Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Det blå hus bjørnen bor i
Min ven er lige blevet ringet op af politiet, fordi de har fundet noget GHRP, sendt til hans adresse.
Han har bestilt det, men skal han nægte at det er noget han har noget med at gøre, eller samarbejde med politiet?
Hans kontoudtog vil ikke hjælpe hans sag, da der er masser af "mistænkelig" bevægelse, da han har bestilt ulovlige ting fra udlandet før.
Jeg har læst lidt på det og da GHRP går ind under dopingloven, er der så andre love der spiller en vigtig rolle?
Vil han få en lettere eller hårdere straf, da det er doping og ikke euforiserende stoffer?

*EDIT: Vil det hjælpe at rable op om, at det indebære noget vedrørende religion eller "alternativ" behandling?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
benægt benægt benægt og hvis det ikke virker benægt :) det bedste man kan gøre i den situation.

Junior medlem

^Men når de ser hans kontobevægelser, vil de alligevel fatte mistanke og have grundlag til at føre sagen videre

Medlem

Udover at benægte skal han lade være med at samarbejde. Dette indebærer at han skal lade være med at svare på deres spørgsmål (alt hvad du siger kan, og vil blive brugt imod dig), og at han skal nægte dem adgang til hans konto-bevægelser (Hvis det eneste de har på ham er at "nogen" har forsøgt at sende narko/doping til ham har de en tynd sag og derved forholdsvist svært ved at få en dommerkendelse).

Dette er dog kun teoretisk viden da jeg aldrig selv har haft problemer med politiet, men jeg kunne ikke forestile mig at de gider at gøre noget ud af så tynde sager, hvis man gør det så besværligt for dem som muligt.

Junior medlem

Han er også blevet taget med ca. 2 g hash på roskilde festival

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
benæææææægt

de skal bevise at han ønsker at modtage det med posten, eller har betalt det - og det får de svært ved, så længe han siger han er uskyldig.

Medlem

Politiet kan selvfoelgelig ikke faa utilsigtet adgang til dine kontobevaegelser. Han skal sige han ikke har bestilt det, og ikke kender noget til det. Saa har politiet intet at skulle have sagt.

Junior medlem

Hmm hvordan er det købt altså tænker på om det evt. er betalt med bitcoins?
For så har politiet i hvert fald en rigtig rigtig tynd sag.
Det er lovligt at lyve overfor politiet, så længe man ikke er i retten. :mrgreen:

Junior medlem

Du må også godt lyve i retten hvis du er tiltalt. Det er kun vidner der skal tale sandt.

Benægt, benægt, benægt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det kommer an på om politiet vil have adgang til hans kontiudtog. Det er lidt et sats at benægte, hvis ens konto taler stik mod en, tilgengæld er det noget med at politiet ikke må få adgang til din konto med mindre du giver dem lov, MEDMINDRE der er tale om meget store forsendelser narko/doping, hvilket er et definitionsspørgsmål..
Tilgengæld har politiet altid adgang til din mail, så hvis du ikke giver dem lov, får de en retskendelse eller hvad det hedder til at gå ind på den. Derfor skal man altid slette de kvitteringer der måtte komme ind på ens mail, hvis man køber ulovlige ting.

Så skal han benægte eller ej?

Til at starte med skal han benægte, og slette alle mistænkelige mails. Hvis politiet derimod får adgang til hans konto, hvilket de skal oplyse om, kan han lige så godt erkende det, ellers skal han også betale sagsomkostninger oven i.

Håber det kunne hjælpe.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i Jylland
Først vil jeg gerne sige mange tak til min gode ven, som startede denne tråd.

Jeg vil også gerne takke alle jer andre, som har været behjælpelige med nogle rigtig gode råd. Mange tak!

Jeg var nede og snakke med politiet idag, og som de fleste foreslog, benægtede jeg al kendskab til forsendelsen. Den indeholdt heldigvis ikke nok til at de ville køre videre med sagen og tilegne sig adgang til mine kontobevægelser.

Peace!

Medlem
Brugeravatar

Tillykke! Hvor lang tid gik der fra at du ikke modtog pakken, til at du fik en henvendelse fra politiet?

Medlem
Brugeravatar

Tillykke med det :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i Jylland
Tak.

Der gik omkring en måned inden de kontaktede mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]