Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2013 17:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Som du kan se http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml varer effekterne af MDMA indtil omkring 4 timer efter indtagelse . Da onsettet (den tid, det tager, før det begynder at virke) er omtrent en time, passer det sikkert bedst hvis du redoserer omkring 3 timer efter du tog den første dosis. Så vil den anden dosis begynde at virke efterhånden som du kommer ned fra den første dosis. Så bliver der en smule overlap mellem de to doser :)

EDIT:
Jeg har lavet en lille illustration, som viser, hvordan det virker :lol: grøn graf er første dosis, blå graf er anden.
[ Billede ]


Det er faktisk en okay måde at gøre det på. Sidst jeg tog MDMA tog jeg også min redose efter en del timer. Da jeg kom ned fra den oprindelige startdose havde jeg helt glemt alt om redosen. Needless to say, jeg fik temmelig meget optur på da jeg efter tyve minutters "MDMA comedown", pludselig fik varmebølger og sus igennem kroppen, fra redosen! :D

Jeg tror godt man kan strække MDMA rusen ud til flere timer, hvis man timer det således at man knap nok lige når at komme ned fra den første dose, inden den anden slår ud.

I modsætningen til den klassiske anbefaling der hedder:
t0: 120 mg
t1: 60 mg

Så i stedet noget ala:
t0: 120 mg
t3: 60-100 mg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 17:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Mmmh ja, det er en god følelse når anden dosis slår ind :) Jeg har gode erfaringer med modellen, og jeg plejer kun at redosere med 60mg, for jeg synes at når først jeg er "brudt igennem", er der ikke behov for så stor en dosis for at opretholde rusen. Og så jeg grumme erfaringer fra en tur med adskillige lidt for heftige opdoseringer :)
Det undrer mig at den klassiske model (har du en kilde?) siger at der skal opdoseres efter en time. Kunne man ikke næsten lige så godt tage det hele på én gang, så? Eller hvad er tanken bag?

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 17:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Mmmh ja, det er en god følelse når anden dosis slår ind :) Jeg har gode erfaringer med modellen, og jeg plejer kun at redosere med 60mg, for jeg synes at når først jeg er "brudt igennem", er der ikke behov for så stor en dosis for at opretholde rusen. Og så jeg grumme erfaringer fra en tur med adskillige lidt for heftige opdoseringer :)
Det undrer mig at den klassiske model (har du en kilde?) siger at der skal opdoseres efter en time. Kunne man ikke næsten lige så godt tage det hele på én gang, så? Eller hvad er tanken bag?


Så vidt jeg husker er det en model som selveste shulgin har anbefalet. På denne måde skulle man strække MDMA rusens interval en time yderligere ud. Grunden til at redosen kun er på 60, er at man vidst ikke ville få mere ud af at tage højere end halvdelen af sin initiale dose (som du også selv påpeger).

Jeg har bare altid lavet 100 mg redoser, but that's just me. :P


From PHIKAL: (http://www.erowid.org/library/books_onl ... l109.shtml)

EXTENSIONS AND COMMENTARY: In clinical use, largely in psychotherapeutic sessions of which there were many in the early years of MDMA study, it became a common procedure to provide a supplemental dosage of the drug at about the one and a half hour point of the session. This supplement, characteristically 40 milligrams following an initial 120 milligrams, would extend the expected effects for about an additional hour, with only a modest exacerbation of the usual physical side-effects, namely, teeth clenching and eye twitching. A second supplement (as, for instance, a second 40 milligrams at the two and a half hour point) was rarely felt to be warranted. There are, more often than not, reports of tiredness and lethargy on the day following the use of MDMA, and this factor should be considered in the planning of clinical sessions.


