ja vi var en tur ude og kigge efter svampe igår
og fandt disse prægt ekemplare

og nu skal de klones og dyrkes

resterne skal selvfølgelig spises

går ud fra dette er den berømte Spids Nøgenhat??

[
Billede ]
[
Billede ]
[
Billede ]
[
Billede ]
[
Billede ]
[
Billede ]
jeg har ledt i lang tid og jeg kan ikke finde en eneste grow operation på nettet hvor der rent faktisk er nogen der har haft held med at dyrke dem...
jeg ville egentlig også dyrke dem til at starte med, også blev jeg advaret imod at det muligvis var spild, af tid, og resourcer..
også lod jeg være... hvad har du af teorier?? du må have en plan om hvilket materiale du vil gøre brug af...
min teori er at de bliver dyrket i et stykke af en græsplæne da de gror af det næring græsrødderne frigiver,
så ph-værdien er præcis den samme som deres "naturlige" grosted.
derfor skal de i et "skab" hvor de får den rette temperatur og hvor Græsset/jorden får den rette ph-værdi. som i naturen, derefter forsøger jeg mig med injektion af udvundne sporere fra frisk Sn og evt. Kolonisering i græsset af Klonede hyfer fra svampen.
jeg skal lige ha lavet en del forberedelser..
men der skal nok komme en rapport når jeg lige er kommet ordenligt igang.

for at opnå optimal pH værdi er du vel nød til at teste pH værdien der hvor du finder dine basser.
jeg gætter på at pH værdien ligger på omkring 5,5-6,5
men det er et skud fra hoften.. jeg har nogen foreslag...
det er nemlig sådan at jeg også gerne vil dyrke det her, så jeg foreslår i første omgang at vi holder kontakten ved lige, og finder et andet topic hvor vi kan tale om det, det her er jo ikke lige omhandlende svampefund, men svampedyrkning.
men hvis vi begge to starter på det her projekt lad os sige nu... så kan vi give hinanden løbende opdates.. hvad der dur og hvad der ikke dur... og jeg ved ikke om vi skal prøve den samme teknik, på en gang, eller sprede os lidt, hvor du vælger en du synes godt om, og jeg den anden vej... også sparer vi bare med hinanden på den måde?? hvad siger du til det?