Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig skal man ikke køre når man ikke er i stand til det, men de fleste garvede rygere inklusiv mig selv har ikke noget problem med at køre skæve, så tror jeg det er værre med de trætte teenager der køre til gymnasie kl 6 om morgenen foreksempel.. Hvorfor er du så opsat efter kontrol? Hvad med at man bare sætter sig bag rettet hvis man er i stand til at køre, det ved man jo klart bedst selv..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
kan en garvet alkoholiker så også sætte sig bag rettet ? også selv om han mener at han udmærket er istand til det ? uanset om du ryger hver dag eller ej er du stadig påvirket efter en pibe = din reaktionsevne nedsat = dumt at køre. hvad er det du ikke forstår ? du har en mening om at det er okay som cannabismisbruger at køre påvirket i sin bil ? fint. jeg har en anden mening der indetmindste ikke ender med at slå nogen ihjel :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.......................................................................................................................................................................................... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.......................................................................................................................................................................................... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Mærkelig ''kommentar''.
Kan du slet ikke se at det er væsentligt hvor meget der er røget, og hvornår det blev røget?
Kan du slet ikke se det uretfærdige i at den person som har 5 ug i sit blod bliver straffet på samme måde som en som har 50 ug i blodet?
Straffen på 3 års frakendelse + 1 brutto månedsløn + udgifter for generhvervelse, er en rimelig hård straf, men kan sagtens være rimelig hvis du bliver taget med 50 ug i blodet, men er det nu også rimeligt ved 5 ug?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo som jeg allerede har sagt i tråden kan jeg sagtens se det uretfærdige i det, men jeg syntes stadig ikke at man kan retfærdigøre f.eks lige at have røget en joint hvorefter man sætter sig bag rettet, det er jo tæmmeligt stupidt, imo burde der også være 0 tolerance når det kom til alkohol og færdsel i trafikken i dk.

at det så er helt hen i vejret at man kan testes for påvirket af thc hvis man har røget et par dage før er en helt anden snak og åndsvagt. men fair at dømme folk der køre påvirkede imo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I stedet for det her mudderkast, var det så ikke en idé at I kom med lidt fakta der bakker jeres forskellige påstande op, i stedet for jeres "Du synes dit, og jeg synes dat, og derfor er du et skvat"..
Der må da have været lavet nogle undersøgelser omkring hvordan THC påvirker ens kørsel? Både dagene efter rusen er ophørt og under rusen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
I stedet for det her mudderkast, var det så ikke en idé at I kom med lidt fakta der bakker jeres forskellige påstande op, i stedet for jeres "Du synes dit, og jeg synes dat, og derfor er du et skvat"..
Der må da have været lavet nogle undersøgelser omkring hvordan THC påvirker ens kørsel? Både dagene efter rusen er ophørt og under rusen.

Vi har gang i en rigtig god diskussion her.
Prøver og få ts og anarkisten til at forstå, at de kan slå folk ihjel ved at køre påvirket.
De har desværre ikke lært hvordan man skal gebærde sig, overfor andre mennesker..
Derfor er det en vigtig diskussion at tage.
Du en velkommen til at ligge nogle undersøgelser op, hvis du syntes.
Tror ikke der er lavet nogle om cannabis..

-John Rooney.

Junior medlem

Hvis folk ikk kan forstå herinde at
det er urimeligt at miste sit kort pga man har røget en joint dagen før i 3 år.
Så synes jeg bare i skal ladevære med at kommenter på ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har gang i en rigtig god diskussion her.
Prøver og få ts og anarkisten til at forstå, at de kan slå folk ihjel ved at køre påvirket.
De har desværre ikke lært hvordan man skal gebærde sig, overfor andre mennesker..
Derfor er det en vigtig diskussion at tage.
Du en velkommen til at ligge nogle undersøgelser op, hvis du syntes.
Tror ikke der er lavet nogle om cannabis..

Dine argumenter er jo bare baseret på følelser og ikke nødvendigvis logik - og det kan nemt blive farligt at lovgive efter følelser. (se bare på den kære narkotika lovgivning)
Men held og lykke med at opdrage på ham :-)

Jeg kan ikke se hvorfor man gambler med andres liv, hvis der ikke er belæg for at du bliver en dårligere bilist af f.eks. at have røget cannabis dagen før. Men I må jo bakke jeres påstande op, ellers giver det jo ingen mening at tage nogle af jer seriøst..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der ikke belæg for at man bliver en dårligere billist, hvis man har røget?
Prøv at tænk dig om!
Det kan godt være at jeg har nogle følelser i klemme ifh at folk kører påvirket, men er der noget at sige til det når jeg har mistet et kært familiemedlem?
Hvis nogen fra din familie blev kørt ned af en fuld idiot, tror jeg du ville have det på samme måde.
Syntes faktisk det jeg mener er temlig logisk..
Hvis du er påvirket så lad bilen stå.
Utroligt den ikke fiser ind.
Anarkisten er desværre et håbløst tilfælde, men derfor skal der stadig argumenteres imod de holdninger han har.
Tænk hvis nogle folk derude rent faktisk fulgte hans råd :wink:

