I fredags købte jeg et gram påstået R-ketamin, ikke racemisk.
Ham som jeg købte det af sagde bl.a at man blev langt mere forvirret og ramt i kroppen end af racemisk ketamin og S-ketamin. Han fortalte også at han tit var støt på R-ketamin på Silk Road, men da jeg sad og scrollede igennem kunne jeg kun finde "almindeligt" (racemisk) ketamin og S-isomeren.
Synes dog det virkede ligesom alt andet hest jeg har taget og det er alligevel blevet til en del gennem tiden.. Så jeg tvivler på det rent faktisk var R-isomeren og derimod bare ganske almindeligt racemisk ketamin.
Så var det jeg kom til at tænke på at S-ketamin er blevet en hel del mere efterspurgt af ketamin-elskere og det førte mig til nogle spekulationer;
Bliver det meste S-ketamin fremstillet som enantiomert rent?
Hvis ikke og det bliver isoleret fra R-ketamin står man vel tilbage med en masse af det som vel ikke bare kasseres...? 
Tænker dog at det ville være nemmere, billigere og mindre tidskrævende at fremstille det enatiomert rent.
Kunne man evt. forestille sig, afhæning af synteseruten, at man ender op med noget der minder om 60/40% - 80/20% R/S-ketamin?