Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hvilke muligheder er der inden for lovlige RC's når vi snakker søvnfremkaldende? Har tidligere haft succes med etizo men det er jo ulovlige nu... Er ikke interreseret i cannabis substitutter...

Dedikeret medlem

tror ikke du finder så mange gode rc's som er lovlige længere desværre :(.

Junior medlem

Hm øv. Hader at skal ned til lægen og pylre en halv time for 10 zopicloner...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Er der ikke pyrazolam?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jo, pyrozolam

Medlem

Hvorfor ikke bare bestille nogle Etizolam, og håbe de ikke bliver taget i tolden? Jeg har bestilt både 10, 100 og 250 piller, og de er aldrig blevet taget i tolden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
De er også først blevet gjort ulovlige for nylig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De er også først blevet gjort ulovlige for nylig.

Amen for silvan da også.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Bare kald mig old-school, men mit forslag ville være, at du stoppede med at danse rundt om problemerne med kemiske midler. Der På trods af de tillader dig at glide ind i søvn, biddrager med en dårligere søvnkvalitet, er vanedannende og har en rebound effekt, der ved ophør vil give dig endnu flere søvnproblemer.

Der findes naturlige måder at løse dine problemer på. De mest effektive som jeg selv benytter er som følger;

Få noget motion, løb, svøm, gå en lang tur, sjip, dans, begyndt til noget sport med en ven eller lav 100 sprællemænd hjemme på dit eget gulv, kun fantasien sætter grænsen. Endorfin-rusen der følger er særdeles behagelig, tyngdekraften vil trække dig ned på madrassen og give dig mere ro efterfølgende.

Undgå kaffe, stimulanser, sukker og fed mad sent på aftenen, det forstyrre din søvn og holder dig vågen i længere tid end nødvendigt.

Brug hovedet! - læs en bog, lav suduko eller krydsord, lær noget nyt, download et puzzle-game på din iphone og leg med det indtil du er kørt træt. Find noget der ligger dig nært, noget som i forvejen interesserer dig, det er nemlig her du vil finde den største motivation til at klø på.

Søvnforstyrrelse kan være en lidelse der udspringer af personlige problemer, så gør dig nogle tanker om hvordan du vil vurdere din egen livskvalitet og i tilfælde af den er lav, så tænk over eventuelle ændringer der ville forbedre den. Den kan være opgør med dårlige vaner og mulige løsninger på personlige problemer.
Så istedet for at bruge dine vågner timer på frustrationer over problemerne, kan du konstruktivt forholde dig til dem istedet imens dine søvnproblemer står på.

Jeg ved det ikke er let, men store forandringer kommer som følge af en masse små - djævlen sidder i detajlerne. Og alt for mange mennesker undervurderer deres egne evner.

Her er en anden tråd med gode råd;
viewtopic.php?f=4&t=43738&p=600615&hilit=s%C3%B8vn#p600615

Junior medlem

Bare kald mig old-school, men mit forslag ville være, at du stoppede med at danse rundt om problemerne med kemiske midler. Der På trods af de tillader dig at glide ind i søvn, biddrager med en dårligere søvnkvalitet, er vanedannende og har en rebound effekt, der ved ophør vil give dig endnu flere søvnproblemer.

Der findes naturlige måder at løse dine problemer på. De mest effektive som jeg selv benytter er som følger;

Få noget motion, løb, svøm, gå en lang tur, sjip, dans, begyndt til noget sport med en ven eller lav 100 sprællemænd hjemme på dit eget gulv, kun fantasien sætter grænsen. Endorfin-rusen der følger er særdeles behagelig, tyngdekraften vil trække dig ned på madrassen og give dig mere ro efterfølgende.

Undgå kaffe, stimulanser, sukker og fed mad sent på aftenen, det forstyrre din søvn og holder dig vågen i længere tid end nødvendigt.

Brug hovedet! - læs en bog, lav suduko eller krydsord, lær noget nyt, download et puzzle-game på din iphone og leg med det indtil du er kørt træt. Find noget der ligger dig nært, noget som i forvejen interesserer dig, det er nemlig her du vil finde den største motivation til at klø på.

Søvnforstyrrelse kan være en lidelse der udspringer af personlige problemer, så gør dig nogle tanker om hvordan du vil vurdere din egen livskvalitet og i tilfælde af den er lav, så tænk over eventuelle ændringer der ville forbedre den. Den kan være opgør med dårlige vaner og mulige løsninger på personlige problemer. Så kan du ihvertfald få brugt dine vågner timer mere konstruktivt imens dine søvnproblemer står på.

