Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ryger næsten hver dag, har ikke påvirket mig på nogen dårlige måder overhovedet. Det eneste er at jeg bliver mere motiveret når jeg er skæv til at gører kedelige ting så som at ryde op eller gører rent osv. :P
Nu synes jeg heller ikke at man skal dømme ud fra det lorte weed vi har i dk, da det er fyldt med alt muligt lort som ikke hører til!
Gro dit eget for at være 100% sikker :D

Det kommer da så sandelig an på hvad godt ens hash er. Jeg vil nu mene standarden for hash er rimelig høj her i danmark.

Udover det kan jeg godt følge dig i at man bliver mere motiveret. Jeg kan fx godt lide at ryge før det skal gøres rent eller laves mad, så hygger man sig :D

Dedikeret medlem

Jeg ryger flere gange om ugen, nogle gange hver eneste dag, har ikke nogle problemer med det, men jeg er sikker på mine lunger stiger af før resten af kroppen når den tid kommer.

Dedikeret medlem

Den der med at belønne sig selv fx når der skal gøres rent bliver hurtigt til at jeg skal belønne mig selv for at stå op og så ryger jeg hele tiden.
Hvilket så gør at jeg i alt hvad jeg gør skal planlægge joint ind i det = tidskrævende, dyrt og kompliceret.
Jeg elsker min mor men hader og besøge hende når jeg kun sidder og tænker på hvornår jeg kan komme til at ryge.
Så er det en helt anden oplevelse i mine clean perioder.

Self kunne jeg bare sige til min mor, når jeg var faldet i igen, men ved hvor ked af og skuffet hun vil blive - hun var der 100 procent for mig da jeg var i behandling første og anden gang efter mange år i tungt misbrug.

Mht det fysiske så har det givet bøvl med.
Vejrtrækningen, konditionen/iltoptagelse, brun/sort slim fra lungerne, manglende effekt af seriøs træning.

Det psykiske: hørte stemmer over en fem års periode fordi jeg ikke turde gå i behandling i og med de krævede jeg skulle sige farvel til mit elskede stof - stemmerne var stoppet fuldstændigt da jeg røg efter 6 år uden røg, hvor jeg havde skiftede misbruget ud med benzoer og alt i pulver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det virker som om at rigtigt mange (hashrygere) har et nedtonet billede af, hvor uskadeligt cannabis er. Et stof med så lang virkningstid bør ikke indtages på ugentlig basis!

Cannabis er ikke særligt skadeligt, sammenlignet med andre stoffer. Men alt tyder på at overforbrug er skadeligt på længere sigt, på et personligt, socialt og økonomisk plan. Den manglende accept af dette har ført til enormt mange skadelige hashmisbrug. En kultur om at det er fuldkommen uskadeligt har spredt sig til ALT for mange hashrygere, hvilket holder mange fast i illusionen om at man ikke kan misbruge cannabis ("det er jo totalt ugiftigt"). Hvilket igen holder folk fast i deres overforbrug. Jeg har set det ske for rigtigt mange, der ellers aldrig ville udsætte sig selv for misbrug. Jeg har læst om det her på forummet, fra brugere der ellers er kraftige fortalere for harm reduction. Og jeg har ikke mindst prøvet det selv. Den fjollede ide om, at jeg ikke tog skade af en jævnligt forbrug af cannabis, gjorde det sværere for mig at sig STOP og holdt mig i et langvarigt weekendmisbrug.

Det er vores ansvar ikke at videregive denne nedtoning af hashens skadelige virkninger til andre mennesker. Ja, cannabis er ikke så skadeligt som de siger i Reefer Madness og lign. Men påstår man igen og igen at hash er praktisk talt uskadeligt, så risikerer man at nogle hører hvad man siger, og tager det for gode varer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fuldstændig enig Rødhætte, godt skrevet.

Jeg er desværre endt i netop den rille du snakker om, men flytter snart ud og så kommer der andre boller på suppen.
Der skal i hvert fald ryges markant mindre, og så må man simpelthen bare opleve verden på en anden måde.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

ryger selv hver dag, all day :) men på vaporizer. men synes at når man ryger for meget er det som om man får en klokke trukket ned over hovedet.
forstået på den mode du begynder rende rundt i ens egen verden.

men nu ryger jeg af medicinske årsager. men da jeg var yngre, synes jeg det have en lidt psykisk effekt på en, at man evt får nøjer på i sin skævert. man bilder sig egentlig selv noget ind, ( men det forstod jeg altså ikke da jeg var ung så et sted har det haft en meget negativ effekt på mig som ung hvilket jeg nok bare har holdt for mig selv, og det er der det går galt for nogen tror jeg )

men synes godt man kan gå være wasted en hel weekend, :) ligesom man gør ved alkohol det ville klart være fornuftigst at bruge det sådan... man bliver lidt mærkelig af ryge for meget men det går over igen når man holder en pause.( bla bliver nogle meget asociale når de begynder ryge for meget og så isolere de sig lidt fra omgangskredsen, fordi de heler vil side være skæve).

et godt eksempel havde en kammerat der er død nu, han begyndte ryge med os som 15årrig og sagde til ham dengang jeg syntes ikke han skulle begynde ryge så meget. men han ente med som 23 årig at hans værelse lignede som det gjorde da han var 15, han blev seriøst underlig og havde de mest fuked op udbrud, der skete INTET nyt iu hans liv. blev ved rode i sin gammel knallert fra da han var 14. helt op i de 23 år.. for meget tjald kan altså godt ødelægge folk efter min mening, som om det stopper udviklingen totalt. kroppen vokser men det gør man ikke selv mental.