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv engang denne reaktions-test: http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime/

Jeg har prøvet den både i ædru og skæv tilstand og der er bestemt forskel på reaktionstiderne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tries: 12
avg: 297.83 ms
Tilstand: 1 skunkjoint for ca. 40 min. siden

Nu vil jeg prøve igen i morgen, og igen tirsdag når der er gået mere end 48 timer siden jeg røg sidst :-)
Men nu er den eneste variabel jo ikke kun reaktionstid når man kører bil - men meget sjovt at prøve alligevel.

Men 0-tolerance politik vil folk der har siddet i et rum med cannabisrøg miste kortet i 3. år. Det er også helt ok?
Hvad med ham der har spist lidt for meget whiskysovs hvor alt alkoholen ikke er blevet kogt helt væk?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror snart vi alle er enige om at det ikke er retfærdigt at dømme en person der har røget dagen før han køre bil. igen vil jeg da lige sige at har du ædt en sovs der har gjort dig fuld er det vel stadig dit eget ansvar at vide hvad du indetager og om det gør dig uegnet til at køre bil forsvarligt :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Viridis skrev:
Jeg tror snart vi alle er enige om at det ikke er retfærdigt at dømme en person der har røget dagen før han køre bil. igen vil jeg da lige sige at har du ædt en sovs der har gjort dig fuld er det vel stadig dit eget ansvar at vide hvad du indetager og om det gør dig uegnet til at køre bil forsvarligt :mrgreen:

Næ Viridis.. Georg Gearløs mener jo næsten du burde korsfæstes hvis du så meget som har lugtet til en joint. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, Ja Rellek du kunne godt trænge til et par timer på korset :D
Så kunne vi nuppe en joint bagefter :wink:

-John Rooney.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er enig i at det ikke er særlig smart at DUI på cannabis, set i lyset af den sindssygt hårde sanktion det medfører at blive snuppet.

Før 2007 da den meget ucharmerende skævmund Lene E. indførte en nærmest nultolerance for THC i blodet ifm. førsel af motoriseret køretøj, har jeg også praktiseret at køre bil efter at have røget i mange år da jeg fik pappet i 1993 og aldrig har pådraget min(e) biler, mig selv eller andre mennesker skader whatsoever, når jeg har kørt med hash i blodet!
Før 2007 var det ikke ulovligt at køre rundt med [THC] > 1 µg/kg blod så længe man kunne føre i køretøjet forsvarligt og den indførte nultolerance er bestemt ikke fremkommet på baggrund af en forhøjet ulykkesstatistik ifm. "hash-kørsel". Nultolerancen blev indført som led i den daværende regerings håbløse kamp om at få hash helt ud af Danmark. Det var deres måde at forsvare deres nederlag på.
Da det ikke lykkedes at komme hashen til livs(der er en længere historie bag Lenes forgæves kamp, som hun praktisk måtte se tabt), så fik unge i daværende Ribe kommune inddraget deres kørekort blot ved at have hash på sig. Da denne praksis ikke lod sig praktisere i vores retssamfund, så skulle der andre midler i brug.
Der blev indført en tilnærmelsesvis nultolerance, hvor der især blev slået hårdt ned på cannabis, hvor jeg tror at grunden er at Lene og Co. var virkelig pissed på deres fejlmission. Hun og hendes kumpaner må stadig godt køre (halv)skæv på stesolid og sovemedicin, når de blot har deres recept på medicinen i behold.

Der er ingen rationel grund til at sætte grænsen på 1ng/ml blod mht. trafiksikkerhed, andet end at "nu kan vi endelig få skovlen under de satans hashvrag".
Der er undersøgelser som indikerer at, sålænge der ikke er andre stoffer involveret, så kører man trafiksikkert op til ca. 3.5 ng/g blod.
I staten Washington, hvor rekreationelt brug af cannabis nu er lovligt, er der brugt fornuftige rationaler ifm. trafiksikkerhed. Her er grænsen sat til 5 ng THC/g blod, hvilket er 5 gange den danske grænse.

Hvad den gennemsnitlige koncentration af THC er i blodet hos personer, som har fået inddraget deres kørekort kan man hverken som dømt person eller menig borger få at vide.
I retten får man blot at vide at koncentrationen har været over 1 ng på gerningstidspunktet og dommen falder prompte!

