give hende for meget!. nu ved jeg ikke om man får samme effect af hasholie som man gør ved at ryge det. men hvis det er tilfældet så er der rigtig mange som ikke mærker noget de første gange de prøver hash. men efter noget tid kan det altså lige pludslig mærkes ret kraftigt! men jeg ønsker jer held og lykke med phoenix kuren! :)

Junior medlem

Hvis det er en beroligende og smertestillende effekt hun går efter, så er vaporizeren og at spise hashen et godt alternativ. Specielt at spise hash kan have den effekt du ønsker. Det kan virke mere som en slags bedøvelse, specielt hvis du laver en stærk blanding. Men igen, rusen er noget mere ukontrollabel, så arbejd jer langsom op i dosis. Lav evt. nogle prøver, hvor du har nogenlunde styr på indholdet, for at vurdere, hvad en korrekt dosering kunne være.
Du skal spise virkelig meget THC, for at få det skidt af det, men det kan lade sig gøre. Har du en god hash, kunne du evt. starte med at 200mg i en enkelt "chokoladeenhed" ~ Læs længere nede.

Derudover har jeg hørt at cannabis skulle være god mod den kvalme mange kræftpatienter oplever.
Om hun så skal blive ved med at spise olien, må du finde ud af.. Men det skal hun nok, hvis behandlingen forgår på den måde.

Med hensyn til olien, så går der altid noget tabt i processen, derfor er olien også noget pebret at købe og omkostningsfuld at fremstille. Derfor vil jeg ikke anbefale olien til smertestillende brug, da det egentligt gør hverken til eller fra, det bliver kun mere svært og dyre. Du kan "trække nol" på gode skunk planter(20% +), disse giver mere olie, men er også meget dyre..
Men hvis du kender nogen der kender nogen, så kan dette måske være et alternativ.
Det bedste ville selvfølgeligt være at plante en ordenlig stak planter nu, hvor det er forår.. Så kan I da være selvforsynende til næste efterår..

Virkede te´en hun drak efter hensigten? Ellers prøv at knus hashen(eller hakke), smelt den i smør på en panden, halv varme i 1 minut. Forstil dig at du skal trække THC ud i smøren, men uden at forbrænde den. Husk at rør godt i smøret. Det handler ikke om at gennemstege. Tilsæt smøren en opvarmet chokolade, bland godt og lad køl af.
Så kan du så portions opdele chokoladen alt efter, hvor meget hash du har tilsat. Sørg for at der kommer nogenlunde ligemeget i hver portion.

Junior medlem

Det skal lige siges at cannabis godt kan påvirke virkningen af andre stoffer, så som morfin.. Så hvis din mor tager stærk smertestillende, kan det måske godt være en god ide at vende den med lægen inden i blander alt for meget sammen..

Junior medlem

@Ivalde: Tusind tak for det uddybende svar! Jeg føler mig meget mere rustet til at komme videre med det hele nu :)

Junior medlem

Hej Whitewiddow

Jeg står selv i en situation hvor jeg kigger efter alternative måder at hjælpe min far på. Jeg vil meget gerne vide om du ser fremskridt med metoden, og evt. vende tilbage til spørgsmål omkring produktionen af olien. Håber at høre fra dig!

Venlige hilsner J

Junior medlem

Prøv hampesmør luxusudgaven fra denne kogebog, nem at lave og virker :D

http://dcfonline.dk/b/Bwana_s_K_kken__kogebog_.pdf

Ellers opløs 5g hash i 75g smør bag en omgang havregrynskager ca 15 stk

Medlem
Brugeravatar

En ting er at tråden er tudse gammel en anden at J case ikke har været herinde siden 24. maj. Rådet du giver er også pissedårligt da hampesmør giver en kræftpatient de bivirkninger mange ikke ønsker nemlig at blive pisse skæv. Tænk da lige lidt selv inden I poster.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]