Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 25I-Nbome
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej, jeg er for noget tid siden blevet taget med nogle 25I-Nbome doser, kan nogle fortælle mig om det går ind under phenethylamin-lovgivningen eller ej?

- Abraham Lincoln

Titel: Re: 25I-Nbome
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Umiddelbart ville jeg jo sige at det går ind under phenethylamin-gruppen i analogloven, men så igen... 5- og 6-apb er tilføjet listen efter analoglovens indtræden.

Jeg tvivler stærkt på at du får et brugbart svar hos politiet :D

Meld endelig tilbage hvad der sker :)

Stodder
Brugeravatar

Det kommer an på om (2-methoxyphenyl)methyl-gruppen betegnes som en alkyl gruppe eller ej.

Jeg ville mene at en alkyl-gruppe udelukkende består af singlebundet carbon og hydrogen og dermed mener jeg ikke at (2-methoxyphenyl)methyl kan betegnes som en alkylgruppe :
Citat:
An alkyl group, generally abbreviated with the symbol R, is a functional group or side-chain that, like an alkane, consists solely of single-bonded carbon and hydrogen atoms, for example a methyl or ethyl group.

Derfor vil jeg ikke mene at Nbome-stofferne er dækket af analogloven vedrørende phenethylaminer, men spørgmålet er om politiet/domstolene mener det samme.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg skal nok melde tilbage med hvad der sker - hvis der overhovedet sker noget indenfor den nærmeste fremtid, der kan jo godt gå lang tid før politiet melder tilbage.

Men det lyder som om du har ret leaf, tror ikke at de kan gøre så meget ved det..

- Abraham Lincoln

Medlem

Du må meget gerne melde tilbage, jeg er ret interesseret i at høre hvad der sker, har tænkt meget over om det er ulovligt eller ej. Men der kommer jo nok til at gå et stykke tid, det plejer der med politiet :)

Jeg har en ven der lige et blevet taget med nogle 25B mærker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer an på om (2-methoxyphenyl)methyl-gruppen betegnes som en alkyl gruppe eller ej.

Jeg ville mene at en alkyl-gruppe udelukkende består af singlebundet carbon og hydrogen og dermed mener jeg ikke at (2-methoxyphenyl)methyl kan betegnes som en alkylgruppe :
Citat:
An alkyl group, generally abbreviated with the symbol R, is a functional group or side-chain that, like an alkane, consists solely of single-bonded carbon and hydrogen atoms, for example a methyl or ethyl group.

Derfor vil jeg ikke mene at Nbome-stofferne er dækket af analogloven vedrørende phenethylaminer, men spørgmålet er om politiet/domstolene mener det samme.

Hvis den ovenstående definition på en alkylgruppe er korrekt og alment anerkendt i den kemiske videnskab, så er der ingen tvivl om at domstolen bare har at rette ind. Brug evt. et ekspertvidne, dvs. en uddannet kemiker som du ikke har et personligt forhold til. Eller slå simpelthen op i et standardværk om kemiske fagudtryk, det burde være nok, så er det politiet der skal bruge penge på et ekspertvidne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]