Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey jeg er lidt nysgerrig for at hører hvor tit i herinde på psychedelia ryger pot, skunk osv.?
Og er der nogen som ved hvornår det bliver farligt?

Jeg har selv røget 5 gange her på de sidste to uger, dog er det max 4 sug pr. joint da vi er en del som deles om dem. Er det farligt? :)

Medlem
Brugeravatar

Det er usundt for dine lunger, men ellers kommer det an på dig som person. Generelt er det en dårlig ide at ryge hverdag. De fleste mennesker kan ikke klare at ryge for meget, d.v.s at før eller senere rammer det dem på socialt, økonomisk eller psykisk niveau, og de må skære ned eller stoppe. Det er ikke farligt at ryge 5 gange på to uger, men hvis du er under 18 (hvilket jeg tror) er det ikke noget du skal gøre for tit. Hold cannabissen på et minimum til du er ældre, da det er nemt at udvikle et misbrug senere i livet hvis man starter tidligt. Hvis du er over 18 og ellers kører med klatten ser jeg intet problem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Det veksler. Nogle gange er der 2 uger imellem (ved at være et stykke tid siden efterhånden) og andre gange er det 3-4 gange om ugen.
Det er vel individuelt hvornår det bliver "farligt". Den største farer (udover psykose) er nok, at man prioritere det højere end vigtigere ting. Dermed ment at man slacker på lektier, oprydning, social samvær (udenfor dem man ryger med) osv. Det vil også gøre dig mere doven og uoplagt i længden, hvilket slet ikke er godt for noget.

Dedikeret medlem

Plus risikoen for at få en plet på straffeattesten øges jo oftere man er i kontakt med hashen, hvilket kan give problemer i forhold til fremtidsplanerne Jobs og sådan.

Junior medlem
Brugeravatar

Det kan være farligt hvis du har en psykisk lidelse. Du skal på en måde træne dig op til det, for jo mere du ryger jo mere tolerant bliver du over for det. Men ja hvis du er under 18 så vil jeg også råde dig til at holde dig væk fra det, for din hjerne stopper med at udvikle sig når man bliver mellem 18-21 år gammel. Men ellers har jeg hørt at det kan skade hukommelsen og koncentrationen, mit angst er fx. blevet være af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
definér farligt! ellers er det svært at vide hvad du mener :)
du kan jo ikke dø, eller på anden måde tage fysisk skade af det.
faren for at blive afhængig begynder at komme når man skal ryge mere for at blive lige så skæv som man plejer.
i forhold til psykiske problemer (psykoser, nedsat koncentration og hvad har vi ellers?) så må du selv føle efter.

Junior medlem

Mit syn på farligt et at man bliver afhængig af det rus man får og at det påvirker en psykisk :)
Et par af mine venner virker afhængige, de ryger hver dag. I mine øjne kan de nemt gå hen og blive et vrag og ødelægge deres muligheder som voksne. Der vil jeg overhovedet ikke hen og jeg holder også igen med rygningen.
Jeg er selv overrasket over hvor vild Danmarks ungdom egentlig er, de drikker og tager stoffer og mange begynder som 14-15 årige. Jeg er faktisk bange for at komme så vidt at jeg bliver afhængig af det rus man får og ødelægge min karriere..

Medlem
Brugeravatar

Så stop med at ryge før du er fanget, men det er alt sammen et spørgsmål om hvad man har lyst til..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der meget forskelligt, men ryger for det meste et par gange om ugen, og som regel ikke særligt meget (i forhold til de hiroiske mængder andre kan konsumerer)

Nogen gange kan der godt gå flere måneder hvor jeg ikke ryger, og nogen gange kan jeg godt ryge hver dag i en periode. Det skal lige siges at jeg nok har røget i 17 år ca., og har tidligere røget hver dag i en lang periode på flere år. Men nu synes jeg faktisk at jeg har fået et tilpas forhold til det.

Senest rettet af snufkin 25 apr 2013 08:41, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Hey jeg er lidt nysgerrig for at hører hvor tit i herinde på psychedelia ryger pot, skunk osv.?
Og er der nogen som ved hvornår det bliver farligt?

Jeg indtager cannabis (vaporizer), mere eller mindre hver dag. Hvornår det, efter min mening, bliver farligt, rent socialt/økonomisk/personligt, er når man ikke magter at udføre simple gøremål og udrette noget konstruktivt med sin hverdag. Hvor ofte man kan indtage cannabis, uden at det har en negativ effekt på ens hverdag, afhænger efter min erfaring mest af selvkontrol og at kende rusen nok, til at vide hvilke dele af rusen det harmonere bedst med hvilke gøremål - og hvilke gøremål der bedst gøres uden at være påvirket. :)

Mht den fysiske skadelighed er den i høj grad lig den skadelighed enhver anden ryger vil opleve, altså skader på - samt nedsat funktionalitet af - lunger og kredsløb. Derudover øger THC pulsen, hvilket dog ikke umiddelbart er skadeligt for folk der ikke enten har hjerte/kar problemer eller er kroniske brugere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg er så træt af, når bonghoveder postulerer, at cannabis ikke kan skade en fysisk. Kig på dit jointfilter, når du har røget færdig eller kig i en bong, når den er røget til. Samme griseri kommer ned i dine lunger.

