Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 16:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psych ;-)
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive, men bær over med mig, jeg er ny herinde(-;

Mig og min ven har tænkt os at prøve lsd "frimærker" for første gang.
Så jeg vil bare gerne høre hvordan det er? Altså, jeg har læst mig frem til herinde at man ser mange farver og hallucinere og måske ser en hel ny "verden", men jeg tænker bare. Kan man så se ens ven, og stadigvæk kommunikere med ham? Eller hvordan er det?
Undskyld hvis det ikke er det rigtige sted jeg har skrevet, men som sagt er jeg ny. Og jeg gider ikke at høre det der "bare søg herinde, der er meget om det", for jeg syntes at jeg har søgt meget omkring.
Vi vejer omkring 55-70 kg (ved ikke hvor meget min ven vejet) hvor meget skal vi så tag? Jeg tænker bare, hvis en "voksen" der har gjort det før, tager et mærke, hvor meget skal man så tage når man er ny og er -17 år?(-;
Gider heller ikke at høre på at vi er for unge osv osv. Det er jo vores eget valg ;-)
Tak på forhånd!

Junior medlem

Skal lige siges at vi begge har røget noget hash i diverse weekenden osv. Men vi har ikke prøvet andet end det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg synes slet ikke, I burde tage det, når I er så uforberedte. LSD er altså ikke legetøj. Vent hellere et par år og tag det op igen, når I er blevet lidt mere modne. Det kan godt være, I synes, at I er meget modne allerede nu, men det er altså bare for tidligt at begynde at lege med tunge psykedeliske stoffer.
HVIS I alligevel vælger at trodse mit råd, så vil jeg gerne give jer lidt råd med på vejen (men jeg synes virkelig I burde vente).
Jeres vægt har ikke så meget med sagen at gøre, når vi snakker LSD. Tag et halvt mærke, alt efter potens, og vent en time til halvanden. LSD tager lang tid om at virke. Især hvis man ikke ved, hvad man skal se efter. Hvis I stadig ikke kan mærke noget efter halvanden time, så tag det andet halve. I kommer ikke til at se lyserøde elefanter, døde bedsteforældre eller andet i den dur. Jeg har som regel kraftige visuals i form af mønsterdannelse i ting, og så er lyd helt fantastisk på LSD.

Alt i alt: VENT NU FOR HELVEDE! Der er også LSD om 2-3 år, når I rent faktisk er klar til det. Hvis I absolut må og skal prøve det allerede nu, så læs op på sagerne. Det har I tydeligvis ikke gjort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg ventede med at tage LSD til jeg var 25 år, til trods for at jeg på daværende tidspunkt allerede havde prøvet en del andre rusmidler. Og det er jeg glad for idag at jeg gjorde. Hele din virkeligheds opfattelse bliver fuldstændig krøllet rundt efter du har taget LSD. Og det ville helt bestemt være bedre for din psykes og personligheds udvikling hvis du venter til du er mere moden som fry også er inde på.

Senest rettet af snufkin 15 mar 2013 00:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hele din virkeligheds opfattelse bliver fuldstændig krøllet rundt efter du har taget LSD.

Please forklar hvad du mener :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du tager et ordentlig trip på LSD, vil du opleve at din personlighed og hele din virkeligheds opfattelse vil være forandret efter trippet. I flere uger, måske måneder eller åå efter trippet, vil det stadig sidde i dig på en måde. Det har jeg selv oplevet, og det ved at mange andre også her. Selvfølgelig er det lidt det samme med andre rusmidler/psykedeliaer, men jeg synes det er meget udpræget på LSD.

Du er to forskellige personer. Dig før LSD, og dig efter LSD.

Junior medlem

Er der noget "andet" i kan anbefale, som ikke skader så meget efter trippet. Altså, skal snart op til eksamerne, så jeg vil jo gerne være "normal" til den tid. Men er der noget andet som man også hallucinere af, og bare har det fedt, som ikke skader på samme måde?(-;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

2c-c skulle eftersigende være ret mildt. Hvis I bare gerne vil prøve "noget" så kan i krydre jeres cannabis med N2o evt.?

Medlem

Hele din virkeligheds opfattelse bliver fuldstændig krøllet rundt efter du har taget LSD.

Forstår godt din pointe, og hvorfor du siger det, men jeg må indskyde, at med mine egne erfaringer, som er 3 trips, så har ovenstående ikke rigtig været tilfældet. Virkelighedsopfattelsen har været krøllet mens jeg er på LSD, men det har som sådan ikke aflejret noget i mig, udover en på opleveren. Måske er det bare mig, alle kan reagere forskelligt på det.

Jeg vil også foreslå I venter... Man kan risikere meget, specielt hvis du under trippet sidder og for noia over, at du snart skal til eksamen osv., for trippet foregår uden nogen mellemlandinger, og det kan godt blive ubehageligt.

