Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 22:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Fuck's grow 2013

Det er første gang jeg vil forsøge mig frem med mit eget grow, så det skal nok blive spændene.
Jeg har lavet en masse planlægning, og jeg har fundet et rigtigt fint spot udendørs, ude i en nåleskov.

Mit grow i år, ser sådan ud:

3x Haze feminized auto
3x Diesel feminized auto
3x White Cheese feminized auto

Planterne vil komme til at stå i potter, så der er mulighed for at flytte dem under processen.
Jeg har købt mig 10x 11L potter, som efter at have snakket med flere herinde, skulle være passende for de noget mindre autoflowerings.
Som gødning har jeg købt en form for all-around gødning, BioBizz BIO-GROW, som jeg vil gøde med så snart planterne bliver en 10 cm eller deromkring. Jorden jeg vil bruge, er gangske almindeligt neutralt pottemuld, blandet op med 25-30% leca-kugler.

Planterne vil komme til at stå indenfor, ind til de har nået 5-10 cm, så de har lidt at stå imod med i det danske vejr.

Billeder vil komme op løbene i løbet af processen, jeg har lige bestilt det hele i dag, så det kommer nok i løbet af næste uge.

Happy growing!
// Fuck

Medlem

Nåleskov?

Får de nok lys? Har også hørt at nåleskov ikke er for godt, men det er nok lige meget når de står i potter.

Medlem
Brugeravatar

De får masser af lys. Det er et rundt spot midt inde i møjet, og hele spottet bliver lyst godt op.
Jorden er jo ligemeget, da de som du selv siger, står i potter.

Medlem

Glæder mig til og følge med! :) og pudsigt nok det lige blev 11L spande :P hæhæ jeg anbefalede 12 og rasta anbefalede 10, så du var simpelthen lige i stand til og finde en mellemløsning .! :P fantastisk :P
Overvejer også selv og lave en growlog, men har sgu ikke overskudet og tiden til og lave en flot og detaljeret log, som så mange andre. :/.
Men kigger spændt med fra sidelinjen! og krydser fingre for dig!
/// RøgetSkinke

Medlem
Brugeravatar

Tak for den dejligt positive kommentar røgetskine. :)

Jep, jeg fandt nogle 11L potter, som jeg har købt igennem nettet. Der går de til 17.- stykket, og de billigste jeg kunne finde på en planteskole var 50.- stykket(!!).
Tak!

Medlem
Brugeravatar

Tip til endnu billigere potter:
Blomsterhandlere og supermarkeder får leveret buketter og afskårne blomster i ganske fine spande i størrelser der ligger mellem 5 og 15 liter. Ofte står de udenfor efter lukketid, og ellers giver mange dem gratis hvis man spørger. Du skal bare lige selv lave drænhuller.

Medlem
Brugeravatar

Tak for tippet Charles.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hey skal nok blive spændende at følge nogle af jeg nye growere her inde.
husk at slette Exif oplysningerne fra billederne, Guide er i linket
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=38192

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Moderator
Brugeravatar

Mure spande fås også i 12-20 liter til en fem-seks kroner stykket i diverse byggemarkeder, men det gælder ligesom blomster spandene at der skal laves hul i dem.

Medlem
Brugeravatar

...Og så har de hank helt op til 20 liter (mener jeg), hvilket kan være meget rart.

Medlem
Brugeravatar

Så er alle de små spirret. De er blevet smidt i små såkaldte "naturpotter", som de skulle have mulighed for at gro ud af, så jeg kan smide dem direkte ned i potterne. Så vil deres midlertidige lille potte bare forsvinde med tiden, da rødderne og vandet ødelægger dem.
De 3 stk. Haze er klare sig bedst, og de skyder derop af.
De 4 stk. Blue Cheese (Fik en ekstra med, tak!) klare sig også ganske fint, og er lidt bag ud i kapløbet med Haze'n.
De 3 stk. Diesel er ikke rigtigt kommet op af jorden endnu, men jeg flyttede lidt jord fra den ene naturpotte, og de prøver ihærdigt på at komme op over kanten. Håber de klare sig!