GO Ryger :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Hvis du (trådstarter) med farligt mener hvornår man bliver afhængig, så er det som andre også er inde på meget individuelt. Det handler meget om ens indstilling til forbruget. Og man får hurtigt en ukritisk holdning til rygningen hvis man har smagen for det. Jeg selv har røget dagligt i 8 års tid og har kun haft sammenlagt ca 2 måneders pause. Jeg har i lang tid haft den holdning at hvis jeg kan passe mine ting, så er der intet galt i dagligt misbrug. Jeg har færdiggjort min videregående uddannelse på normeret tid og har fået job indenfor min profession - det kører sgu fint nok på det område.
Dér hvor der for mig kan opstå problemer beskriver KRK i store træk meget godt. Hash/Skunk/Pot er en fucking tidsrøver og jeg gider da slet ikke tænke på hvor meget tid jeg har brugt/bruger på det:
Hvordan har i det socialt? Har i skubbet venner væk frem for cannabis?

Jeg tror stadigvæk, at jeg mærker konsekvenserne af et massivt cannabismisbrug på ca. fire år. Jeg føler, at jeg har mistet nogle venner pga. det, da jeg i de fire år ikke interesserede mig specielt meget for andre mennesker. Jeg fungerer glimrende socialt, men jeg har altså betalt høj pris for at jeg "forsvandt" i nogle år. Desuden er det svært at få nye venner, når man konstant er skæv. Som mange andre med misbrug må konstatere, fungerer det simpelthen ikke for mig at ryge. Derfor er jeg stoppet nu. Forhåbentligt for good.
Det er de færreste der kan finde ud af at ryge hverdag, uden at det sparker dem hårdt i røven før eller senere. Af de mange rygere jeg kender, kan jeg kun komme i tanke om en der virker til at klare hverdagsrygningen problemfrit. Og så alligevel ikke; han bliver sværere og sværere at få fat på med tiden. Cannabis i for store mængder har det med at stjæle alt ens tid, og det man egentlig helst vil, er at være alene med sin joint/bong/vaporizer/whatever. Min personlige holdning er, at cannabis er et dejligt rusmiddel, men kun i begrænsede mængder(som alt andet!). Hverdagsrygning er ikke godt og 99.9% af folk kommer til at mærke konsekvenserne af det, når de engang indser det og stopper.

"Det er ok at ryge hver dag, så længe du kan holde styr på dit shit", har længe været mit standpunkt og en faktor for om det er ok/uskadeligt for mig at ryge. Jeg har fundet ud af at det ikke længere er dén faktor der skal bestemme om det er ok at have at et misbrug/forbrug. Det er dig selv.

Og så på den anden side. Når jeg ser på hvad jeg lige har skrevet så får jeg en det'-da-lig'meget-jeg-ryger-da-bare-fornmmelse (undskylder for dårlig HR). Det tror jeg mange faste rygere kender til. Og når man har den fornemmelse, bliver rygning imo tit og ofte til en afhængighed eller farligt om du (trådstarter) vil.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Ja det er meget individuelt med cannabis. F.eks. har jeg en ven der er alkoholiker. Han drak dagen lang, hele tiden altid og kunne simpelthen ikke lade være. Han stoppede fra den ene dag til den anden, men har i stedet skiftet alkoholen ud med cannabis. Nu ryger han så dagen lang. Ikke den optimale løsning, men i dette tilfælde vil jeg mene at hverdagsrygning er langt bedre end hverdagsdruk. Hvis han åbenbart skal misbruge det ene eller andet, er cannabis bedst. For ham "hjælper" cannabis ham med ikke at drikke. Et sjældendt tilfælde hvor jeg mener hverdagsrygning rent faktisk hjælper nogen :-)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Helt sikkert. Hvis man skal have et substitutsmisbrug er cannabis måske mildere end så meget andet. Det er stadigvæk det samme "hul" der skal fyldes op når man har et misbrug hvad enten det er cannabis, alkohol eller andre substanser..

Medlem
Brugeravatar

Det er fedt at så mange i tråden også tager de negative aspekter af rygningen med. Personligt ryger jeg måske en gang om måneden og det er en blandet fornøjelse da jeg oplever angst. Igennem 2-3 år har jeg røget næsten hver dag og kun med mindre pauser på en uge måske. Det har desværre gjort en del dårlige ting, først og fremmest sat lidt en pause på tilværelsen, gjordt min økonomi noget kedelig og forværret nogle af mine psykiske problemer.

Det første år med meget røg var faktisk ret fantastisk, men derefter blev min tilværelse lidt mere kedelig og grå. Hvis der var et råd jeg ville have give mig selv var det nok at tænke over hvad man bruger cannabissen til og at det helst skal forblive et lækkert krydderi til tilværelsen. Det er til gengæld svært at se når man føler man har fundet den hellige gral :D

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Et godt råd imo er at variere det lidt med forskellige sorter og lade være med at grinde al sin weed på en gang! Hvis jeg tager og køber f.eks. 30g på en gang og grinder det hele, så ved jeg, det er væk indenfor 12-13 dage, hvorimod hvis jeg grinder det, hver gang jeg har brug for det, så stopper jeg automatisk, når jeg er skæv nok, og det betyder, at jeg kommer ned på ca. 1-1,5g om dagen, hvis jeg er skæv det meste af tiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]