Jeg ved det ikke er let, men store forandringer kommer som følge af en masse små - djævlen sidder i detajlerne. Og alt for mange mennesker undervurderer deres egne evner.

Her er en anden tråd med gode råd;
viewtopic.php?f=4&t=43738&p=600615&hilit=s%C3%B8vn#p600615

Ja men det kan du have ret i men har skam prøvet lidt af hvert. Arbejder 37 timer om ugen og styrketræner 4 gange om ugen. De dage jeg ikke styrketræner, løber jeg gerne. Så ikke der den er gal. Det er ikke altid så let selv at vide hvorfor hjernen ikke gider slukke ned om aftenen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan fx slukke skærmen en time inden du går i seng, og læse i en bog.
Husk at få nok mad og gå/cykel en tur evt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvorfor vil du fylde dig selv med kemi, når du bare kan ryge en lille pind. Det kan kun være sundere end benzodiazepiner.

Endnu bedre vil nok bare være motion og stå tidligt op. Har selv haft ret alvorligt søvnbesvær de sidste 2 uger. Hvis det er helt slemt gider jeg slet ikke engang at sove. En lille smule hash eller meget alkohol kan få mig til at sove, men jeg holder mig helst fra den løsning. Det går over igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

THC er nemlig ikke kemi.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

THC er nemlig ikke kemi.

Det er ikke kemisk fremstillet.. Klam sarkasme

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
THC er nemlig ikke kemi.

Dit argument holder stadig ikke. Narko er narko, om det så er naturligt eller syntetisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor skal det være en RC? Du kan evt. prøve med Phenergan som er en søvnfremkaldende antihistamin, Og/eller baldrian tabletter. Sluk tv'et en time eller to før du skal sove, og sørg for at der er dæmpet lys og den rigtige temperatur i dit soveværelse. Og så skal du undgå at indtage stims. som kaffe, cola og te.
Hvis det ikke virker, så kan du snakke med din læge om at få Zolpidem eller Zopiclon

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2955

Dedikeret medlem
Brugeravatar

THC er nemlig ikke kemi.

Dit argument holder stadig ikke. Narko er narko, om det så er naturligt eller syntetisk.

Hvad har det med noget at gøre? Det har jeg aldrig sagt noget om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Hvorfor vil du fylde dig selv med kemi, når du bare kan ryge en lille pind. Det kan kun være sundere end benzodiazepiner.

Bottom line: THC er stadig narkotika, ligegyldigt hvordan du prøver at dreje den.
Ligegyldigt om det er naturligt eller syntetisk.

Men men, trådstarter, prøv det med at læse inden du skal sove og slukke skærmen en time inden du skal sove. Virker perfekt for mig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har en meget skiftende døgnrytme, så jeg må desværre også ty til diverse hjælpemidler en gang i mellem;

Melatonin 500 ug - ingen grund til at bruge de højdosis præparater der er på markedet. Doser i mikrogramstørrelse skulle have bedst effekt.

Doxylamine Succinate 25 mg (Goodsense - sleep aid tablets) - rimeligt effektivt søvnfremkaldende antihistamin.

Phenibut - et GABA derivat som giver en virkning alá ghb/gbl, dog langt mere subtil. Tidsmæssigt virker det mindst dobbelt så lang tid som ghb/gbl. Effektivt, men også yderst afhængighedsskabende! Bør højst bruges en gang eller to om ugen.

Truxal - får mig til at gå ud som et lys og sove i 10-12 tiden uden problemer. Sidste udvej!

Øl/hash - nam nam.

Husk, at det stort set kun er truxal ud af de ovenstående, som kan bruges mere end et par gange i streg. De fleste mister deres effekt efter kort tid. Jeg skifter gerne lidt i mellem dem afhængigt af, hvor slemt det er, men prøver at holde hjælpemidlerne til højst en gang om ugen. Typisk i forbindelse med, at jeg går fra aftenuge til morgenuge på jobbet, eller hvis det har været en spændende weekend :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Bottom line: THC er stadig narkotika, ligegyldigt hvordan du prøver at dreje den.
Ligegyldigt om det er naturligt eller syntetisk.

Men men, trådstarter, prøv det med at læse inden du skal sove og slukke skærmen en time inden du skal sove. Virker perfekt for mig.

Har jeg nogen steder skrevet, at det ikke er det? Nej.
Min pointe var, at det kun kan være sundere at ryge lidt hash inden sengetid, hvis det er der skal til, i stedet for at fylde hovedet med RC's.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]