Der kommer snart billeder af de små, men måske først når jeg har sat dem udenfor. Nu får vi at se!

Medlem
Brugeravatar

UPDATE d. 15 Maj

Så er der nyt herfra. Planterne fyrre derop af - og nogen mistænker jeg meget stærkt for, faktisk at skyde for langt op i luften mht. de har en forholdsvis svag stamme endnu. Jeg overvejer at når de skal ned i deres store potter, så giver jeg de største en 3 cm længere ned i jorden, så stammen altså bliver tvunget længere ned. Men det må i kunne bedømme bedre en mig...
Planterne står sammen med min kammerats 17 Delahaze, 17 Chronic og 5 Blue Mammoth, så det er ikke alle mine.. :roll:

De 10 øverste til venstre, er mine. Dem med et lille blad i er Haze, dem med bark i er Diesel, og dem med den lille pind er Blue Cheese - Lidt fjollet måde at kunne kende forskel, men de må vente med planteskilte til de flytter udenfor. :)
Billede

Et lille close-up af en af mine kammeraters Blue Mammoth.
Billede

Her ses en Haze der næsten er kommet op på de 8 cm. De er jo allerede højdemæssigt klar til at komme udenfor!! Jeg ville bare ikke turde det, da de er så dælens skrøblige endnu.
Billede

Jeg håber i kan komme med input om hvornår det ville være forsvarligt at sætte dem ud. Tilmed kunne jeg også godt tænke mig respons, på hvorvidt om jeg bør rykke noget af stammen længere ned i jorden når de kommer ud.
De har været i jorden siden fredag d. 10.

Peace! :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Kan ikke svare på hvornår det er forsvarligt, men når du udplanter, kan du godt sætte meget af stilken ned i jorden.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Hvor meget er meget?
Kan jeg godt smide halvdelen af stilken under, uden at de tager skade?

Medlem
Brugeravatar

Få dem plantet om så der er jord til lige under de mindste blade, det vil de have godt af :) Jeg ville plante dem ud snerrets muligt hvis jeg var dig :P

Medlem
Brugeravatar

Jamen, hvis jeg planter dem så der er jord til lige under de mindste blade, så er der jo kun blade i toppen af jorden? :D
De har kun det første sæt blade, og er igang med at udvikle sit næste sæt, som kan ses på billederne.

Hmm.. Det kunne være jeg skulle smide dem ud på fredag så..

Moderator
Brugeravatar

Forstår ikke helt hvad du mener med 'så er der jo kun blade i toppen af jorden', men som de siger kan du med fordel begrave stammen helt op til det første bladsæt/kimbladene/de afrundede blade, efterlad evt en halv cm eller lign stamme under bladene. Som de ser ud nu vil de typisk skyde rødder ud fra det der nu er stammen, men som dækkes af jord, og de vil komme til at stå klart mere stabilt.

Medlem
Brugeravatar

Det var lige det jeg skulle høre. Tak BisMann.
Jeg mente det på den måde som du formulerede, med at begrave den op til kimbladene.

Hvad synes du? Er de klar til at komme ud?

Medlem
Brugeravatar

Forstår ikke helt hvad du mener med 'så er der jo kun blade i toppen af jorden', men som de siger kan du med fordel begrave stammen helt op til det første bladsæt/kimbladene/de afrundede blade, efterlad evt en halv cm eller lign stamme under bladene. Som de ser ud nu vil de typisk skyde rødder ud fra det der nu er stammen, men som dækkes af jord, og de vil komme til at stå klart mere stabilt.

^^ As he said !

Moderator
Brugeravatar

Ja, jeg vil umiddelbart sige de er klar til at komme ud, i hvert fald hvis du ikke har et vindue du kan sætte dem ved hvor de får mere sol, eller noget kunstigt lys over sig. Tænk dog over hvordan vejret er, når du planter dem ud. De er vandt til ikke at have særligt meget vind eller lys, så hvis du sætter dem ud på en varm dag eller hvis det regner kraftigt, kan du nemt miste nogle stykker, nu de er så små.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]