Jeg havde en periode, hvor jeg røg næsten hver dag, men nu ryger jeg ca. hver anden uge, hvor jeg så har 3 dage, hvor jeg ryger igennem, og så lægger jeg fredspiben på hylden i 2 uger igen. Sådan bliver det ikke for dyrt, og jeg bliver heller ikke langsom opfattende, som jeg var lidt, da jeg røg hver dag.

Medlem

Jeg ryger flere gange dagligt. Men jeg kan passe mit dagsværk og holder min rygning til mig selv.

Jeg er sikker på at det skader en hvis man ryger. Jeg hoster tit slim op og hoster meget. Men jeg nyder det for meget til at bekymrer mig over det.

Det har skadet mig rigtig meget socialt. Jeg bryder mig ikke så meget om andre mennesker. Jeg kan sagtens tale med andre og være "social" men jeg har det allerbedst alene.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger sjældent i hverdagen, men blæser ofte igennem i weekenderne :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nogen perioder ryger jeg ikke, ellers ryger jeg hverdag.
Passer dog stadig alle mine ting, og ryger først når jeg har spist aftensmad og alt er ordnet. Sådan har det været i et år nu.

Junior medlem

Hvordan har i det socialt? Har i skubbet venner væk frem for cannabis?

Medlem
Brugeravatar

Hvordan har i det socialt? Har i skubbet venner væk frem for cannabis?

Jeg tror stadigvæk, at jeg mærker konsekvenserne af et massivt cannabismisbrug på ca. fire år. Jeg føler, at jeg har mistet nogle venner pga. det, da jeg i de fire år ikke interesserede mig specielt meget for andre mennesker. Jeg fungerer glimrende socialt, men jeg har altså betalt høj pris for at jeg "forsvandt" i nogle år. Desuden er det svært at få nye venner, når man konstant er skæv. Som mange andre med misbrug må konstatere, fungerer det simpelthen ikke for mig at ryge. Derfor er jeg stoppet nu. Forhåbentligt for good.
Det er de færreste der kan finde ud af at ryge hverdag, uden at det sparker dem hårdt i røven før eller senere. Af de mange rygere jeg kender, kan jeg kun komme i tanke om en der virker til at klare hverdagsrygningen problemfrit. Og så alligevel ikke; han bliver sværere og sværere at få fat på med tiden. Cannabis i for store mængder har det med at stjæle alt ens tid, og det man egentlig helst vil, er at være alene med sin joint/bong/vaporizer/whatever. Min personlige holdning er, at cannabis er et dejligt rusmiddel, men kun i begrænsede mængder(som alt andet!). Hverdagsrygning er ikke godt og 99.9% af folk kommer til at mærke konsekvenserne af det, når de engang indser det og stopper.

Medlem

Jeg ryger stortset hver aften, jeg har været plaget af en kæmpe uro, har prøvet benzo'er, seroquel, truxal, alt medicin.. Men det har ikke fået mig til at slappe af, derfor hver aften inden jeg ligger mig til at sove, ryger jeg en joint - jeg kan stadigvæk passe mine ting, være social, osv. Jeg tror også det handler lidt om hvorfor man ryger, om det er fordi det bare er sjovt, eller fordi det faktisk hjælper en?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger 1-2 gange om måneden, hvor en af gangene er et fast ritual omkring lønningsdag :) Jeg vil ikke mene at der er noget som helst farligt eller i vejen med de intervaller, dog oplever jeg en lettere tendens til angst, som jeg heldigvis kan konfrontere... Så længe du ikke står på 3.sal og ryger ude på en altan med selvmordstanker, så ville jeg mene du er ganske safe :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ryger næsten hver dag, har ikke påvirket mig på nogen dårlige måder overhovedet. Det eneste er at jeg bliver mere motiveret når jeg er skæv til at gører kedelige ting så som at ryde op eller gører rent osv. :P
Nu synes jeg heller ikke at man skal dømme ud fra det lorte weed vi har i dk, da det er fyldt med alt muligt lort som ikke hører til!
Gro dit eget for at være 100% sikker :D

Junior medlem

Tak for alle svarene, meget informativt og skøn læsning. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]