Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.dr.dk/tv/program/frank-ser-roedt
Afsnit 1/10

Please skift de to tosser ud med nogle alm. hashrygere der ikke har et misbrug. Jeg er træt af at erik Spandmand og Tuxen skal udtale sig på rygeres vegne.

Hvor blev Malkavian af, han kunne da formidle et budskab sobert og flot?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det undrer mig vanvittigt meget at alle de fortalere for en legalisering af cannabis praktisk talt aldrig får nævnt de andre landes positive modeller, såsom f.eks. Holland og Portugal. Hvor niveauet af cannabis samt stofmisbrugere er langt lavere end landende rundt om, hvor der ikke er en legalisering.

Især på baggrund af at alle de store politikere der er imod en legalisering, nævner argumentet om at en legalisering ville øge forbruget. Det er så bare bevist nu, at det er 100% bullshit.
Selv khodr meri har ikke engang været inde på det i TV.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Samt Cutter.
Han er sådan en idiot. Fatter ikke så mange lytter til ham, hashhoveder eller ej.
Det er pinligt folk i så kraftigt misbrug skal repræsentere hashrygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
problemet er at de folk som virkelig går op i legalisering af hash er stoned off their asses hele tiden, og gerne også når de skal tale for det i TV.

- god film. jeg kan godt lide at mine licenskroner bliver brugt til tvtid for Tuxens kager og Eriks spand :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
ham erik spandmand er da en sjov en :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Altid noget at de også har Henrik Rindom indover. Jeg vil da også påstå at det program er et mindre seriøst et af slagsens og dermed synes jeg ikke at det gør så meget at bonghoveder som spandmanden kommer med indover. Hvis man lavede en seriøs doku om fordele og ulemper ved en legalisering så skulle det da helt klart have været nogle andre man spurgte. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke spurgte nogle fra Enhedslisten og/eller liberal alliance.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Afsnit 1/10

Please skift de to tosser ud med nogle alm. hashrygere der ikke har et misbrug. Jeg er træt af at erik Spandmand og Tuxen skal udtale sig på rygeres vegne.

Hvor blev Malkavian af, han kunne da formidle et budskab sobert og flot?

Der er jo ikke andet for at du selv går aktivt ind i debatten i medierne. De har jo startet i parti, så er det selvfølgelig relevant at besøge og snakke med dem. Gør det samme, hvis du synes de andre hoveder gør det for dårligt! :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hehe, cutter blev konfronteret med at han mere går ind for at sælge sit merchandise, og så flippede han fuldstændig den anden dag. Nåede og få screens før han slettede det :b men ja, der skulle nogle lidt mere anstændige folk til at gå ind for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@JoeB
Man behøver ikke være en stoner for at støtte legalisering. Og man behøver ikke have det som eneste emne på programmet, at hash skal legaliseres som politiker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
nej, men medmindre man arbejder med hash på den ene eller anden måde, skal man være meget stor entusiast for at vide nok om emnet og finde mening med at arbejde for en legalisering, hvis man ikke selv ryger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
:stupid: haha.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Afsnit 1/10

Tænkte præcis det samme.. Erik spandmand, really? Manden kan jo knapt nok fuldføre en sammenhængende forstålig sætning...... Pisse nice talsmand, bestemt en troværdig type folk kan tage seriøst - vorherrebevares.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Problemet med at få de velfungerende til at udtale sig om deres forbrug at hash, er jo at det på nuværende tidspunkt er tabu og de vil blive slagtet.
De ville risikere deres job og anseelse. Jeg har selv et job hvor der er nul tolerance, og skal ikke have nydt noget med at stå offentligt frem og påberåbe mig fri hash- jeg ville blive fyret omgående bare på mistanken :badidea:

Tuxen og spanden er dårlige eksempler på overforbrugere, det svarer til at hvis vi snakkede alkohol viste man kun film med folk der sidder på bænken med kravepils i hånden og håbløse skænderier med hjernedøde Grønlændere. :cheers:

Senest rettet af Psykofreak 07 mar 2013 11:19, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Problemet med at få de velfungerende til at udtale sig om deres forbrug at hash, er jo at det på nuværende tidspunkt er tabu og de vil blive slagtet.
De ville risikere deres job og anseelse. Jeg har selv et job hvor der er nul tolerance, og skal ikke have nyde noget med at stå offentligt frem og påberåbe mig fri hash- jeg ville blive fyret omgående bare på mistanken :badidea:

Tuxen og spanden er dårlige eksempler på overforbrugere, det svarer til at hvis vi snakkede alkohol viste man kun film med folk der sidder på bænken med kravepils i hånden og håbløse skænderier med hjernedøde Grønlændere. :cheers:

Jeg har desværre samme overbevisning og vælger derfor også i nogle henseende ikke at udtale mig om illegale rusmidler, da jeg frygter at det ville kunne få konsekvenser for mit fremtidige levebrød.
Jeg har dog på fornemmelsen at der er ved at komme nok momentum til at de første "almindelige" mennesker hopper ud af deres nøddeskal hvilket forhåbentlig kan katalysere resten af befolkningen.
Det skal jo nok desværre serveres gennem TV eller tabloidaviser før den brede befolkning begynder at vågne op og de første der går frem kommer helt sikkert til at tage nogle slag. :(

Moderator
Brugeravatar

Er helt på linje med Psykofreak & Khazim her, men hvad gør man, når ens synspunkter ikke kan forenes med hampepartiets?
Jeg tror ikke på en legalisering, men en tilbagerulning af Lene Espersens politik på nakotikaområdet, afskaffelse af bødelisten; en model som vi f.eks. ser i Portugal i dag.
Et stop med hetz på den almindelige borger, der indtager ulovlige stoffer.
Altså en afkriminalisering.

Det er muligt at kloge folk har regnet sig frem til, at det kan komme til at koste 20,- pr. gram inkl. moms og afgifter, men når det skal sælges på fine adresser med kontrolbesøg, så kan I bare se på USAs eller Hollands priser.

Jeg læser altid Kim Møllers artikler om emnet, måske andre finder dem interessante.

Citat:
Gætværk
eller ej ?
Hvordan kan man regne på økonomien
i en hypotetisk legalisering?

http://www.stofbladet.dk/6storage/586/4 ... .86-89.pdf

Citat:
Hvad sker der med
hash-markedet?
Kontrolskruen blev drejet endnu en omgang med lovændringerne i 2004
og detailhandlen med hash er blevet opkriminaliseret:

http://www.stofbladet.dk/6storage/586/1 ... 14-18_.pdf

Junior medlem

Kaktus Klausen du bliver nødt til selv at stille op, hvis du mener du er så straigth og god til at tale sagen for alle cannabisnydere. Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at holde op, så længe jeg lever i et land med ytringsfrihed.

Men vedr. lige netop denne udsendelse vil jeg sige at den er ret usmart klippet sammen på nogle områder. Da vi gik med til at lave den var det fordi det handlede om hvordan hashkager virker. Jeg kan godt se at i udsendelen virker vi helt omtågede, mens de andre er helt straighte. Jeg gik med til udsendelsen som en art eksperiment for at vise hvordan det virker at spise cannabis, det virker jo noget kraftigere end at ryge det. Hvis jeg havde kendt sammenhængen i udsendelsen vil jeg ikke have været med på den måde. Normalt spiser jeg heller ikke hashkager midt på dagen, for jeg ved hvor omtåget jeg bliver af det.

