Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hej allesammen. og tak for dette lækre forum! :)
Jeg har haft 1 grow af 5 pineappleexpress auto sidste år, som gik skide godt :rocking: så har læst en del, og ved en del. (syntes jeg selv) men alligevel er jeg kommet i tvivl, fordi her i år, har jeg købt 5 kæmpe planter ( Henkes Lolland ), og hvornår de skal såes for at kunne nå og blive færdige? jeg har INGEN former for lys og give dem, kun sol. men har tilgængæl både en RIGTIG god kanap, sådan en i en stor bue. (det var udelukkende den og haven jeg groede mine express i sidste år), og så har jeg en vildt god have, hvor jeg kan stille dem et sted hvor de kan få solen, næsten fra den står op, til omkring 8-9 stykker om sommeraftenen. :) OG så har jeg lige fået sat 1 drivhus op, hvor de kan stå på midtergangen og rigtig blive flotte, og sole sig (god placering af drivhuset self. )....

udover mit spørgsmål omkring om de kunne nå og blive færdige, hvordan ville i så gro dem, hvis i stod med mine muligheder? (de kan selvfølgelig ikke stå i stuen når de er over 70cm ca) (og det skal lige siges jeg har tænkt mig og bruge kæmpe sorte murer baljer til dem, så det er slæve arbejde, selvfølgelig små krukker først)
- men ville i så lade dem vokse som små helt fra start af udenfor? eller skal jeg holde dem indenfor i kanappen til de er en lille meters penge?

Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt her i min tvivl, da jeg gerne vil have en god høst af min henkes. :rocking:

Og jeg undskylder hvis min tekst er for bøvlet, men skriver som jeg nu engang gør. :stupid:

derudover. - Hva har i, i jorden i år?
Udover mine henkes, har jeg 10 Blueberry x White widow og 10 Masterlow x hindu kush. :mrgreen:

håber vi alle får en god og solrig grøn sommer! og takker for hjælpen til dem a jer der kan svare på mine spørgsmål :)

- RøgetSkinke

Moderator
Brugeravatar

Tror jeg ville stille dem ud så snart det blev frostfrit, over en længere periode, gerne i drivhuset, og så ellers lade dem være derinde, til de evt. skulle blive for store, eller skabe for meget fugtighed.

Dedikeret medlem

1 x Early wonder skunk
- Antal: 10 stk
1 x Danes Blue Matic
1 x Bubblelicious x Onyx
1 x Blue Dwarf
1 x Sour60 x Blue Streak
- Antal: 5 stk
1 x Masterlow x Hindu Kush
1 x Torup Highland
1 x Henkes Lolland
Er hvad jeg skal plante første gang jeg faktisk køber frø i stedet for bare at så de samme gamle pot frø :P

Medlem
Brugeravatar

Såtidspunkt har ringe betydning for hvornår/hvorvidt de vil nå at blive færdige. Til gengæld har det selvfølgeligt nogen betydning, mht om de kan nå at udvikle sig til de kæmpeplanter du drømmer om. Andre faktorer spiller også ind, men eftersom du har tæmmeligt ideelle betingelser, er det især gødning og generel pasning. Størrelsen på dine baljer har desuden også stor betydning.

Var jeg dig, ville jeg så dem nu, og beholde dem i karnappen (så tæt på vinduet som muligt), indtil omkring første maj. Første maj ville jeg så smide dem i drivhuset i nogle uger (eller en måned), og så slutteligt smide (nogle af) dem ud i haven.

Good luck.

Junior medlem

Jeg dyrkede selv henkes sidste år. Jeg satte dem ud første maj efter jeg havde forspiret dem. De blev direkte i jorden og var færdige engang i slutningen af sep. Det ville være rigtig dumt at kører dem det første måned idendørs da du så skal til at vende dem til solen ellers dør de. Hamp er som mennesker og hvis de aldrig har fået rigtig sol bliver de max solbrændt når de bliver flyttet uden for. Du kan langsomt vende dem til at komme udenfor men det tager tid og er hårdt hvis man skal slæbe dem frem og tilbage.
Ps henkes kan blive kæmpe og det er noget ganske fornuftigt røg især hvis man ryster lidt på det.

Medlem

ja okay, jeg tror så bare jeg så'r dem med det samme. :) og så holder dem indendørs i kanappen i lidt tid. :) og når så de gode soldage i maj begynder og komme, begynder jeg og vende dem til, og stå i drivhuset. :) når de så er vokset sig godt store i drivhuset, hiver jeg dem ud. :) altså den sidste måned eller dem omkring, og prøver og få dem til og gro ude i haven. :) ( beholder dem self i spandende, når de skal gro i haven, og rykker dem jo også i drivhuset på regnvejrs dagene) :)
- det lidt det, jeg kan se ud af jeres svar? :) og det var også lidt det jeg havde tænkt mig, så jeg takker og bukker for jeres svar. :)

Og må i ellers have en forsat goo' week! :)
-RøgetSkinke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]