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men en moderat dose svampe + cannabis, har jeg ofte hørt i sammenhæng med hallucinationer, hvis det er det man ønsker. 2c-x'erne er ikke så almindeligt tilgængelige, og OP lyder ikke som en der "har kontakter" eller for den sags skyld kan bestille noget hjem på bopælen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forstår godt din pointe, og hvorfor du siger det, men jeg må indskyde, at med mine egne erfaringer, som er 3 trips, så har ovenstående ikke rigtig været tilfældet. Virkelighedsopfattelsen har været krøllet mens jeg er på LSD, men det har som sådan ikke aflejret noget i mig, udover en på opleveren. Måske er det bare mig, alle kan reagere forskelligt på det.
.

Hvor stærke trips har du taget tror du? De gange jeg oplevet det meget har jeg tager 8-10 dråber liquid med ca. 100-125microgram I hver. Første gang havde jeg det også sådan, selvom jeg kun tog en doss, det var også noget ret kræftigt syre. Men jo, hvis ud tager en lille dosis, er det selvfølgelig ikke så vildt. Det siger jo lidt sig selv ;)

Junior medlem

Tak for svarene alle sammen!
Men hvis vi bare starter med et halvt mærke hver? Det er jo ikke det store, og det burde da ikke kunne skade det meste?(-;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke at jeg vil anbefale nogen på 17 år at tage LSD ,men man behøver ikke tage ½ eller et helt mærke. Selv 1/4 eller 1/8 kan sagtens være nok til at få en tilfredsstillende virkning. Det er lidt som når jeg ser folk anbefale at ''kun'' tage 3-4 hiv første gang man prøver cannabis. Jeg forstår ikke hvorfor man skulle tage 3-400 % mere end man behøver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wow, du skal slet ikke tage LSD. Dude, du har jo ingen forstand på lortet.
Hash kan slet ikke måle sig med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wow, du skal slet ikke tage LSD. Dude, du har jo ingen forstand på lortet.
Hash kan slet ikke måle sig med det.

Er det mig du skriver til, for jeg har aldrig sagt at det er det samme at tage lsd og hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ej, du er 17 år gammel. Du skal slet ik i nærheden af psykedeliske stoffer. Det er aaalt for tidligt.

Medlem

.

Hvor stærke trips har du taget tror du? De gange jeg oplevet det meget har jeg tager 8-10 dråber liquid med ca. 100-125microgram I hver. Første gang havde jeg det også sådan, selvom jeg kun tog en doss, det var også noget ret kræftigt syre. Men jo, hvis ud tager en lille dosis, er det selvfølgelig ikke så vildt. Det siger jo lidt sig selv ;)

1200 mics er så også en ret voldsom dosis, det er jo nok ikke det knægten søger at tage :D Har taget nogle standhaftige doser, hvor jeg har trippet ret voldsomt, men aldrig i et parallelt univers eller noget ;)

Junior medlem

Tak for svarene, men som jeg skrev i indlægget ville jeg ikke høre nogle sige at jeg var for ung osv osv. Ved godt at i self ikke skal "anbefale" mindreårige at tage noget, men nu hvor vi har bestemt os for det, vil det bare være godt med nogle erfaringer ;-)
Men hvis vi så tager 1/4 eller 1/8 whatever, kan det så stadigvæk mærkes måneder efter?
Og hvis man så får et trip, kan man så stadig fokusere på den virkelige verden, altså snakke til ens ven osv?(-; (sikkert et dumt spørgsmål, men har jo ikke prøvet det før) :)

Medlem

Men hvis vi så tager 1/4 eller 1/8 whatever, kan det så stadigvæk mærkes måneder efter?
Og hvis man så får et trip, kan man så stadig fokusere på den virkelige verden, altså snakke til ens ven osv?(-; (sikkert et dumt spørgsmål, men har jo ikke prøvet det før) :)

Nej, måneder efter kan intet mærkes, som udgangspunkt, i hvert fald. Specielt ikke ved 1/2, 1/4 eller 1/8. Folk reagerer forskelligt, men en så lille dosis burde ikke kunne sætte sig.

Ja, du kan stadig kommunikere med din ven, sagtens, det kan bare godt være svært at koncentrere sig om en "normal" samtale, det bliver nok en omgang syresnak. :D

Når du allerede har besluttet dig for at prøve det, så vær fornuftig med det. Sørg for at dagen efter er fri, og at du ikke skal til familiefødselsdag e.lign.. Det ville være surt.

Junior medlem

Okay, tusinde tak holaperro!(-;
Jeg vender tilbage i påskeferien og fortæller om oplevelsen.

Junior medlem

Hej igen ;-)
Lige et sidste spørgsmål, hvor er det bedste sted at tage det for første gang? Har søgt lidt, og mange siger i en skov og på en mark g har også set nogle har skrevet en legeplads?o.O
Men hvad har i evt. Haft bedste oplevelser med?(-;
-og er der forskel på "mærker"? Hvilket mærke vil i sige er det bedste at starte med?(-;

Senest rettet af deluxecss 18 mar 2013 00:39, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]