En ting der er virkelig manipulerende klippet er der hvor jeg ikke kan huske hvad Frank Jensen siger, det lå lige på tungebåndet og kom lige efter, men det er ikke taget med, så jeg fremstår som en der har totalt hukommelsestab. Men igen, dem der synes jeg er helt væk, må jo selv komme ind i kampen, og danne deres eget parti eller gøre andet for en frigivelse. :rocking:

PS: Vedr. misbrug. Jeg skal ikke tale for Spandmanden, men efter jeg er holdt op med at ryge det og kun spise det, har jeg nedsat mængden betydeligt, og holder lange pauser på nogle gange flere uger imellem jeg tager en hashkage.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
@Klaus Trier Tuxen: Ærgerligt med redigeringen og det de fortalte dig, men lad det være en lektie til en anden gang... Lad dig ikke filme under påvirkning medmindre du ved at du har indflydelse på den endelige fremstilling.

Det klæder dig heller ikke (eller nogen andre for den sags skyld) at indtage en fornærmet offerrolle og sige at folk bare kan gå ind i kampen og gøre det bedre selv, det ved du udemærket godt at langt de færreste kan, som regel p.g.a den stigmatisering der følger med den slags aktivisme.

Moderator
Brugeravatar

Hej Klaus, selvfølgelig skal du ikke føle dig knægtet på din ytringsfrihed og jeg undskylder mine hårde ord.
Selv kunne jeg aldrig drømme om at stille op til den slags tv-underholdning.
De medlemmer her fra siden, som har valgt at stille op til tv, er aldrig kommet uskadt fra det.

Efter at have set indslaget igennem igen, med dine oplysninger i mente, kan jeg godt se det ikke er særligt planlagt og at det virker som de tramper ind med træsko på.

godt ord igen.

Medlem
Brugeravatar

Citat:

indeed... jeg er også træt af det, de viser jo bare hvad et hashmisburg er....

Junior medlem

"Det klæder dig heller ikke (eller nogen andre for den sags skyld) at indtage en fornærmet offerrolle og sige at folk bare kan gå ind i kampen og gøre det bedre selv, det ved du udemærket godt at langt de færreste kan, som regel p.g.a den stigmatisering der følger med den slags aktivisme".

Det er heller ikke for at være fornærmet, men jeg synes bare at hvis man virkelig skal skyde på nogle der prøver at gøre noget må man selv være parat til at stille op, uanset stigmatisering. Jeg bliver også stigmatiseret, men jeg tror så meget på at cannabis skal være frit, at jeg lader mig stigmatisere, og tager konsekvensen af det. Når jeg sidder og tænker over det, synes jeg at det lyder mærkleigt at jeg skal lade være med at stille mig frem, fordi der sidder nogle der synes jeg er totalt skadet af at nyde cannabis eller tosset. Så er det jeg bare mener, at hvis man ikke vil have at jeg udtaler mig, må man da selv stille sig op. Eller hvad? Til TheStar vil jeg sige at jeg synes selv jeg er rimeligt velfungerende og ikke totalt skadet af at nyde cannabis. At jeg i udsendelsen fremstår som lidende af hukommelsestab, er pga. måden udsendelsen er klippet sammen. Jeg ved ikke hvad journalisten får ud af at klippe mig sammen på den måde. Men udover det synes jeg at jeg siger nogle fornuftige ting (selvom jeg er meget, meget, meget skæv på filmen). Det kan godt være du mener jeg er indbegrebet af en der er skadet af cannabis, men jeg kan da ikke gøre for at journalisterne henvender sig til mig, og ikke dig. Jeg vil helst ikke udtale mig på Spandmands vegne, men journalisterne ville have ham med, selv om han lige havde været meget syg i længere tid (han er jo en ældre herre). Jeg var også selv imod det først, netop fordi han lige var stået op af sygesengen.

Men anyway, godt ord igen til dig Kaktus Klausen. Jeg har ihvertfald lært af denne oplevelse at jeg næste gang ikke skal være så skæv på en optagelse, forlange at se materialet igennem inden det bliver sendt (hvilket jeg også har gjort, men det kom jeg ikke til før det blev sendt). Og så vil jeg kende hele udsendelsen og den samnenhæng jeg skal optræde i, før jeg deltager i den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]