Link: http://www.bluelight.ru/vb/archive/inde ... 57027.html


Det er så også på baggrund af at en lille redose ikke skulle give synlige effekter hvis den bliver taget for sent, at jeg altid har redoset med 100 mg i stedet for 60. Men lyder til at du har fine erfaringer med små redoseringer, selvom de kommer adskillige timer efter startdosen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 17:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Uh fedt, tak for links :) Så det er en model til klinisk brug, jeg ved ikke om det gør nogen forskel. Virkningenstiden bliver vel efter den model omkring 4 timer lang (azzå fraregnet 1 times onset)... det er måske en god timing til en terapeutisk session.... tror godt det kunne blive trættende med en 6-7 timer lang psykoterapi. selv på MDMA :lol:

Jeg tror jeg vil prøve dine 100mg som redosering næste gang. Optimering af MDMA-dosis.... science!

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Uh fedt, tak for links :) Så det er en model til klinisk brug, jeg ved ikke om det gør nogen forskel. Virkningenstiden bliver vel efter den model omkring 4 timer lang (azzå fraregnet 1 times onset)... det er måske en god timing til en terapeutisk session.... tror godt det kunne blive trættende med en 6-7 timer lang psykoterapi. selv på MDMA :lol:

Jeg tror jeg vil prøve dine 100mg som redosering næste gang. Optimering af MDMA-dosis.... science!


Ja meld lige tilbage om du synes det er det samme som at tage 60 eller ej. :)
Det er i øvrigt heller ikke fordi at 120+100 giver tømmermænd dagen efter, tværtimod, så kan man sagtens.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2013 12:40 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ville man med let hed kunne oprense typisk gade MDMA til samme kvalitetet, og endda måske få samme konsistens? Eller det fungerer måske ikke sådan?


I princippet kunne man godt gøre det derhjemme. Men i praksis nej.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2013 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Hvad hvis man er igang i 10 timer?
Er det stadig 100 mg og en reducering?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2013 13:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
^ Jep. Tror dog ikke dosen holder 10 timer. Men det er sku heller ikke meningen man skal blæse den af på mdma 10 timer straight :P

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2013 13:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Haha, neeeej, det bliver man nok også liiige lovligt energiforladt af;-)
Nu tænkte jeg mere på tamtam. Det er jo de der 10 timer fra start til slut.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2013 16:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg er næsten sikker på at dem til Tam Tam næsten ingen effekt får af de sidste 750 mg MDMA hvis de tager et gram. De mærker nok en blæst følelse men de voldtager egentlig bare deres hjerne og kommer aldrig helt op hvor det føles godt igen. Man får mere ud af MDMAen ved at skylle den ud i toilettet her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2013 16:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Når okay. Mange tak:-))


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2013 16:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 15:42
Indlæg: 2
Heey guys, der er en af mine kammerater som har fået noget hjem som han kalder M1 og han siger at det er ligesom emma men jeg har aldrig hørt om M1 før så jeg tænkte om der var nogle der kunne forklare mig hvad det er?? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2013 17:02 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Heey guys, der er en af mine kammerater som har fået noget hjem som han kalder M1 og han siger at det er ligesom emma men jeg har aldrig hørt om M1 før så jeg tænkte om der var nogle der kunne forklare mig hvad det er?? :)


Det kan være Methylon, det har længe gået under slangnavnet M1. Det er en analog af MDMA, og rusen kan minde en del om MDMAs rus, men det er IMO slet ikke samme oplevelse.

Læs mere her:
https://www.erowid.org/chemicals/methylone/
https://en.wikipedia.org/wiki/Methylone

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2013 22:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Findes der dybdegående undersøgelser af methylons virkning? Er det toksisk på nogen måde? Jeg har for nylig haft min første oplevelse med stoffet, og jeg vil gerne undersøge sagen, inden jeg bruger for mange hjerneceller/kropshelbred på det. Jeg har søgt lidt rundt på nettet og kan hverken finde specifikke svar på erowid eller bluelight. Har jeg bare ikke ledt godt nok eller findes der ikke sådanne undersøgelser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2013 15:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg tvivler på at der er nogle der har brugt en masse milliarder på kliniske studier af methylons kort- og langsigtede bivirkningsprofil.
Jeg kan dog sige at jeg selv har taget stoffet i abnorme mængder og føler ikke, at jeg har taget skade. Men jeg ved jo ikke, om det har langsigtede bivirkninger, der først viser sig om 30 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2013 22:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Jeg har som sådan heller ikke mærket de vilde bivirkninger ved methylon. Man kan dog godt opnå den lidt depressionslignende tilstand efter længere tids brug, men slet ikke så slem som mdma. Men det er bare personlig erfaring..