Hvad domstolene bruger af afrundinger på analyseresultatet ved vi heller ikke, men set med matematiske øjne bør en koncentration på 1.4 ng ikke udløse nogen straf da denne værdi rundes ned til 1 ng og jf. "En blodprøve anses alene for at indeholde en aktiv komponent, hvis måleresultatet overstiger den bagatelgrænse, der i bilag 1 er angivet for det pågældende euforiserende middel.", som er 0.001 mg THC/kg blod eller 1 ng/g blod - og ikke 1.0 ng/g blod!

For at sige det lige ud, så synes jeg at Tom Behnke er en KÆMPE nar - virkelig! Og han pisser mig også af, når han generelt siger at hårdere straffe virker (præventivt), men jeg må desværre krybe til korset og give ham ret! Efter især narkometerets indførsel 1-2. november sidste år, så har jeg efterhånden også alt for meget at miste ved at køre DUI på THC.
Derfor kører jeg praktisk talt ikke samme dag jeg ryger, men må indrømme at jeg ikke har moralske kvaler over at køre dagen efter jeg har nydt en spliff, hvilket er afstedkommet af mange års erfaring på min egen reaktion ifm. hashrygning - jeg kender efterhånden mig selv, min krop og mine begrænsninger!

Jeg er endvidere et nogenlunde integreret og civiliseret individ i samfundet - går tidligt i seng og på arbejde dagen efter, hvor jeg lægger en del flere kroner i statskassen end en almindelig ancienniteret politibetjent gør!
Hvis jeg - mod forventning - skulle få inddraget min førerret pga. bust én eller flere dage efter at have røget, så vil min meget primitive reptilhjerne aktiveres og udøve handlinger, som ikke er dette forum værdigt at blive nævnt. Men foruden en klækkelig bøde og 3 års mistet førerret, så vil jeg sandsynligvis frihedsberøves i en årrække, som følge af mine efterfølgende gerninger.
Men dette er selvfølgelig meget hypotetisk, da det jo ikke vil ske, da jeg efterhånden kun ryger lejlighedsvist og ikke kører samme dag! Så det er der ingen grund til at frygte!
Men fra at have en nogenlunde respekt for autoriteter, så er jeg den første til at græde tørre tårer og pisse på Lene E´s og Morten Bødskovs grave, hvis de skulle komme under jorden før jeg selv. Flovt, men sandt :oops:

Det er lidt af en børnehavementalitet, men jeg kan sgu, som anarkisten 420, også selv blive forarget, når jeg ikke må køre bil pga. den latterlige lave bagatelgrænse, dag(e) efter at have nydt cannabis, når nu man dagligt ser mange systematiske trafikovertrædelser på vejen. Folk med kørekort vil give mig ret:
Bilister, som ikke overholder vigepligter, som ikke holder hastighedsbegrænsninger, som ikke kender deres plads på motorvejen, som generelt orienterer sig som blinde mongoler, som generelt ikke kan køre bil, som generelt tror at de er vejens eneste trafikanter. Nyudklækkede bilister, som kører med hovedet under armen, hvilket er generelt for drengebørn under 25 år.
Selv Karsten Nonbo kører gerne 70 km/t i byzone uden besynderligt at ærgre sig over det. Hvis I kender hans CV, så vi I nok også finde det forkasteligt af en mand/idiot af hans kaliber og rang!

P.S: Jeg har selv mistet en kusine pga. en sprit-flugtbilist. R.I.P, men det kan ingenlunde sammenlignes med nærværende idiotiske lovgivning, som med den lave grænse ikke har nogen dokumenteret trafiksikkerhedsmæssig funktion overhovedet!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg har fjernet offtopic og bitcheri fra tråden.

Hold den venligst ren :)

Junior medlem

Jeg tror desværre ikke du får meget ud af at gå rettens vej.
Hvis blodprøven viser, at du har for meget THC i blodet, ja så falder hammeren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det var da den lammeste undskyldning (jeg har kørt rundt påvirket i mange år uden at det er gået galt så det okay !!) :roll: det er okay at have dårlig samvitighed :D ? jeg er kørt galt i en skævert nok 3-4 gange nu da jeg var 15 til 18 år og drønede rundt på scooteren. grunden til at jeg ved at jeg var skæv alle gangende var fordi jeg var i et massivt hashmisbrug, om det er cannabisen der fik mig til at styrte ? hvem ved. men det var i hvert faldt dumt. og det er jeg ret sikker på jeg også ville syntes det var, om jeg så var faldet eller ej, og jeg skammer mig da over den egoisme jeg tydeligvist har udvist, og den mangel på respekt jeg ikke har givet menneskerne omkring mig. men hell, nu er jeg blevet voksen og har lært respektere HR hvilket et køre påvirket rundt i bil så sandelig ikke er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]