Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Metadon 20 mg
Junior medlem

Hej alle sammen! Når har taget oxinorm 20 mg masser af gange og synes det ret lækkert! Nu har jeg fået fat i nogen metadon dak 20 mg, og ville bare spørge om lidt hjælp, første gang hvad skal jeg tage 5mg/ 10mg eller mere?? Da jeg aldrig har prøvet nået så kraftig er det ikk farligt og tage 5/10 mg vel? Og er det dumt for mig som er rigtig glad for oxinorm og i det hele taget få en lille blæser på, er bange for jeg kan li det alt for meget? Har selvfølgelig læst de andre indlæg om emnet, vil bare være sikker da jeg godt ved metadon ikk er legetøj:)

Medlem

Er ikke ekspert, men er Metadon ikke til heroin-afhængige som gør dig syg hvis du tager heroin/opiater? At mixe dem med OxyNorm lyder for mig ikke særlig smart, eller er jeg helt forkert på den?

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Kan sgu ikke rådgive med metadon doser. Men imo er oxynorm MEGET sjovere og dejligere end metadon. Så du skal nok ikke frygte at blive for glad for det, i forhold til oxynormen ;)
Personligt synes jeg metadon er meget kedeligt.

Junior medlem

Kawn kan du forklare mig hvordan virkningen er? Og tak for svar!

Junior medlem

Nu har jeg taget kvart pille og så må jeg se hvad der sker? Men hvis der er nogen der kan fortælle mig hvordan virkningen er ville jeg blive glad, jeg er lidt nervøs, da det tætteste jeg kommer på nået lignende er oxinorm, og det tror jeg alligevel ikk man kan sammenligne:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

5-10 mg første gang er helt forsvarligt, og du bliver sandsynligvis ikke vildt skæv. Hvis du overvejer at tage mere, så vær opmærksom på, at metadon tager rigtig lang tid om at opnå den fulde virkning: Virkningen peaker først fire timer efter indtag.

Junior medlem

Okay tak, Har taget 5mg og ville heller ikk være vildt skæv, bare en lille blæser ville være fint?

Medlem

Okay tak, Har taget 5mg og ville heller ikk være vildt skæv, bare en lille blæser ville være fint?

Husk nu at metadon har en virkelig lang halveringstid og der kan gå lang tid inden du kan mærke den fulde virkning, så pas meget på med ikke at redosere for hurtigt. :rocking:

Junior medlem

To 5mg kl 13.30 og syns ikk jeg kan mærke nået, er det for tidligt at tage 5mg til 18.35?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Nej det ville jeg godt syntes du kunne gøre. 5 mg er ikke meget, men der skulle ikke være nogle fare ved at tage 5 til. Men så er det nok også en god ide at holde den der. Men du skal altså ikke forvente den store rus af metadon, mere end følelse af at det hele nok skal gå. Første gang jeg prøvede det tog jeg 15 mg, og syntes ikke det var en særlig rus.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Metadon giver imo en meget, meget længere og meget subtil rus i forhold til oxycodon. Man bliver selvfølgelig lidt afslappet, føler sig godt tilpas og får en varm kilden i kroppen. Men meget subtilt i forhold til oxycodon.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
kan kun give folk ret, rusen er HELT anderledes iforhold til Oxycodon.
5mg kaldes jo én don, som i det som sådan skulle være en dose, og da de også fås som 5mg piller.
og ja virkningen indtræffer MEGET senere end oxy, så ikke reducere for hurtigt, men jeg mener nu godt man kan. SÅ farligt er det altså heller ikke hvis man har kendskab til opiater.
10-15mg plejer gøre det for mig.. men syntes altid jeg godt liiigie kunne ha taget lidt mere...
men det er altså lidt en skummel rus, og minder mig lidt om subetex/subexone

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]