De skriver lidt om methylon her, ved ikke om du kan bruge det til noget. Kunne udmiddelbart ikke lige finde noget, de kræver logins de fleste steder

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2013 11:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Ja nedturen var ikke så hård som med MDMA og man kan holde rusen kørende i et døgn hvis man virkelig vil. Det er nogle farlige fordele. Tror stoffet har langt højere misbrugspotentiale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2013 18:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jun 2013 16:58
Indlæg: 113
Hey folks! Lavede en bruger for snart et år siden, men har glemt både brugernavn og hvilken e-mail jeg brugte, så har lige lavet en ny.

Umiddelbart ville jeg mene at det er noget usandsynligt at BK-mdma (methylone) er mere neurotoxisk end mdma. Først og fremmest fordi det farmakologisk minder utroligt meget om mdma. Derudover har det et noget lavere serotonin-release, hvilket i mange tilfælde kan gøre det mere sikkert at bruge. (Lavere chance for farlige serotonin-synergi effekter). Når det så er sagt er methylone ikke nær så lækkert som MDMA eller 6-apb IMO, så hvorvidt man gider fyre sin ene månedlige (maks) serotonin-release oplevelse af på det, er jo en smagssag.

_________________
Meld dig ind i Psychedelisk Folkeparti - fordi der er forskel på misbrug og forbrug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2013 21:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2013 13:38
Indlæg: 16
Jeg synes mdma virker meget hurtigere, hvis man drikker det i te. Har du aldrig hørt om rumte, Alice? Det er lidt det samme som når man drikker gløgg. Alkoholen slår også meget hurtigere.
Thestar: Jeg synes, det er en fin måde at indtage mdma på. Gjorde selv en del før i tiden. Jeg blir faktisk helt nostalgisk, når jeg tænker på at stå og knuse piller og blande dem i te til en morgenfest :D


Ja rum the... Rum the i Bagerstræde....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2013 18:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 apr 2010 15:10
Indlæg: 8
Efter at have læst alle 8 sider igennem, har jeg lige et enkelt spørgsmål der vedrører MDMA/alkohol. Skal snart prøve MDMA for første gang og føler mig umiddelbart godt forberedt, plejer altid at være vel informeret før jeg propper noget i hovedet.
Jeg har fået det indtryk af at MDMA fungerer godt med alkohol hvis man holder sig til en mindre mængde, inden man indtager det. Jeg drikker på en bytur som regel omkring en kasse øl og en god mængde shots, hvis jeg så ønsker at fyre den af på MDMA, går jeg ud fra jeg skal holde mig lidt tilbage. Så mit spørgsmål lyder, hvor meget alkohol 'må' jeg drikke uden at ødelægge selve trippet/chance for at få det dårligt?

Min umiddelbare plan er at drikke 5-6 øl, tage en bombe på 120 mg (skal jeg så holde mig tilbage med bajerne? eller kan jeg fortsætte), drikke en 5-6 øl mere, så efter 2-3 timer enten en bombe på 60 mg eller en streg og igen tilbage på øl-vognen, tænker at droppe hårdere sprut og holde mig til det samme hele aftenen.

Hvordan lyder dette? Burde jeg slet ikke drikke? Kan jeg sagtens fyre den max af på hård spiritus? Skal jeg ikke holde mig tilbage?

Jeg er en fyr på 190 cm og vejer omkring de 100. Har generelt kun gode oplevelser med stoffer, så håber i kan hjælpe med at sikre mig en fed aften :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team