Jeg tror der er flere ting der spiller ind, i din oplevelse af at din skunk virker bedre når den er blandet op med noget, fremfor den samme mængde alene i en joint.
Den første - og mest åbenlyse - ting er at den smule der går tabt i starten og slutningen af en joint (ihvertfald hvis man ryger som mig), fremstår som en større del af en lille joint på et par cm, end det gør i en joint af normal størrelse. Der er altså et større tab forbundet med at ryge en mindre joint.
En anden ting er at røgen er kraftigere og tykkere uden tobak, hvilket gør at man ryger på en anden måde. Ihvertfald hvis man ikke er vant til at ryge cannabis rent. Når der kun er skunk i jointen, skal den ikke ulme længe før en anseelig mængde er blevet brændt og tabt. Der er igen et tab man ikke umiddelbart ligger mærke til.
Det kunne også tænkes at være et spørgsmål om at der er et større spild i forbrændingen af ren skunk i en joint, fordi den brænder dårligere end en joint med tobak. Ganske enkelt at man ikke får alle stofferne ud af cannabisen, fordi der ikke er en fuldstændig forbrænding af plantematerialet. Det er dog ret spekulativt da der er så mange variabler som fx hvor tørt cannabisen er, hvor hårdt jointen er presset, hvordan man ryger osv.
Hvis du vil sammenligne effekten af X mængde skunk i en joint og rent, synes jeg at du skal ryge det i en lille pibe med god luftgennemstrømning. Det vil bedre sammenligne effekten af skunken med og uden joint.
stimorol91 skrev:
min teori er at skunken blir brændt ved højere temp, så du får mere virkning ud af det .. har også selv studset lidt over det samme .. der skal sku en lille smule tobak til når man ryger skunk .. men det er som sagt bare min egen lille teori , har ikk nogen videnskablig forklaring på det ..
Jeg tror at du har fat i den lange ende, det er ihvertfald meget i samme retning som hvad jeg tænker med den urene forbrænding.
EDIT:Ved nærmere gemmenlæsning af dit [OP's] indlæg, synes jeg lidt at jeg gav et bud på en problemstilling der slet ikke var tilstede - jeg var vist lige skæv nok da jeg læste tråden.. Jeg lader dog indlægget stå alligevel.
Hvorfor Cannabis+tobak skulle give en dårlig følelse i en joint, men ikke hver for sig samtidig, har jeg ikke umiddelbart noget kvalificeret bud på..